Viina vei taas yhden orastavan ihmissuhteen...

Oma raittius on hyvällä tolalla, mutta… Tapasin tuossa alku vuodesta mukavan miehen. Mies sanoi käyttävänsä alkoholia kohtuudella. Mikäs siinä, ulkoisinkin puittein oikein hyvän oloinen tyyppi. Elämä ja asiat kunnossa jne. tapailtiin, ei mitenkään tiiviisti, mutta kuitenkin. Eilen suhteelle tuli loppu ja viinahan siihen oli syynä. Olin itse ystävieni kanssa iltaa viettämässä baarissa ja ko mieskin ilmaantui sinne. Jossain vaiheessa iltaa nakkasin kaverit kotiin ja menin sitten hakemaan vielä miestä baarista. Oltiin sovittu, että mennään pizzapaikan kautta minun luokseni. Jotenkin siinä välissä hän oli onnistunut pääsemään siihen kuntoon, että ei enää ollutkaan samantien lähdössä, vaan piti ottaa vielä “muutama”. Lopulta kun päästiin syömään, niin mies meinasi sammua kebabannokseensa. Käytös oli viimesen päälle vittumaista känniörvellystä. Ruuan levittelyä vaatteille ja kähmimistä. Inttämistä, että hänet pitäisi ajaa johonkin 300 kilsan päässä olevaan toiseen kaupunkiin. Aamulla selitys oli että “en minä oikeasti niin kännissä ollut, nukuin vain huonosti viime viikolla”… Jep jep. Olen hyysännyt kännisiä äijiä ennenkin. Silloin vain yleensä olen ollut itsekin kännissä. Nyt kun koko tilanteen ällöttävyyden ja nöyryyttävyyden koki selvinpäin, niin eipähän tarvitse häntä enää tavata.

Jollekin toiselle tuollainen ei varmasti olisi ongelma. Minulle on. Minä en halua alkaa leikkimään omalla mielenterveydelläni. En varsinkaan, kun tuohon yhdistää inttämisen “ota ota, ei se nyt yksi huikka haittaa… minusta olisi niin kiva nähdä sut kännissä…” - en ota, kyllä haittaa, et todellakaan haluaisi.

Se on Sun valinta! Mutta jos kuitenki tunteita on TÄÄLLÄ kertä pelissä, katsele…hieman, anna uusi mahdollisuus! Itse naisena joudun sanomaan, että sellasia överyksiä on ollut, enkä ole ihan nuoremasta päästä :exclamation:

Jos nyt jotain positiivista asiasta haluaa hakea niin hyvä, että totuus kävi ilmi jo tässä vaiheessa ennen kuin yhteistä matkaa on kuljettu pidemmästi. Ei ollut varmasti ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun seuralaisellesi noin kävi. Sanoisin, että ota jalat allesi!

Olen samaa mieltä, että onneksi asia selvisi nyt. Mies ei sinällään varmaankaan ole mikään varsinainen ongelmakäyttäjä, mutta ilmeisesti viikonloppurentoutumiset tuppaavat pyörimään viinan ympärillä. Sen olen tässä jo ennättänyt havaita. Oman terveyden tähden on parempi olla antamatta toista mahdollisuutta. Viimeksi kun sen tein, vaikka vaisto varoitteli, niin päädyin kuuden vuoden helvettiin. Ja lopultakin, kun kuitenkin oma raittius on yksi elämän tärkeimmistä asioista, niin eipä siihen juova kumppani mahdu. Vaikka kuinka olisikin “vain” viikonloppu nollaaja.

Raittius on ykkönen, ilman sitä kaikki muukin menee kuralle. Onneksi sulla on tervettä itsesuojeluvaistoa!