Viimeinkin..

Hei kaikki!

Olen tämmönen 25:nen miehenalku, joka vihdoinkin haluaa päästä tästä lääkehelvetistä.

Kaikki alkoi ku rikoin selkäni töissä 4vuotta sitten. Olin yrittäjä joten painoin lääkityksen voimalla myös
työt… :open_mouth:

Eli puhun lääkeaineesta Tramadoli Eli vaikka Tramal. Olen sitä pientä ryhmää joka saa kyseisestä lääkkeestä
euforian. Ja nykyään 1500mg ei sano enää mtn, pitää minut vain “toimintakykyisenä” Kokoajan hirveä stressi että mistä seuraavat jne. Nyt olen päättänyt että painelen katkolle lopettamaan kyseisen myrkyn. Tiedän että helppoa se ei tule olemaan. Olen tätä yrittänyt avona monesti… Mutta ehkä sillon oli vielä myös lopettamiseen tarvittava motivaatio hukassa. Nyt olen pilannut elämäni ihan totaalisesti kyseisellä napilla. Ja nyt päätin että marssin katkolle tämän kanssa!

Mä haluaisinkin kuunnella kaikkia kokemuksia katkoilta. Ja toki jos joku on tapellut saman pillerin kanssa… Mutta kaikilta haluan neuvoa, tietoa, mitä vaan. Olen nyt todella päättänyt lopettaa elämäni pilaamisen.
Vuosien kodeiinin käytön lopetin itse… Viikon ripulilla ym sekavuutta. Ja saman tein Rivatrilin kanssa. Mutta tätä on yritetty lopettaa, ja vierotusoireet on jtn ihan helvetillistä. Joten kaikki tieto on tarpeen. Ja miten ootte selvinnyt?? Päihteellä ei ole mtn väliä.

Mä just luin omia 2vuotta vanhoja ketjuja… Ja täytyy sanoa että se oli silloin jo helvetillistä.
Katsoin että olin päässyt tramalin kanssa jopa 150mg… Nyt annos on kymmenkertainen.

En aio enää pitkittää asiaa pätkääkään. Tästä paskasta on nyt päästävä lopullisesti. Tosiaan viimesen
vuoden aikana tuhonnut kaiken tämän opiaatin ansiosta… Kop kop Joko nyt stana riittää… :exclamation:

Minä voin täällä lopettajat palstalla vastata sinulle, vaikka palsta onkin tarkoitettu nimenomaan alkoholin lopettajille. Lääkeaineista ja addiktiosta jonkun verran tietävänä.

Sinun Tramal päivä annoksesi on aivan SAIRAS. Eihän sitä suositella syötävänkään kuin korkeintaan 400mg-600mg (toi 600mg:kin on aivan yli normiannostuksen). Itse saan todella hyvät euforiat tramalista, varsinkin depoteista annoksella 300-400mg. Siksi en lähde niillä pelleilemäänkään, kun tiedän addiktio potentiaalini käytännössä kaikkiin oppareihin. Varsin oksikodoni eräässä tapaturmassa, näytti minulle mitä kovat jarrut ovat esim. suonensisäisesti käytettynä. Tramadolihan on miedompi tietysti, mutta koukku aiheutuu herkästi niille jotka ovat persoja sille, jos se aiheuttaa euforiaa.

Katkolle sinun on ehdottomasti päästävä. Ja kun annos on noin helvetin iso, niin addiktio on todella suuri, niin fyysisesti kuin varmaan myös psyykkisesti. Mielestäni tarvitsisit muutaman kuukauden, katkon jossain opiodeista perillä olevassa laitoksessa.

Katkopaikat on ihan mukavia yleensä ja niissä ei oo mitään pelättävää. Paljon vaan vaikka musiikkia ja kirjallisuutta mukaan, sillä vaikka safkat on hyviä ja aktiviteettejakin jonkun verran, tylsää saattaa tulla. Ja silloinhan varsinkin ne reflat tuntuvat pahoilta.

Ei tuosta ole kuin suunta ylöspäin. Mut niille asioille pitää tehdä jotain. Hae ihmeessä apua, sitä on kyllä tarjolla. Tsemppiä!

Samaa mieltä edellisten kanssa, että varmaan tarvitset katkaisuhoitoa, ja tosi hyvä että sinne aiot hakeutuakin.

Sinuna ottasin yhteyttä kai ekana A-klinikkaan tai sitten vaan ihan omalle terveysasemalle ja kysyisin neuvoja osasto-katkolle pääsemiseksi. (siis ei mihkään avokatkolle, voi olla yhtä tyhjän kanssa tässä tilanteessa).

Kun olin itse A-klinikan katkolla juomisen takia, siellä oli hoidossa myös bentsoihin koukuttuneita.

Oon itse syönyt tramadolia kerran viikon kuurin kun olin taas kolhinut itseäni hehheh, mutta mä kuulun kai siihen onnekkaampaan ryhmään joka ei saa euforiaa tai “hyviä viboja” päihdyttävistä lääkkeistä. Nukuin vain erittäin sikeästi.

Toivottavasti saat apua. Pysy kanavalla.

Hyi helvetti, tuolla annoksella luulisi epileptisen kohtauksen olevan jossain vaiheessa väistämätön. Sinulle ei ole kuitenkaan sellaisia tullut? Käytätkö jotain muuta lääkitystä, joka ehkäisee kohtauksia?

HUH. Siis oikeasti, HUH. Tuo annos on aivan liian korkea, olet onnekas, ettet ole saanut epileptisiä kohtauksia (ehkä olet saanut, et vain muista niitä, kaverikin sai epileptisen kohtauksen tramoista ja luuli vain nukahtaneensa, vaikka sätki yli 5 minuuttia)

Katkoa joutuu yleensä odottelemaan, niin suosittelen erittäin lämpimästi annoksen asteittaista tiputtamista alle 500 mg/vrk. Ihan jo oman turvallisuutesi ja sen katkon suhteen.

Itsellä kokemusta muutamasta opiaattikatkosta, jossa viimeinen vihdoin onnistui ja kohta 2 v kuivilla. Annos, IV heroiinia oli luokkaa ihmisen maksimitoleranssi, joten tehollahan ne ekat päivät vierähti, mutta ei se niin kauheata ole, jos katkopaikka on hyvä. Katkoja on hyviä ja huonoja, joissain paikoissa ei ole tarkkaa, mihin aikaan lääkkeet jaellaan, joissain on minuutin tarkka aikataulu. En tiedä tramalista, itse olin kerran katkolla ja niin huonossa kunnossa, että sain 600 mg vuorokaudessa tramalia, mutta se ei sanonut yhtään mitään, joten se on ainoa tramal kokemukseni, enkä voi yhtään edes aavistella millaista on edessä 1500 mg annoksesta seinään lopetus. Tietysti se tramalin serotoniinipuoli lisää opiaattivieroitusoireiden inhottavuutta melkoisesti, joten eiköhän ne tunge sulle jotain ssri lääkettä heti alkuun.

Toivon että pääset nopeasti kunnolliselle katkolle ja onnistut.

Joo tosiaan HuH huh… Olen itsekkin vasta tajunnut kuinka hirveä määrä 1500milliä on :open_mouth:
Tänään olin katkolääkärillä, ja se passitti omalle terveyskeskus lääkärille. Ensinnäkin alotettiin
heti avokatkon suunnittelu. Perus katkasua lääkärit eivät vielä halunneet. Alkuun vaihdettiin
depot tapletit nopeiksi. Koska olen vielä pureskellut depotit että toimis nopeemmin… :question: Vittu
että ihminen voi olla sitten tyhmä… No nyt mulla on tosiaan ekaa kertaa todella kova motivaatio
päästä lääkkeestä! Tramal pudotettiin heti 800milliin… Joten Luulen pärjääväni sillä hyvin. Koska noissa
nopeilla ja hitailla on huima ero. En ole siis kokoaikaa tietenkään voinut 1500mg “nauttia” Mun annokset on siis käynyt todella korkealla, jopa yli 2tonnin!! Tänään olen ottanut 400mg ja oloni on harvinaisen selvä, Mutta tietenkin vieroitus oloja myös puskee. Tossa aikasemmin sanoin että “kaikki avokatkot on jo kokeiltu” Se ei pidä ihan paikkaansa, koska nyt vasta minulla on apteekkisopimus. Eli en saa kuin yhden lääkärin määräämänä lääkkeet. Ja USKO lopetukseen on tosi KOVA.

Joku kysyi että olenko saanut kouristelu kohtauksia, Ja luultavasti olen. Olen mennyt muutaman kerran niin
sekasin että olen kadottanut todellisuudentajuni… Eli kaikki mahdollista. Minulla on tosin ahdistuneisuushäiriöön määrätty bentso Rivatril, mikä on myös epilepsia lääke. Senkin annosta tuplattiin nyt ainakin 10päiväks. Eli se on voinut pitää minut “hengissä”… Meinaan painella huomenna suoraan NA-ryhmään… En tiedä ryhmistä mitään, mutta isäni on alkoholisti. Ja on ollut ainakin erittäin tyytyväinen aa:n tarjoamaan “ryhmäterapiaan”. Olen aika avoin nyt kaiken suhteen. Sain tänään ensimmäistä kertaa puhuttua lääkärille, niinkuin asiat oikeasti on. Ja se teki sitten niin älyttömän hyvää. :slight_smile:

Kiitos kaikille todella kannustavista teksteistä!! Ja hyvää viikonloppua ihmiset! Päivittelen tänne olojani ja tuntemuksiani kun olen päässyt kunnolla alkuun.

Täällä n. kuukauden tramadolia ~3000mg/vrk vuosien jarruputken päätteeksi (subu, tramadoli) o/. Ei kohtauksia, luultavasti rivatrilin ansiosta. Katkolla ja sitä seuranneina kuukausina oli aika “rajua” menoa.

Ei, en ole ylpeä. :blush:

Voin vaan kuvitella oloja ton putken jälkeen… :open_mouth: Mäkin olen ton 2000 ylittänyt varmasti monesti.
Mut siihen tonni lisää…

Tämä lääkehän vie ruokahalun, ja kaiken muunkin elämästä väärinkäytettynä. Itse olen vajaassa vuodessa laihtunut 15kg… Kahvia ja tupakkaa… Sillä mä elin.

kysymys paukapäille=valvojat:miksi tämä on tuolla lopettajien
palstalla,vittuako siellä sekoilette,täh??

Eipä taidai noihin konvulsiivisiin ominaisuuksiin juurikaan muodostua tolea.

Tässä nyt oikeastaan eka aamu aikoihin, kun herää niin että muistaa edes jotain edellisestä päivästä :slight_smile:
Eilen ei mennyt edes ihan sitä lekurin määräämää 800mg.

Mä otin eilen päivällä 400 ja illalla 300mg… Mut kyllä tässä ollaan saatanasti hikoiltu. Mutta kun lääkkeet vaihdettiin
nopeiksi, niin ei vielä mtn järjettömiä oloja. Kyllä ne sieltä kerkii vielä tulla. Mutta yritetään hissuksiin ajaa alas.
Ja tosiaan ensviikolle on pakko hommata jonkunlaista arkea… aikatauluja… Ei mtn hirveitä stressejä, mutta jtn.
Mä olen ollut sairaslomalla vuoden konkurssin jälkeen, joten arki on ollut lähinnä koneella istumista ja makaamista… Itsesääliä yms… Päivitellään… Ja jos joku juuri lääkettä aloitellut sattuu lukeen, niin vaikka se olo on alkuun kiva
niin siitä tulee todellista helvettiä jossain vaiheessa… Mä nyt kärvistelen eteenpäin, ja toivon muillekkin taistelijoille tsemppiä. Ja jos tuntuu että yksin en tästä selviä. Niin en näe pitkäaikaista katkoa muutakun pelastuksena.

Joo ei tästä mitään tule tällähetkellä… Mutta sisään kohta niin eiköhän helpota.

Kun isoista annoksista on kyse, niin nollatolella kohtausvaara on suurempi. Kohtausta ei kuitenkaan aina laukaise yksi poikkeuksellisen iso annos, vaan kohtausriski voi ikään kuin kumuloitua (siis jatkuvan käytön ja suurten annosten ollessa kyseessä) ja aiheuttaa lopulta kohtauksen, vaikka juuri sillä hetkellä päivittäinen annos olisikin varsin pieni toleen suhteutettuna.

Lyrica lisää kohtausriskiä huomattavasti, bentsot taas estävät sätkyilyt.