Viikonloput ja viikot

Joka perjantai kun haen sen kopan kaupasta kuvittelen sen riittävän hyvin minulle viikonlopuksi, ja joka lauantai-aamuna käyn ostamassa toisen kopan. Joka toinen sunnuntai vielä käyn hakemassa loivariksi 8-12 olutta.
Toisinaan otan viikollakin parina-kolmena iltana 4-12 olutta, lienee keskiarvo pyörinee jossain 70 oluen kieppeillä viikossa.

Jos miettisin juovani viikonlopussa 20 litraa vettä, sehän tuntuu aivan hullulta. Miten sitten 20 olut litran juominen tuntuu täysin normaalilta?

Juon nykyään enimmäkseen kotona koska juhlissa tms tulee juotua taju niin pahasti kankaalle että voi tulla hölmöiltyä vaikka kuinka pahasti.
Ensimmäiset ihmissuhteet pilasin jo 16 vuotiaana alkoholin takia, ja nykyäänkin jokaisen bileillan jälkeen kun muisti on pois saan pelätä menetänkö perheeni vai mitä on tapahtunut.

Saanko juomisesta hyvän fiiliksen…? Kyllä noi 1/10 kerroilla olen energinen ja hyväntuulinen kännissä, muut kerrat se vain antaa turrutuksen joka tuntuu pehmeämmältä kuin selvinpäin oleminen ja haluan nukkumaan juotuani sopivasti. Onko ilo tästä vain illuusiota?

Haluanko lopettaa?
En tiedä, usein minulla on ikävä myös aikoja kun käytin huumeita vaikka mitään positiivista niistäkään ei tietenkään jäänyt käteen.

Niinhän se menee. Sinäkään et liene mikään keskitien kulkija, joten ensin pitää tehdä päätös haluaako lopettaa vai ei. Vähentäminen onnistuu tommosilla/tämmösillä loppasuilla varmaan ehkä 10%:lla. Haittoja voi aina pyrkiä minimoimaan, onnistuisko se?

Jos 1/10 känniä on ok niin mun on kyllä 5 kuukauden täysraittiuden jäkeen sanottava että selvinpäin suhde menee toisinpäin…vähintään 9/10 vuorokauden tunneista selvinpäin on oikeastaan tosi tai erittäin hyvä fiilis.

Voi tehdä myös päätöksen että lopettaa toistaiseksi, eli pitää taukoa. Jokainen pidempi tauko jonka juomisessa pitää, on onnistunut vähentäminen. Rivakka 30 päivän tauko on hyvä, ja siinä ajassa saa hieman perspektiiviä omaan elämään. 100 päivää on mukavan pyöreä luku ja hyvinkin saavutettava tavoite. 365 on sitten ehkä liian kaukana, jotta sitä uskaltaa edes lähteä harkitsemaan, koska siinä saattaa saada herkästi raittiin leiman otsaansa! :wink:

Itsellä menossa 18 päivää taukoa, eli vähentämistä takana. Kävinpä Alkossa maleksimassa ja kuolaamassa ihan tahallani, kuinka valtavan hienoa olisi ollut vetäistä ostoskori täyteen armottoman tiukkaa lauantaiksi, ja kyytipojaksi maistuvaa loiventavaa koko sunnuntaiksi. Mutta ei voinut, koska Antabus. Siksi hihaan tarttui broilerinfilettä ja pähkinäsuklaata. Ei huono elämä, mutta juopotellen olisi parempi, sanoo juopon mieli näin sumuisen loskapimeyden ytimestä, tottakai! :wink: