Ymmärrän Hemmiina fiiliksesi. Kun sitä luottamusta on jo niin paljon ravisteltu, kuten varmasti meillä on, on todella vaikea luottaa ja iloita tuollaisista “lupauksista”. Toivottavasti kaikki on mennyt kuitenkin hyvin.
Täällä vappu meni taas riitelyn merkeissä, syynä tietysti alkoholi. Olimme yhteisen tutun tupareissa, joita pelkäsin jo alunalkaenkin. No, tiedossa oli, että minun pitää lähteä kotiin päin 22-23 välillä, että kissa saa iltalääkkeensä ajallaan. Aloin sitten tehdä lähtöä, ja mies alkaa soutamaan ja huopaamaan, että lähteekö vai jääkö. Kun kuulemma haluaisi jäädä, mutta haluaisi myös “näyttää minulle”, että osaa myös lähteä ajoissa. Alkoi sitten mennä hermo siihen soutamiseen ja huopaamiseen ja totesin, että lähtee jos lähtee, jää jos jää, mutta nyt pitäis alkaa tehdä niitä päätöksiä. Olin siinä vaiheessa jo ulkona ja taksia tilaamassa, kun mies sanoo, että kyllä hän lähtee, hakee vaan reppunsa mukaan. Odottelin…odottelin…ja odottelin…20 min siinä hemmetin kylmässä ilmassa…Soitin sitten miehelle, että mikäköhän nyt oikein on, onko tulossa vai ei. “En, jäin tänne juttelemaan kivojen ihmisten kanssa.” Mulla kilahti täysin, kun tajusin että olin palellut siellä aivan turhan takia ja miehelle ei edes tule mieleen ilmoittaa, että jääkin sinne. Mies vaan nauroi puhelimessa ja totesi, että “no sähän sanoit että voin jäädä jos haluan”. Jep…Ja kuulemma koko homma oli minun syytäni, koska tosiaan olin antanut hänelle luvan jäädä ja kuulemma hänellä oli täysi syy loukkaantua siitä, että olin päästänyt jokusenkymmentä ärräpäätä asiaa selvitellessäni…
Siis ihan naurettava juttuhan tuo on, mutta se jotenkin kolahti. Nimittäin sillä tavalla, että jos mies pystyy olemaan viinan ollessa läsnä noin välinpitämätön minusta, mitä kaikkea tässä voi vielä tulevaisuudessa tapahtua. No, aika kai näyttää.
Taas yksi viikonloppu, itse vietän sen inventoiden töissä, saa nähdä mitä mies meinaa. Eilen oli jo viihteellä, täksi päiväksi kovasti lupasi että tulee vastaan töiden jälkeen, että voidaan käydä syömässä, tmv…Saapa nähdä…Mutta toivottavasti teillä muilla stressittömämmin.