Se olis sitten perjantai taas…
Kyllä se varman noin on, ainakin suurimmaksi osaksi aikaa. Välillä kyllä mietityttää, että minkälaisen perhe-elämän pohjan tämä jättää lapsille, jos he kuvittelevat tällaisen olevan normaalia. Meillähän naapurustossa, varsinkin vanhemman lapsen, vanhemmat ottavat yleensä viikonloppuisin jonkin verran. Eli se on kavereillakin “normaalia”. Ehkä se ei juuri sen vuoksi lapsia niin paljon haittaa. He eivät tiedä muusta. En tiedä kuvittelevatko lapset, että minä olen sitten epänormaali, kun en yleensä ota. Tai voinhan ollakin
Kyllä ne vanhat kerrat muistaa pitkään. Vanhoista tavoista voi päästä eroon, mutta pitkään voi vanhat tavat kummitella. Toivotaan, että nuo satunnaisetkin kerrat vähenevät niin paljon, että uudet tavat tulevat pysyviksi.
Ja sitten taas tätä rakasta päiväkirjaa…
Viime viikonloppu meni kivasti. Perheen voimin käytiin kaupungilla ja muutenkin vietettiin aikaa. Selvinpäin, niin minä kuin mieskin. Lauantaina mies teki autoremonttia naapurin kanssa ja minä olin kotosalla nuorimman kummipoikani ja lasten kanssa. Mies kotiutui jo kymmenen aikaan ja meni nukkumaan. Sunnuntaina touhuttiin yhdessä ja erikseen. Mukavaa, tavallista perhe-elämää.
Tällä viikolla mies on ollut paljon omissa oloissaan. Eilen kuitenkin käytiin yhdessä lenkillä ja mies sai vähän valaistua mieltään painavia asioita. Suru-uutisia ollaan myöskin kuultu, mitkä antavat ajattelemisen aihetta. Eilen miehellekin totesin, että jokaisen pitäisi pitää omasta itsestään niin hyvä huoli ettei mitään radikaaleja ratkaisuja tarvittaisi. Toivon, että mieskin ymmärtää tämän ja alkaa pitää itsestään parempaa huolta.
Tuleva viikonloppu hieman jännittää juomisen suhteen, varsinkin, kun näitä uutisia on tullut. Mitään paineita en siitä kuitenkaan ota, eletään hetki kerrallaan ja katsotaan mitä tulee. Aika rauhallinen on olo.
Hyvää viikonloppua!