Vihdoin ja viimein apua hakemassa...

Elikkä oon 27 vuotias mies etelä-suomesta.varhaisimmat peli muistot on 10-12 vuotiaasta ja alkoivat pitkä ja vakio veikkauksesta.ei niistä sen enempää,vaan vähän taustaksi.
todellinen ongelma pelaaminen alkoi noin 17-19 vuotiaana aluksi se ei ollut nii pahaa mutta jo 19 vuotiaana meni kaikki palkka pelaamiseen ja jäi laskut maksamatta.vuosi siitä meni luottotiedot ehkä jopa onneksi ja ensimmäinen kämppä alta.elettiin vuotta 2004,sen jälkeen on mennyt kämppä alta 2 kertaa pelaamisen takia.
käuytännössä mennyt kaikki raha pelaamiseen kaikessa eri muodossa,noin 50 000e kaikkiaan tai todellisuudessa ehkä jopa reilusti enemmän.
alkujaan pelailin vedonlyöntiä ja kolikko pelejä ja siitä sitten kaikkia mahdollisia,kunnes muutama vuosi sitten tuli pokeri mukaan kuvioihin,se oli jotain uutta ja aloin opiskella sitä,ja siitä tuli harrastu,sain vielä tyttö ystävänikin innostumaan parin vuoden päästä.Rahaa meni edelleen kolikkopeleihin joitain satoja euroja/kk mutta pokerista tuli kuitenkin takaisin aina silloin tällöin.eli oli jopa ylhäällä jonkin aikaa.
Jossain vaiheessa kun alkoi olla rahan tarvetta tai jotain en nyt muista tarkkaan piti alkaa pelata tosissaan yms ja pelata liian isoa liian paljon,siitä se sitten lähti,tuli sitten voitettua joku 5 000e ja ajattelin että nyt maksetaan se ja se ja ostetaan se ja se mutta kaikki meni vaikka oli jo kädessä osa rahoista.pahin päivä tappiota on ollut noin 3 500e.itse murha käynyt joskus jo mielessä kun jaksamisen kanssa on ollut niin vaikeaa.
mut se historiasta.sitten asiaan.velkaa on onneksi vain 10 000e mutta tietysti ei oo yhtään omaisuutta eli aika naurettavasti mun ikäiseltä,mut näillä mennään. Olen kokoajan meinannut että kyl tää tästä mut niin kova streessi ollut päässä että alkoholi on tullut kuvioihin aika pahasti.menee se 6-12 kaljaa per päivä siis arkisin.montaa päivää ei jaksa ollaa selvinpäin,ja jos oon niin nukun noin 11-12h/päivä.ja siis usein voi mennä enemmänkin.työt olen sentään hoitanut ja teen aina kaikki ylityöt ja lisätyöt vain sen takia että edes jotenkin pärjäisi.
Apua hain aikanaan vuosia sitten olisko ollut 2008.Silloinen osaaminen A-klinikalla oli aika kauheaa.tuli itselle sellainen olo että ei tiennyt mitä tehdä kun sanottiin että viereisessä kaupungissa on joku ja kun menit sinne(entinen koti kaupunki) niin sanottiin että en mä oikein tiedä mistä sä puhut kun ite vasta aloittelen täällä mut mulla on sulle tossa rauhoittavia.jäi siihen kertaa.ja sanopi mulle että jos sä alkaisit vähentää ja pelaisit vain vähän???sanoin jop silloin että se on kaikki tai ei mitään.
en tiedä miksi vasta noin viikko sitten aloin etsiä netistä näitä juttuja,osa syy voi olla se että en pysty puhumaan läheisteni kanssa tästä mukaan lukien tyttöystäväni.olen noi viikon ajan lueskellut muiden juttuja ja nyt taas tänään noin 250e turpaan päätin kirjoitella tänne,ja myös siksi että oon saanut ollu edes vähän aikaa yksin ajatuksieni kanssa. Kun ongelmaani ei ole auttanut yhtään se että tyttöystyäväni jonka kanssa olen ollut 8 vuotta ei pidä ongelmaani minään tai sitten saattaa tokaista että mene hoitoon mutta apua tai tukea ei saa. Kun hänellä on aina isompia ongelmia jos avaan suuni.joten olen pitäny lähes kaiken paskan sisälläni,mutta nyt ei enää jaksa.
Katselin näitä keskusteluja ja ajattelin että jos täältä saisi ymmärtävää ja rakentavaa palautetta.olen kuitenkin niin kilpailu viettinen että jo se että pääsen tänne sanomaan miten pitkää olen ollut ilman on jo hyvä,olen myös hakemassa A-klinikalle mutta en oikein tiedä mitä niillä on tarjota toivottavasti jotain uutta.nappeja en mielellää ala edelleenkään syömään.
olen miettinyt että olisiko edes muutamilla ihmisillä mielen kiintoa kommentoida paitsi nyt myös jatkossa.olisi kivaa saada A tukea B myös jutella tuntemuksista kun peli alkaa viedä.koska siinä on se jokin,siis sen huomaa mutta sitä ei vaan voi pysäyttää,ja useinmiten silloin kun on tappiolla
Kiitos jo etukäteen jos joku jaksoi lukea ja vastata.huomenna käydään A-klinikalla ja katsotaan mitä ne sanoo.palailen siitä sitten huomenna tänne.

10 vuotta on iso aika jo vaikeata tiivistää pieneen tilaan joten monia asijoita jäi varmasti kertomatta.lähinnä tuntemuksia ja lähiaikojen tapahtumia.koitan vastailla/päivittää niitä heti huomenna.
Toiveissa olisi vain että edes joku jaksaisi lukea vaikka olikin pitkä ja suht sekava joo äidinkieli ei ollut vahvin alueeni :laughing: ajatuksissani eli että ainakin alkuun olisin kirjoitellut tänne päivittäin,mutta katsotaan nyt millaistakeskustelua saadaan aikaiseksi.huomenna kuitenkin kerron mitä sain puhelimella selville.jos vaika sais tapaamisen 2 viikon päähän.

moikka!
Ja tervetuloa :smiley:
Mitäs ne klinikalla neuvoivat?
Pääsetkö keskustelemaan ammatti-ihmisten kanssa?
Tää vertaistuki täällä valtissa on ollut varmaan tärkein juttu ainakin itselleni tässä pelittömän elämäntyylin aloittelussa :slight_smile: täällä ei tarvitse turhaan selitellä itseään, kaikki tietää omasta kokemuksesta, että ei se helppoa ole tuo peleistä irtautuminen, mutta ei se muuten mahdotontakaan ole! :smiley:
Tsemppiä sulle ja tulehan kertomaan kuulumisias…!