Viesti poistettu.

Viesti poistettu.

Mun mielestä tarvitset enemmänkin päihdehuollon tukea, kuin sairaalaa. Ne tuskin edes ottavat sua sisään. Pystyt kuitenkin tunnistamaan harhasi ja tiedostat, että mistä ne johtuvat. Lääkäristä voi toki hakea neuroleptejä noihin, jos haluaa. Mun exä oli puol vuotta piripsykoosissa ja tuona aikana pari viikkoa suljetulla. Rauhoittihan se tilannetta, mutta ei merkittävästi vaikuttanut psykoosin loppumiseen. Se meni ohi sitten, kun hän lopetti huumeiden vetämisen. Varmaan toiset puol vuotta meni, että toipui täydellisesti. Noita oireita ei enää ole tullut. Tosta on aikaa joku 8 vuotta.

Varmaan tuntuu vaikealta hyväksyä uutta miestä lapsesi lähelle. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tilanne on varmasti outo myös lapsellesi. Siihen eron tuomat fiilikset vielä päälle. Hänellä on huomattavasti vähemmän resursseja käsitellä noita asioita, kuin meillä aikuisilla. Onko erostanne pitkäkin aika? Itse olen eronnut noin kolme vuotta sitten, enkä voisi kuvitella tuovani uutta miestä lasten elämään ainakaan niin että mies asuisi täällä. Ihmiset ja tilanteet ovat tietysti aina niin erilaisia. Jos nyt jättäisit sen polttelun ja kaljat pois ja lopettaisit asioiden märehtimisen. Muutaman viikon päästä alkaa jo kevät kunnolla ja pääsikin on paremmassa jamassa. :slight_smile: Tsemppiä!

-D

^^ Psykoosi se on kannabispsykoosikin ja sun mielenterveytesi taitaa olla aikalailla hataralla pohjalla pitkäaikaisen pössyttelysi ja noiden muiden viimeaikaisten vastoinkäymisiesi vuoksi :frowning: . Jos susta tuntuu siltä, että pääsi todella sekoaa, niin ehdottomasti suosittelen ainakin soittamaan terkkariin ja miksei toki hakeutumaankin sinne pikimmiten. Saattaisit saada sieltä apua muutenkin tuohon huumeongelmaasi, tai ainakin jonkin alkusysäyksen avun piiriin pääsemiseksi. Voi tosin käydä toisinkin, että käskevät vain painua kotiin, mahdollisesti jokin respa kourassa, ja lopettamaan pössyttelyn. Eivät aina ota päihdeongelmaisia kovin vakavasti, vaikka pää kainalossa olisivat :imp: . Itsepä ovat ongelmansa aiheuttaneet… No, ehkä ovatkin, mutta eikö se silti ole hyvä hakea apua siihen ongelmaan, etenkin, jos tosissaan aikoo lopettaa. Pössyttelyn lopettamalla nuo asiat myös ehkä korjaantuisivat. Sanon ehkä, koska noin pitkä kannabishistoria on saattanut jättää ihan pysyvät vauriot pääkoppaasi, vaikka pystyisitkin lopettamaan ja olemaan ilman. Älä käsitä väärin, en halua missään tapauksessa masentaa sinua lisää.

Avun piiriin hakeutuminen olisi senkin vuoksi hyvä, että sulla taitaa olla melkoisen suuria vaikeuksia saada itse lopetettua se polttelu, jos olen yhtään oikein ymmärrätänyt. Niinhän se meillä kaikilla päihderiippuvaisilla on, olipa aine sitten mikä tahansa :frowning: .

Tsemppiä sulle kovasti :slight_smile: ja toivottavasti kukaan kannabista puolusteleva tampio ei hyökkää tähänkin ketjuun taas vähättelemään ja laukomaan “faktojaan” :imp: .

Jos vaan jaksat mennä sairaalaan kannattaa mennä, itsekkin menisin jos jaksaisin :angry: . Se on vaan ikävän todennnäkönen tapahtumaketju että sua ei oteta todesta vaan käsketään painumaan a-klinikkalle ja sitten kun siellä ei osata auttaa taas mtt:piiriin. Tällästä pallottelua se on mulla ollu niin kauan kuin jaksan muistaa.
Toivottavasti sulla on parempi tsäkä ja voimia täältäkin.

Tulipas ankea viesti. Ikävä kyllä noin se tuntuu menevän.

Psykooseista kyllä toipuu. Toisin halutaan väittää sillä lääkkehit on niin överisuuri bisnes. Mikäli ketjun aloittaja ei ole trolli, niin comppaan sitä että tunnistaa oireensa harhoiksi ja pamahtavat hatseissa vaan päälle.

Itsellä pamahti muutamat kerrat metapsykoosin jälkeen, hatsista psykoosi päälle, joka aina kesti sen ajan kunnes paukut laskivat.

Jonkinlaista apua sä kyllä tarvitset, sen verran pahalta kuulostaa tuo sun tilanne. Kun itsemurha-ajatuksiakin kerran on ollut.

Jos tilanne käy sietämättömäksi, niin soita päivystykseen. Muuten odota aamuun, ja soita vaikka a-klinikalle tai muuhun vastaavaan. Ai niin, sähän kun oot pk-seudulta, niin sulle onneks on apua tarjolla h-klinikaltakin. Tai mee käymään vaikka lähivinkissäsi!!

Onko sulla ketään läheistä ihmistä, jonka voisit pyytää nyt luoksesi? Kuulostaa siltä että sun ei ainakaan oo nyt hyvä olla yksin.

Niin, ja sori jos käyn läpi samoja juttuja kuin aikasemmat, en jaksanu lukea muiden postauksia niin tarkkaan.

En mä väitäkään, etteikö psykooseista toipuisi. Olenhan mä itsekin toipunut, enkä todellakaan syö mitään jatkuvaa psykoosilääkitystä. En kai mä hullu ole :laughing: . Asettelin sanani taas ehkä hieman epäselvästi, mutta tarkoitukseni oli sanoa, että pitkäaikaisesta ja rankasta huumeiden käytöstä saattaa jäädä muita pysyviä vaurioita, esim. muistiongelmia.

Enpä usko, että on trolli, vaikka voinhan toki väärässäkin olla. Mua alkaa hiljalleen nyppiä tuo, että täällä epäillään vähän väliä trolliksi ihmistä, jolla tuntuu olevan ihan todellinen hätä ja tarve saada apua :angry: . Johtuuko tämä nyt sitten siitä, että kyseessä on “vain” kannabis, joka joidenkin mielestä on pelkkää hyvää tekevä ihmeyrtti. Hieno homma, jos teillä sen käyttö ei aiheuta mitään ongelmia, mutta se ei silti tarkoita, etteikö se voisi jollekin olla hyvinkin tuhoisaa. Plinkissä riittää kyllä varteenottavampaakin trollimateriaalia :unamused: :mrgreen: .

HopeeMies, miten sun eilinen päivä ja viime yö meni? Lähditkö sairaalaan vai keksitkö jotain muuta? Vai alkoiko olo helpottaa?

Itse suosittelen edelleen vahvasti sinne vinkkiin menemistä! Mun kokemuksen mukaan niissä on todella mukavaa ja asiantuntevaa hlö-kuntaa. Tai näin ainakin hakiksen vinkistä (kuin myös turun millistä) saamani palvelun kokemuksen mukaan. Ne ottavat varmasti tosissaan sun tilantees, ja mikä tärkeintä, voit asioida siellä anonyyminä! Ne ei siis voi pakottaa sua mihinkään.

Toisin kuin jos esim hakeudut jonnekin päihdepsykiatriselle, niin yllättäen saatatkin maata lepareissa ja kaks isoa äijää tunkee sun suuhun jotain levozineja… EI vaiskaan!! Tämä ois hyyyvin epätodennäköistä!!! Elä siis nyt tästä skitsahda! :astonished:

Juu, komp komp.

Viesti poistettu.

Näinhän ne trollit sanoo :exclamation:

^ :unamused:

Minäpä olenkin kaikkien trollien äiti, itse Iso Trolli.

No joo, älä edelleenkään välitä, SilverDiscoMan, ja kerro sitten kuulumisiasi, miten hommat lähtivät luistamaan vai lähtivätkö lainkaan.

yritin vain huumoria.
oli aika heikkoa mutta silti…

Viesti poistettu.

Älä leiki hengelläsi, tee kuten käskettiin.

Eipä se kannabis pysyviä fysiologisia vaurioita hååcee-käytölläkään aiheuta. Eikä tämän luettua tarvitse tulla sanomaan että vähättelen topicin pystyttäjän ongelmia.