Viesti poistettu.

Viesti poistettu.

Viesti poistettu.

Voi vittu nyt oikeesti. Kyllä joku voi jäädä koukkuun ihan siihen jumalallisen parantavaan ihmeyrttiin kannabikseenkin, vaikka suurimmalle osalle ei näin käykään, ja henkiset vieroitusoireet (mm. unettomuus) aiheuttavat pitkään jatkuessaan myös fyysisiä oireita, vaikkei fyysisistä refloista sinänsä blossin kanssa voikaan puhua. Suuri osa kavereistani, jotka aloittivat blaadaamisen 15-vuotiaana polttavat sitä edelleen joka päivä, tai jos pilveä ei ole saatavilla, vetävät kännit, pari bentsoa tai jotain muuta tai gasp selvinpäin ollessaan käyttäytyvät kuin nälkäiset pikkulapset hiekkalaatikolla :unamused: Tapu tapu vaan sullekin, oot huimat kolme vuotta polttanut “satunnaisesti ja juuri silloin kuin itse haluat” - kuinkakohan monta täysin pilvetöntä kuukautta tai edes viikkoa olet tuona aikana viettänyt? Mikä ihme siinä on, että kannabikseen ei osata vieläkään suhtautua objektiivisesti - se on joko Saatanan Porttihuume Kovempiin Aineisiin tai IhqPlurÄitimaan ihmekasvi ja suoranainen mielen superfoodi :unamused: Mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku joskus pössyttelee, mutta joku raja siinä hehkutuksessakin.

Viesti poistettu.

Trolli kunnes toisin todistetaan.

Kun vedät 26 vuotta päivittäin. Oli kyseessä mikä tahansa päihde niin helppoa sen kontrolloiminen ei varmasti ole noiden vuosien jälkeen … Ihan jo aamukahvi tekisi vaikeaa. Siinä että valitsit kannabiksen 26vuodeksi… Teit oikein. Jos sulla olisi 26vuotta dokausta. piriä. essoa tai herskaa…ym Voisit heittää haaveet tavallisesta elämästä roskiin jos olisit edes hengissä. Kannabis on päihteistä lähestulkoon vaarattomin ja oikeasti helppo kontrolloida jos otetaan vertailu kohdaksi muita aineita.

Kaikkien kommentit ovat myös tärkeitä. sillä olemme erilaisia.

Onk tosiaan nii, että kannabiksesta e i tule fyysisiä vieroitusoirei…? Mulhan ei kannabisriippuuvuudesta ole kokemusta, mut yks tuttu taasen, kun taistelee sen kans, väittää, että ois… :confused: . Tosin henkiset vaikuttaa kyl pahemmilt, jos henkisiä ovat…raivoa,raivoa,raivoa, masista, ahistusta, synkkyyttä, toivottomuutta jne. No, tämmöstä voi tulla vaik tupakkariippuvuudestakin, tai mist tahansa riippuvuudest. Meinaan, ett kylhän sit monet asiat, jotka pysyy poies niin kauan, kuin käyttää, iskee jyrinäl pääl, ku katkasee / lopettaa. Kun on tottunut johonkin, fyysisesti ja psyykkisesti, aineen poissaolo elimistöstä o vähintäänki veemäistä. Pahimmillaan äkilliset katkasut “joissain” aineis on vuosien / vuosikymmenten käytön jälkeen hengenvaarallisia… :confused: .

Ei siitä varsinaisia fyysisiä viekkareita käsittääkseni ja oman kokemukseni mukaan tule, mutta psykosomaattisia saattaa tulla - monet on kuvailleet pitkän päivittäisen blaadaamisen lopettamisen jälkeen ns. levottomia jalkoja, hikoilua, kylmiä ja kuumia aaltoja, hermojen kiristymistä äärimmilleen jne… Joillekin taas ei tule mitään henkisiä tai fyysisiä oireita.

Ei nyt millään pahalla, mutta tee itsellesi palvelus ja odota siihen asti, kunnes olet vuoden tai pari vanhempi ennen kuin alat “maistelemaan” erinäisiä substansseja. Mä en tunne ainuttakaan ihmistä, jolle “satunnaisesta” viihdekäytöstä minkään aineen kanssa alaikäisenä olisi ollut yhtään mitään hyötyä, mutta haittoja sitäkin enemmän. Enkä tarkoita sitä, että niistä ihmisistä olisi tullut välttämättä päihdeongelmaisia tai skitsofreenikkoja (osasta kyllä), mutta kaikenlaiselta ylimääräiseltä draamalta olisi monet, mukaanlukien allekirjoittanut, säästynyt jos olisi malttanut olla pelleilemättä nuorempana. Itsehän tosin ajattelin täysin samalla tavalla ollessani sun ikäinen, joten enpä saarnaa enempää, jokainen tekee omat ratkaisunsa…

Tekisi mieleni toivoa, että ylläoleva viesti on trollausta, mutta valitettavasti tunnen useammankin ihmisen, jotka ajattelivat noin. Yksi löysi vapautensa haudasta oman käden kautta, yksi sairaseläkkeellä kannabiksen ja LSD:n laukaiseman skitsofrenian takia ja valtaosa niistä muista kapinoivat edelleenkin systeemiä vastaan niin pirusti, mutta kuitenkin kerjäävät siltä almuja, hakevat vaatteensa kirpparilta ja ruokansa Hurstin jonosta.

Jos et trollaa, niin suosittelen ns. reality checkiä, jos sellaiseen kykenet. Aikuiseksi kasvaminen tulee sitten ajallaan.

Toivottavasti joku sauhuissaan ei oo heittäny provoviestiä kehiin…Ihan sama kun en ongelman kanssa paini, mutta tiedän jotka painii. Pahimmillaan kaverit on psykoosissa ja ikuinen hyvänolon tuoja Indica tarjoaa vain poispääsyn psykoosista/tarjoaa pakopaikan psykoosissa. Toivottavasti kyse on on trollista eikä savupäissä kirjoitetusta viestistä…jos on niin vedähän vielä yhdet paukut ni kyllä se siitä syvenee…ai mikä…no se :mrgreen: PSYKOOSI!!! Hae apua!

Eipä mulla kai mitään kovin tähdellistä lisättävää ole gripin, PaholaisenAsianajajan ja muiden tähän ketjuun fiksusti vastanneiden juttuihin, mutta ellei emqqu ole trolli, niin sitten todellakin nuori henkilö, jolla ei vielä ole “tarpeeksi” kokemusta päihteiden kanssa pelleilystä. No, sanoihan itsekin olevansa lukiolainen(Lukiota nyt toki voi käydä, vaikka olisi 80-vuotias) ja kokemusta päihteistäkin on jo mielestäni ihan tarpeeksi tuossa vaiheessa, kun ne ovat pelkästään hyvä asia ja niistä on vielä helppo päästä irti.

Jep jep, vanha kalkkis täällä saarnaa. Tällä vanhalla kalkkiksella vain taitaa olla hieman enemmän kokemusta huumeista ja kaikesta, mitä ne muassaan tuovat, kuin emqulla :wink: .

Eivät ne päihteet mieltä avarra, vaikka siltä joskus tuntuisikin, päinvastoin. Hitto vie, meditoi, lue eri filosofioita, kuuntele musiikkia, tee maailmanympärimatka jne. ja tietenkin selvinpäin. Sillä tavoin voit paremmin avartaa mieltäsi, kuin jumittamalla/koheltamalla jossain milloin minkäkin substanssien vaikutuksen alaisena :unamused: .

En mä voi sanoa, että huumeet olisivat mulle pelkkää paskaa antaneet. Totta helvetissä niistä on tullut ja tulee vieläkin hyvä olo, mutta ei se mielenavartamiseen mitenkään liity, vaan sen supistamiseen, jottei mun tarvitsisi kohdata sitä kaikkea paskaa, mitä mieleni ja ympäröivä maailma mulle tarjoaa ja jota en jaksa kestää :frowning: . Jos sä, emqqu, olet psyykeltäsi niin loistavassa kunnossa, kestät kyllä selvinpäinkin :wink: . Jos taas et ole, niin siltikään päihteet eivät lopulta ole niiden kaikkien paskojen lieveilmiöidensä arvoisia.

Lopeta nyt, hyvä ihminen, kun vielä voit. Voit toki myös jatkaa, valinta on sinun, mutta suosittelen lämpimästi säästämään itsesi huimaushelvetiltä. Mä en ole edes käynyt todella pohjalla, jos vertaa moneen muuhun, mutta sen verran olen parinkymmenen vuoden aikana nähnyt ja kokenut, että negatiiviset puolet kyllä peittoavat ne positiiviset.

Ai niin, ethän sä jääkään koukkuun ja sä pystyt hallitsemaan aineita. Vain tyhmät ja varomattomat jäävät koukkuun. Emmeköhän me kaikki niin aikoinamme ajatelleet. Juu’u, huumeet tuntuvat hyviltä ja on kivaa leikkiä “pahaa” pikkunarkkia ja luulla olevansa isompi tekijä, kuin onkaan, mutta kun sen antaa mennä tarpeeksi pitkälle, tulee lopulta äitiä ikävä.

Itsellä ei tosta ala ikäisenä käytöstä ole paljoa kokemusta mutta on sitäkin enemmän täysikäisenä ja voin myös omasta kaveripiiristä todeta että jollekkin kannabiksesta erossa pysyminen on ihan yhtä vaikeaa kuin muistakin aineista!! Itselläkin oli sama jossain vaiheessa että ajatteli et voihan tätä joka päivä poltella ja menikin monta vuotta päivittäin. Nyt pitempää vähän käyttäneenä ja viime kuukaudet kokonaan käyttämättä myssyy voin ainakin omasta kokemuksesta todeta et on ollut yks parhaimmista päätöksistä opiaatien käytön lopetuksen kanssa mitä oon tehny. Ei kaikille helppoo, eikä kyllä mullekkaan ollut kun oli aina tottunut touhuta kaikkea savuissa ja sit pitäis olla ilman.
Omassa kaveripiirissä myös esimerkkejä skitsofre. psykooseista mitkä päivittäinen polttelu on aiheuttanut, en väitä että aiheuttaa kaikille enkä syytä kannabista pelkästään koska itsestähän se on kiinni paljon polttaa ei kannabiksesta. Juuri juttelin yhden kaverin kanssa kelle laukaisut skitson, sano kans et on helkutin vaikeeta ku aivot sanoo et polta, polta ja sitten kun polttaa niin rupee heti ketuttaa et tuli polteltua. Et on ainakin henkinen koukku kova IMO. tsemppiä silverdiscoman, hyvä et oot jo itse tajunnut sen et jotain pitäis tehdä. Nim. melkein 10v polttelua päivittäin

Oletko onnellinen myös selvin päin? Kuinka usein ylipäänsä olet selvänä? Ei tässä (toivottavasti) kukaan ole sua dumaamassa, vaan päihteiden hehkutustasi, suurelta osin siksi että monet tähän ketjuun kirjoittaneista, itseni mukaanlukien, ovat joskus ajatelleet ihan samalla tavalla about sun ikäisenäsi, vaikka mä viihteilinkin “vain” nipsuilla ja vauhdilla, sekä blaadasin ainakin joka toinen päivä. Kuvittelin silloin löytäneeni jotain salaista ja hienoa, ja halveksuin ns. taviksia, jotka vetivät himojurrit perjantaisin ja kaatuilivat tanssilattioille. Itsehän toki dokasin myös, mutta “hallitusti” ja “siinä ohessa”. Tuosta kolmen kombinaatiosta mulle kehittyi paniikkihäiriö, josta olen suurimmalta osin päässyt eroon, sekä yleistynyt ahdistuneisuuden tunne, joka on edelleen läsnä jokapäiväisessä elämässäni. Saan harvoin unta ilman mitään nukahtamislääkettä, ja vuosikaudet “lääkitsin” pahaa oloani alkoholilla. En mä tästä päihteitä syytä vaan itseäni, mutta monet asiat olisivat olleet ziljoona kertaa helpompia ilman viihdekäytöllä aiheutettua mielialavuoristorataa. Mutta ehkä juuri sinä olet se poikkeusyksilö joka valaistuu subutexpäissään? :unamused:

Miksi näissä keskusteluissa muuten ihan joka paikassa otetaan aina esiin kannabis vs alko?
miksi kukaan ei ole vielä heittänyt hienoa vertauskuvaa päihteet ovat mulle vain elämän mausteita?
entäs psykedeelit ovat meitsin mielen työkaluja?

Grip veit sanat suustani!! Toivon tosiaan Emqqu et pysyy asiat hallinnassa. Extaasi päissähän syntyy hyviä suunnitelmia, tiedän sen itsekkin mut eri asia saako niitä koskaan toteutettua, harva saanu. En halua tuomita ketään mut kuulostaa ihan itseltä vuosien takaa noi jutut ja ainakin omasta kokemuksesta voin sanoo et ei hyvin siinä käynyt vaikka kuinka yritti tasapainoilla/viihteillä. Ei silti tarkoita et sulle kävisi niin mut monelle käynyt. En usko Winston purkaan mitään aggressiivisuutta suhun vaan enemmänkin yrittää neuvoo/varotella mitä voi edessä olla, voi vaan kuulostaa siltä. Mut tää on vaan yks mielipide muiden joukossa!!!

Toivottavasti olo jatkuu myös sen jälkeen, kun kemikaalit ovat poistuneet elimistöstä. Se, että olet oivaltanut dokaamisen olevan typerää jo noin nuorena on toki arvokas oivallus :bulb:

Miks tähäki piti sekottaa psykoosit ?

Kuka on puhunut mitään psykooseista, sinua lukuunottamatta?

Hups taidan olla hasispsykoosissa ite. :smiley: Se oliki toi toinen ganjabistopic

Emqqu, juuri näin, kuten peter sanoi. Tapani kirjoittaa voi olla usein kärkäs ja suorasanainen, mutta se on tyylini ja pahaa en sillä tarkoita. Ei mulla ole todellakaan halua loukata ketään, vaikka pikaistuksissani niin välillä valitettavasti teenkin :frowning: . Mun tarkoitukseni oli nimenomaan ravistella sua, jottet päätyisi ihan oikeaksi narkkariksi, ihan sinun parastasi ajatellen. Jos suhtautuisin suhun kovin vihamielisesti, niin silloin kai ennemminkin toivoisin sulle sitä narkkihelvettiä :wink: . No, sitä mä en toivo kenellekään ja se mitä mä toivon, on se, että sulla nuo päihteilyt todellakin jäävät vain nuoruuden kokeiluiksi/hölmöilyiksi. Aineet vievät ihmisen niin pirun salakavalasti. Kyllä mäkin aikoinani uskoin pitkään hallitsevani käytön, mutta sitten eräänä aamuna heräsin siihen todellisuuteen, että narkkarihan musta oli tullut. Näinhän se yleensä kaikkien kohdalla menee. Harvempi kai vain jonain päivänä päättää alkaa kiskoa aineita vain siksi, että päätyisi isona oikein kunnon ojanpohjanarkiksi. Niitä hyviä fibojahan huumeista haetaan.

Toki sä saat kirjoitella tänne aivan vapaasti kokemuksistasi ja näkemyksistäsi :slight_smile: . Tämä on kuitenkin julkinen keskustelufoorumi, joten siihen on aina varauduttava, ettei kaikki palaute välttämättä ole niin mairittelevaa.

Hyvä juttu, jos et halua enää dokata, koska olen samaa mieltä, että alkoholi on, ellei pahin, niin ainakin yksi pahimmista huumeista, vaikka itse ryyppäänkin tämän tästä. Alkkis mikä alkkis, enkä vielä ole sen aineen kanssa kai tarpeeksi pohjalla käynyt. En mä nyt ole kännissä :smiley: .

Vähän huolestuttavalta musta vaikuttaa myös tuo, että asiat sujuvat sulla hyvin, kun olet jonkin substanssin vaikutuksen alaisena. Niinhän se meneekin. Mullakaan ei tule mistään mitään, ellen ole jotakin ottanut. Nyt olen ollut oppareista irti jonkin aikaa ja kyllähän tämä jotenkin menettelee, vaikka himot vaivaavat edelleen, mutta benzot nyt ovat tietenkin jokapäiväistä leipääni, ilman niitä pystyn hädin tuskin liikkumaan.

Valinta on edelleen sinun. En minä tai kukaan muukaan voi estää sua käyttämästä aineita. Silti mä toivoisin, että heräät tuosta tilanteestasi ennen kuin on liian myöhäistä ja osaat lopettaa siinä vaiheessa, kun touhu on vielä hauskaa.

Peace.