Viesti poistettu

Viesti poistettu

Viesti poistettu

On hienoa, että käyt asioita läpi. Kirjoittaminen auttaa monesti selvittämään itsellekin asioita, joita ei ehkä ole tullut ajateltua loppun asti ennen kuin näkee sen kirjoitettuna ja miettii että no jaahas, niinhän se taitaa olla.
Koskaan ei mikään syy oikeuta väkivaltaan. Ainahan parisuhde toki on kahden kauppa ja jos syitä ja seurauksia alkaa oikein urakalla hakemaan, niin pitkälle saa mennä niiden hakemisessa. Siis että kuka sai aikaan mitäkin ja miksi hermot on mennyt jossain kohtaa.

Sanoit että “Nyt kun olen täälläkin lukenut muiden tarinoita niin olen alkanut tajuamaan että ei he mikskään muutu.”
Niin se vain menee, että ainakaan toinen ei voi ihmistä muuttaa. Jos ei itse halua muuttua ja lopettaa päihteitä. Niin moni ajattelee että toista rakastamalla saa muutettua pahat asiat hyväksi, mutta niin usein ja surullisesti on todettu ettei se niin mene. Itse olen asiaa aikanani myös kokeillut tuloksetta.

Läheisriippuvainen ja päihderiippuvainen löytävät usein helposti toisensa, molemmat saavat suhteesta jotain mitä tarvitsevat. Siitä voi kuitenkin myös päästä irti. Toivottavasti olet tämän myötä oppinut rakastamaan ja arvostamaan itseäsi niin, että ymmärrät ansaitsevasi jotain paljon parempaa.