Vierotusoireita???

Olen kohta ollut kuukauden selvinpäin monta kuukautta kestäneen juopottelun seurauksena. Välillä on ihan ihmeellisiä olotiloja. Kädet saattaa vapista, paniikkihäiriötuntemuksia, mielialanvaihteluita ja sydämentykytystä silloin tällöin. Onko nämä vielä viinan vierotusoireita ja jos on niin koska tää kamaluus sitten helpottaa?

on nuo luultavimmin vieroitusoireita,kyllä olon tasaantuminen
tapahtuu vähitellen ja monet tuntemukset tulevat voimakkaampinakin,
kun ei turruta juomisella koko ajan itseään…useita kuukausia ainakin vie,ennenkuin
alkaa olla normaali olo,mikä se normaali sitten liekkään…

Ketjun aloittajalla oli siis kuukausien viinaputki. Kyllä nuo ovat varmastikkin ihan viinasta johtuvia vieroitusoireita.

Pakko tarkentaa… Join keväästä kesän loppuun satunnaisesti 5-7 päivän putkia ja enimmäkseen mietoja. Putkien välissä oli taukoa 4-5 päivää, kerran 2 viikkoa. Tavallaan olisi kuitenkin lohduttavaa jos nämä “oireet” johtuisivat viinasta, ettei olisi jotain muuta pielessä ja ajan myötä tosiaan helpottaisi.

On varmaan vain alkon vierotusoireita, don’t worry. Mulla ollut joskus samanlaisia. Nuo olotilat varmaankin loppuu kokonaan parin, kolmen päihteettömän kuukauden aikana.
Laukasijoina voi olla joskus esim. jännitystä aiheuttavat tilanteet, tai vaikkapa alhainen verensokeri.

Kahvi ja tupakka pahentavat tollasia oireita, jos niitä runsaasti käyttää. Mutta kyllä ne luultavasti siis ohi menee ihan ittestään. Jos oireet on tosi pahoja ja häiritseviä, voi tietysti mennä lääkäriin mutta avuksi ei kannata huolia päihdyttäviä ja addiktoivia lääkkeitä.

hyvä neuvo myös minusta, ettei alkaisi rauhoittavia syödä liiemmin,
kun tuntuvat olevan monelle tosi vaikea jättää pois…
vaan jos jaksaisi seurailla tilannetta jonkin aikaa ja ennenkaikkea
ola juomatta, niin uskoisin tilanteen parantuvan vähitellen ajan kanssa…
viinapiru(jos haluaa tuota ilmausta käyttää) yrittää houkutella vanhaa
ystävää ja huutelee:täällä minä olen vanha kaverisi,tule niin aletaan pitämään
hauskaa…vaan ei se pidä lupaustaan,ei takuulla…

Kiitoksia vastauksista. Juomaan mua ei saa mikään eikä kukaan. Niin vahva on halu lopettaa. Kai nämä oireet on vielä kestettävä. Antaa viinapirun vaan kolkutella, minä tyttö aion selättää sen :slight_smile:

Moi
Myös paniikkihäiriöt aiheuttaa mokomia oireita, vapinaa, mieliala vaihtelee ja ylimääräisiä tykytyksiä jne…
Luin joskus noita Selviäjien tarinoita niin joillakin kesti jopa puolivuotta että pääsi vieroitusoireista eroon, mutta siinä olikin taustalla vuosien putki eli ei ole tarkoitus maalata piruja seinille :wink:
T.T