Vierotus oireet.. :(

Pakko kysyä taas fiksummilta :slight_smile:

Mulla on tapana ottaa kaikki aamulääkkeet kerralla ja aina samaan aikaan eli n. klo 7-9 välillä.
Mutta tänään (ekan kerran vuoteen ) heräsin vasta klo 11. Ja kamaliin viekkareihin. Tärinä,päänsärky, sähkärit kropan läpi ym ym… Ja mietin mistä lääkkeestää nää oikein tulee? Otin pillerit taas ja odotan helpotusta…

Aamulla menee siis Lyrica 150mg, pramipexole ( 3tab en ees tiiä vahvuutta ), histec, panacod ja cipralex 20mg. Sairaalassa aikoinaan sanoivat että cipralexin puolittumis aika on niin pitkä että ei tuu mitään oloja vaikka yksi lääke jäisi vallan ottamatta. En tosin enään usko tohon… :unamused: panacod joo… Mutta miten toi Lyrica? Mulle on samanlainen olo tullut kun oon ottanu niitä liikaa vaan voiko siihenkin jäädä näin pahasti koukkuun??? :open_mouth:
Ja sama olo on myös tullu kun on joskus ollu cipralexit loppu. Mutta että parin tunnin heitto…? :open_mouth:

^ Enpä valitettavasti osaa sua pahemmin auttaa, eli en tiedä, mistä lääkkeestä nuo viekkarit johtuivat, mutta siitä Lyricasta sen verran, että siihen voi todellakin jäädä koukkuun ja pahasti. Jotkut puhuvat, että vieroitusoireet olisivat jopa yhtä pahat kuin benzoissa.

.

No kiitos nyt noistakin :slight_smile: Itse epäilisin tuota cipralexia… Mutta tuota ihmettelen mitenkä se voi olla noin pienestä ajasta kiinni? :open_mouth: No ota ja tiedä…

Nii ja linkki oli muuten hyvä muttakun en osaa sanaakaan tuota enklantia :laughing: :laughing:

.

ahaa… :smiley: kiitos. :laughing: :laughing:

Ei mulle tullut aikoinaan mitään “sähköiskuja” jos jäi cipralex jonain päivänä ottamatta, joskin söin sitä pienemmällä annoksella (10mg, lopussa 5), niitä alkoi tulla vasta sitten kun lopetin lääkkeen ottamisen, n. viikon päästä vikasta lääkkeestä, veikkaisin että noi kuvailemasi oireet tulevat jostain muusta lääkkeestä.

Pramipexole vaikutukset:
terveyskirjasto.fi/terveyski … &p_selaus=

Epäilisin ensimmäisenä tuota tai tuon ja sipraleksin yhteisvaikutuksia.
Pelkkä sipralex ei puolitu niin nopeasti, että parista tunnista tulisi refloja. Vaatii vähintään sen vuorokauden ennen sähköiskuja. Noista muista ei mielestäni saa sähköiskuja.
Sähkäreitä tulee yleensä serotoniinin tai dopamiinin vähetessä aivoissa lääkkeiden unohtamisen tai vähentämisen syystä.
Tohon lisätään vaikka pikku reflat panacodista tai lyricasta niin aika lähelle noita sun oireita päästään.

Lyricasta voi tulla tosi kovat reflat ja epäilen tossa tapauksessa sitä Lyricaa. Mut myös SSRI:t voi kyl nopeastikin aiheuttaa viekkareita (mututietoa).

kerron semmosen jutun että lyricaan jää nii pahasti koukkuun että naps. elimistö tottuu ja tahtoo lisää. itelllä ollu lyrica viekkarit ja meinasin kuolla.paniikkikohtauksia ja ainoo mitä teki ni makas sängys ja seki tuntu ylivoimaselta. se ahdistus on helvetillistä :imp: …nyt itellä bentsoviekkarit ei tiiä mite päi pystys olla

Herrajumala mitä lääkkeitä mäkin oikein syön… :open_mouth: Nytkin on huono olo ja sellanen ahdistuksenpoikanen päällä että oon koko aamun miettiny että mikähän pilleri nyt on jääny ottamatta… :confused:

Triptyllit tosin onnistuin jo omin keinoin lopettamaan (100mg) mutta vielä on tuo klotriptyl ja oon huomannu jääneeni jo siihenkin koukkuun. Ja nuo panacodit :imp: taas menee enemmän ja enemmän päivässä. Illalla on sitten kaameet pelot päällä että mitä tapahtuu kun on taas ottanu niitä liikaa… Tänään oon ottanu 3 ja yritän kerätä tahdon voimaa että pysyn aamun poissa purkilta. Nää aamut on näitä pahimpia kun kaikki muut nukkuu… se on vaan niin helppo ottaa vähän väliä lisää ja lisää ja lisää… Monta päivää taas suunnitellu lopettamista. Ehkä tämä on se päivä?

Ensalkuinen tavoite oli että vain pramipexole,lyrica ja cipralex jäisi… Mutta jo nää aamuset viekkarit on niin kamalat että en tiiä pystynkö? Kaikki lääkkeet on kyllä lekurin määräämiä ja asiaan mutta haluan tosiaan itse lopettaa aikaa myöten kaikki lääkkeet. Joten alotetaan helpommista. Ja viimeaikoina on tullut se tunne että noita syö oikeasti turhaan. Särky on samanlaista kuin ennenkin vaikka kuinka pillereitä popsin. Joten onko niitä järkeä sitten syödäkkään?? Nii ja, haluaisin viettää välillä selvää elämää… :laughing:

Eihän tää oo tosikaan :open_mouth: samat oireet jatkuu vaikka aikaa on menny jo tie kuinka monta päivää… :imp: klotriptylinkin lopetin tuossa välissä eikä olo oo muuttunu mikskään mikä ei sinällänsä oo mikään yllätys. Tän on sitten oltava tosta cipralexista. En vaan käsitä että miten…?

Täytyy varmaan soitella lekurille soittoaikaa ja kysellä asiasta. Eipä tätä kovin kauaa jaksais kun joskus haluaisi aamulla nukkua pidempäänkin kuin 7 :unamused: siinä vaiheessa alkaa viekkarit… :cry:

Huomenta :slight_smile: !

Siis lähtevätkö sulta ne oireet pois aina sen jälkeen, kun olet ottanut lääkkeesi? Jos sulla on koko ajan noita oireita, vaikka olisit lääkkeesi ottanutkin, niin sitten voisi epäillä, että kyseessä olisivatkin jonkin lääkkeen/lääkkeiden sivuoireet, eivät vieroitusoireet. Toki kyse voi olla vieroitusoireistakin, vaikka tilanne olisi se, että sulla olo helpottaa vain vähän lääkkeiden oton jälkeen. Toleranssin kasvu, katsos. Ainakin tuohon Lyricaan voi toleranssi nousta nopeastikin, vaikkei sitä käyttäisikään väärin. Elimistö siis vaatii koko ajan suurempia annoksia, eivätkä vanhat annostukset riitä. Sen vuoksi ei toki kannata lähteä annoksia lisäämään, ellei ole aivan pakko, koska se nyt on loputon suo :frowning: .

Puhu lääkärille tuosta, mutta muista, etteivät nekään kaikkitietäviä jumalia ole ja ei olisi ensimmäinen kerta, kun määräävät ihmisen lääkitykset päin mäntyä :imp: . Suhtaudu siis varauksella ja lähde ensisijaisesti omien olojen tunnustelusta.

Tsemppiä edelleen sinne pillerihelvettiin :slight_smile: .

Lyrikoista ainankaan ei pitäs fyysisiä viekkareita tulla(itellä ainakaa koskaa oo ollu ) mut bentsoista tulee bupren lisäks pahimmat viekkarit :S

Ei ole tarkoitus vinoilla ,mutta kuulostaa jonkun lääkkeen sivuoireilta nuo vaivat.
Viekkarit on niin paljon psygologista juttua ettei uskoskaan.

Mainitsit lopettaneesi triptylin omin avuin. Onneksi olkoon ,mutta kun triptylistä ei tule minkäänlaisia vierotusoireita.

Myöskään sipraleks ei ei selitä noita paitsi jos olet juuri aloittanut sipralex:ien käytön.
Se yleensä pahentaa oloa joksikin aikaa ,ennen kun rupeaa vaikuttamaan parantavasti.

Kyllä mäkin epäilen, että tässä tapauksessa saattaa olla kyse sivuoireista vieroitusoireiden sijaan, mutta esim. nämä:

Kyllä täällä taas niin helvetin hyvin tiedetään muiden puolesta, mistä tulee vieroitusoireita ja mistä ei :imp:. Uskokaa jo hyvällä, että se on täysin yksilöllistä, millaiset viekkarit kukakin saa mistäkin vai saako ollenkaan. Ei pitäisi lähteä aliarvioimaan muiden oloja ja tiloja pelkästään niiden omien kokemusten perusteella. Hitto, Buranastakin saattaa joku saada ihan fyysisiä vieroitusoireita(ns. särkylääkepäänsärky) runsaammalla käytöllä.

just toisin päin bupresta ei ees tuu pahoi refloi kestää vaa pirun pitkä, mut lyricoista tulee järjettömät reflat enkä ees syö isolla annoksella. eli aika yksilöllisesti keho reagoi,

Ohos… riitaako mä täällä TAAS aiheutin…?? :open_mouth: Pysytäämpäs ihmiset asiallisina niin kaikki ollaan tyytyväisiä.

Kiitos winstonille asiallisista kommenteista jotka sai mut miettimään asiaa aivan uudelta kantilta. :slight_smile: Mä olen sipraleksia syönyt kohta kolme vuotta ja sen lääkkeen ansiosta tiedän mitä kunnon vierotusoireet on. Niinhän se on että kaikki on yksilöllistä. Jotkut jää koukkuun heroiiniin, minä kodeiiniin. Jota vastaan tappelen edelleen.

Triptylistä tuli aika kamalat oireet. Mutta ne loppu nopeasti. Onneksi. Eli sen käyttö on loppu. Myös tramal,opamox,lyrica ( lääkäri aloitti lääkkeen uudestaan vuoden tauon jälkeen ), ardenix ym ym kuuluvat tuohon entisten lääkkeiden listaan. Omatoimisesti,omasta päätöksestä olen ne lopettanut ja viekkarit kärsiny.
Tarkoitus ei ole kehuskella vaan kertoa että oon jo monta vuotta syöny lääkkeitä ja lopettanut niitä,tiedän kyllä mitä vierotusoireet ovat. :confused: … ja mää nyt satun koukuttuun melkein kaikkeen mitä syön… :imp:

Mutta enpäs ole ajatellut asiaa tuosta kantista mitä ihmiset puhuu. Sivuoireet. Lyricaa oon syöny taas monta kuukautta eikä oo mitään tullut. Ja kyllä, oireet helpottaa n.tunnin sisällä lääkkeiden otosta. Se siinä ihmetyttääkin. :open_mouth: Onneks sain soittoaikaa lääkärille ni voin ainakin kysyä asiaa. Eniten toivon vaan että tolet tuota lyricaa kohtaan ei olis noussu. Lääke auttaa kyllä tällähetkellä todella hyvin :smiley: Sekavuuden ja unohtelunkin osaa antaa anteeksi kun on muuten kivuton olo…

… näin tässä romaania kirjoitellessa… :laughing: :laughing: :mrgreen:

Et sä täällä mitään riitaa aiheuttanut :slight_smile: . Mua alkoi vain jälleen kerran nyppiä, kun niitä omia kokemuksia tullaan laukomaan joinain yleispätevinä faktoina ja aliarvioidaan muiden viekkareita tai muita oloja.

Asiaan: Jos sulla olo helpottaa kuitenkin lääkkeiden oton jälkeen ja olet syönyt noita lääkkeitäsi noinkin pitkään ennen kuin oireet alkoivat(yleensä sivuoireet ilmenevät jo varhaisessa vaiheessa, kun lääke aloitetaan), niin sitten taitaa tosiaan olla kyse ennemmin vieroitusoireista. Itse epäilisin tuota Lyricaa ja toleranssin nousua siihen, mutta tämä on vain oma epäilykseni.

Tässä jotain omia kokemuksia vieroitusoireista; Cipralexia käytin 7-8 vuotta päivittäin ja annos oli korkeimmillaan 40 mg. Käytön lopetettua en havainnut viekkareita. Lyricaa olen käyttänyt joku 5-6 vuotta, mutta päivittäin meni vuoden verran annoksen ollessa n. 300 mg, niin saatoin saada noin vajaa viikon kestävät viekkarit, mutta samaan aikaan olin myös opiaatit lopettanut ja bentsoja pudoteltiin, joten oli hieman hankala arvioida mikä oire mistäkin johtuu. Opiaattivieroitusoireisiin suosittelen Britlofexsia, jota tosin on hieman vaikea saada muuten kuin valvotuissa olosuhteissa, voi esim. pudottaa verenpaineet hyvin alas. Mulla ainakin auttanut varsin paljon. Itse olen käyttänyt opiaatteja noin 11 vuotta päivittäin, josta nyt pääsääntöisesti viimmevuosina Subuu. Nyt 30 päivää kuivilla kaikesta, paitsi noin 30 mg Opamoxia päivässä ja olen ehdottanut, että sen voi nopeasti pudottaa. Aika kovat on vierotusoireet vieläkin, mutta toisin kuin Panacodeissa, nämä kestääkin huomattavasti pidempään. Pahin ongelma on psyykkisetoireet jotka ovat masennus, ahdistus jne. Olin tossa vähän aikaan sitten - ennen retkahtamista - 9 kk kuivilla ja alkoi olo jo hieman helpottaa, mutta keholla saattaa toipua vuodesta kahteen. Vikana korjaantuu (sen mitä korjaantuu) pääkoppa. Miettikää tarkkaan minkälaiseksi sen opiaattien(ja muidenkin aineiden) käytön saatte, koska tämä ei ole mukavaa… Sorry jos meni vähän asian vierestä, mutta tulipahan vähän avauduttuu ja postattua tänne pitkästä aikaan :stuck_out_tongue: