vieroitusoireitako??

moikka! ajattelin liittyä ryhmään kun ei oikein meinaa taas pysyä kuivilla…elikkä mun tarina on seuraavanlainen. aloitin juomaan 15 vuotiaana ja heti siitä tuli tapa 2krt/vk sitten 19vuotiaana aloin juomaan 4krt/vk siitä seuraavat 11vuotta join 4-6krt/vk viime vuonna join vai silloin tällöin koska olin raskaana mutta edes raskaus ei auttanut täysraittiuteen, nyt viimeiset 6kk olen juonut joka päivä. kirkkaisiin en ole koskenut 5vuoteen mutta kaljaa juon 2-10 tuoppia joka päivä!! nyt olen ollut ilman tipan tippaa 4 päivää ja voi jumankekka että on hermot kireellä!! mutta siis nyt tulee kysymys: onko kellään muulla ollut aivan hirveitä hammas/kieli/leuka/kurkku/korva kipuja lopettamisen seurauksena??? kun en nyt oikein tiedä onko hampaissa reikiä vai kuuluuko se nyt vaan tähän lopettamiseen??? ja kauankohan kestää että nää vieroitus oireet häviää?? nyt on kova halu lopettaa koska vauva on nyt 7kk ja haluan olla raitis äiti!! kiitos kaikille jotka viitsivät/kerkeävät vastaamaan!!!

Hei Lotta. Paljon sinulla tulee juotua. Ehkä yksi askel vähentämiseen on tämä keskustelufoorumi. Voisitko miettiä osallistumista tuohon äitiryhmään, joka Päihdelinkissä on alkamassa ihan näinä päivinä? Vaikka naisten juominen onkin enemmän tabu kuin miesten - miesten juominenhan ei ole sitä juurikaan - niin äitiys ja juominen on todella vaikea yhdistelmä. Siksi; toivottavasti voit vähentää juomista ja ehkä osallistua tuohon keskusteluun päihdeäitien kanssa. Toisaalta suosittelen ensi sijaisesti ihan elävän ihmisen löytämistä eli ammattilaista, jolle voit puhua juomisestasi. Se voi olla ihan kuka tahansa neuvolasta, terveyskeskuksesta A-klinikalle. Etsi apua! Voimia sinulle.

Voi Lotta80
Kuka hoitaa vauvaa? Sinäkö? Yksin? Selvisikö lapsesi ilman FAS:ia? En voi sanoa muuta kuin että sinun pitää välittömästi hakea itsellesi apua. Apua hakevaa ei syyllistetä. Ei ole lapselle oikea paikka kasvaa kodissa jossa äiti juo joka ikinen päivä ja on välillä ilmeisesti humalassakin. Tee lapselle palvelus ja ota ensimmäinen askel (päihdelinkki ei riitä):slight_smile:

Moi
Noin pitkän putken jälkeen vähintään viikon

T. Tuppi