Hei! Olen uusi kirjoittaja tällä palstalla, mutta ollut koukussa opiaatteihin jo vuosia ja viime aikoina mukaan on valitettavasti tullut myös alkoholi. ![]()
Mulla on 2 lasta ja mies. Tällä hetkellä mä oon sairaslomalla, koska en jaksanut enää käydä edes työharjoittelussa. Oon pari vuotta ollut A-klinikan asiakas ja koettanut sen avulla päästä mm panacodista eroon. Mielenterveyspuolella oon ollut asiakkaana jo reilut 15 vuotta. Välillä mulla on mennyt paremmin ja jopa voisi sanoa, että hyvin, mutta nyt viime aikoina tilanne on kuitenkin pahentunut salakavalasti koko ajan. Oon pitänyt kulisseja yllä, koska häpeän tätä tilannetta niin paljon. Lapset eivät kovinkaan paljoa tiedä, mutta ovat jo sen verran isoja, että onhan hekin huomanneet että kaikki ei ole kunnossa. Avioliitto on myös kärsinyt paljon!
Olin juuri katkolla muutaman päivän ja se auttoi jonkin verran. Parasta siinä oli se, että uskalsin vihdoin tunnustaa ja kertoa muutamalle läheiselle ihmiselle tästä ja myöntää viimeinkin omalle miehelleni tämän ongelmani. Se aika katkolla on kuitenkin verrattain lyhyt, 5 vrk osastolla, kun käyttöä on takana jo vuosia. Lasu ilmoitus on tehty ja olenkin heiltä pyytänyt perhetyötä tai muuta apua arjessa jaksamiseen. Edelleen jatkan a-klinikalla, mutta tämä uusi sote, eli Pohde lopetti yhtäkkiä mun mtt asiakkuuden, koska olen jo a-klinikan asiakas ja siellä pitäs nämäkin asiat kuulemma tästedes hoitaa. Niin se ei kuitenkaan meidän alueella mene, he eivät ole terapeutteja. Ainoastaan seurataan lääkkeitä ja otetaan seuloja. En tiiä onko muualla vastaavaa, mutta ainakin minun hoitaja sanoi että Pohteen myötä asiat on vielä ihan sekaisin ja ei oikeen kukaan tiedä miten tästä jatkuu.