Vieroittautuminen suuresta bensotolesta

Mun pitäs alottaa mahdollisimman nopeasti bentsojen pudotus. Ongelma on se että oon ensinnäkin syönyt nyt 12v bentsoja ja viimeset 6kk on menny vuorokaudessa ainakin: 12-18mg alprotsalaamia, 30mg nitratsepaamia, 8mg klonatsepaamia ja jotain opamokseja klinikalta ja sitten välillä ostanu “kadulta” buustaamaan texiä.

Mistä löytyis joku hyvä yksityinen lekuri joka ymmärtää tilanteen?. Klinikalle jos meen niin veikkaan ettei sieltä oikein apua saa. Siis ainakaan hitaaseen pudotukseen :wink:

Moi!

Annoksesi on niin renkalla tasolla, että sinun pitäisi päästä vieroitukseen ihan huippupaikkaan jollainen olisi esimerkiksi Järvenpään Sosiaalisairaala. Ei tuollaista hard core käyttöä osata hoitaa muissa paikoissa!!!

Tämä Arpa ei voittanut! Kiitos osallistumisesta!

Järvenpäässä sitten syötetään neuroleptejä että pysyy rauhallisena.

Otin äsken 15mg Insomin ja 6mg Xanor depot. Varmaan vasta huomenna rupeaa tuntumaan kunnolla.

On sinulla kyllä pitkä bentsohistoria ja annokset aika hc-luokkaa. Minusta A-klinikka, jos siellä sattuu olemaan hyvä päihdelekuri, niin se voisi kyllä auttaa, myös jos onnistut löytämään ymmärtäväisen yksityisen lääkärin niin hän voisi suhtautua asiallisesti tiputuksiin. Eihän tuollaisilla määrillä/käyttöhistorian pituudella voi bentsoja laskea liian nopeasti, menee muuten maanpäälliseksi helvetiksi.
Mutta tuollaisista annoksista tiputtaminen “inhimilliselle” tasolle, kyllä vaaditaan bentsoihin erikoistunutta ammattiapua, joita kyllä tästä maasta löytyy. Joku katkaisu paikka esim, ei siellä ole pakko niitä neuroleptejä syödä vaikka niitä varmasti tarjotaankin. Itse tuossa tilanteessa tiputtelisin todella hitaasti niitä omavoimaisesti alaspäin, mutta jos itsekuri ei riitä, niin katkolle vaan, kaikesta huolimatta.

En tiedä haluatko bentsoista kokonaan eroon, vai pelkästään saada ne asialliselle tasolle?

Joo onneksi yksityinen ei ole ongelma kun mulla on sairaskuluvakuutus joka kattaa kaikki kulut ilman omavastuuta.

Just kävin hakemassa 100kpl 5mg insoa ja 100kpl Xanor 1mg depot.

Vielä on jäljellä joku 400-450mg alprotsalaamia, 150kpl 5mg Insominia, reilu sata 2mg rivaa ja respoissakin on jäljellä vielä aika hyvin.

Oon lähössä n.1kk päästä Barceloonaan ja sieltä sais Barbiruaateista ainakin fenobarbiruaatteja. Luin joskun että jollain klinikalla hoidettiin bentvierotus barbeilla. Vois se periaatteessa toimia mutta hyvin pitäis perehtyä.

Kun mainitsit sitä että mahdollisesti ei lopettaisi koskaan kokonaan vaan jatkaisi hamaan loppuun pienellä määrällä päivässä. Mietin sitä eilen ja jos pääsisi siihen että riittäisi yksi 2mg Xanor depot niin olisin helvetin tyytyväinen.

oootteko saanu mitään jeesiä yrteistä refloihin? Esim. Kratom ja Kava Kava voisi auttaa. Varsinkin tuo kratom. Onko Kava Kava lääkeainelistalla? Entäs miten on tullu läpi? Tiedättekö onko muita rohtoja joilla olisi selviä vaikutuksia bensorefloihin?

T

Joo on muutaman kerran loppunu kaikki bentsot pitkän kuurin (ja täysin järjettömien määrien) jälkeen. Joskus on vielä paivien/viikkojen ryyppy niin. En tiedä kyllä mitään sairaanpaa oloa. Mikään fyysinen kipu ei kuvaa sitä tuskaa.

Itsellä auttaa kannabis, mieluiten syötynä, niin ei tarvi jatkuvasti olla hiisaamassa. Nyrkillinen kannabisvoita+kaakaoo+punaista maitoo, kestää helvetin pitkään vaikutukset ja itse en huomaa viekkareita bentsoista jos on THC jelppaamassa “laskuvarjona” tiputuksissa. Tämä ei sitten ole mitään kannabis suosittelua, vaan itse tekisin niin. Jotkut kuulemma saavat apua kratomista ja kava kavasta mutta nuo taitaa olla kuitenkin aika mietoja yrttejä.

Minulla auttaa myös Ketipinor/Seroguel (ketiapiini), mutta on se sellasta “aivoliimaa”, että en itse sitä bentsoviekkareihin kovin hanakasti tykkää käyttää. Myös kunnon urheilu/hikiliikunta auttaa itsellä viekkareihin. Ilmeisesti endorfiinit antavat sen verran euforiaa, jotta bentsoviekkarit ei psyykkisesti tunnu niin pahoilta.

Ja bentso tiputuksissa kannattaa aina aloittaa nopeimmin vaikuttavista ja sekä nopeimmin kehosta poistuvista (tsekkaa vaikka bentsojesi puoliintumis ajat netistä)

Jotkut ovat saaneet apua myös kärsimyskukasta ja valeriaanasta. Minulla ei vaikuttanut lainkaan.

Ps. Minulla ei vaikuta muuten lainkaan alpratsolaami ja nitratsepaami, eikä myöskään diatsepaami. Ei edes norsu annoksilla. Klonatsepaami kyllä vaikuttaa, kuten myös oksatsepaami-tematsepaami-loratsepaami ja midatsolaami. Joten peilaa sen kautta ohjeitani. Koska sinulla just menee niitä lääkkeitä pääasiallisesti mitkä minulla ei toimi.

Voin sanoo kokemuksesta,että joutuisit olemaan siellä aika monta kuukautta,että saisit edes muutaman mg:n tiputettua satsistasi,ellei lääkärilinja ole muuttunut täysin muutamassa vuodessa.Silloin kun olin itse siellä, jouduin väkisin vaatia nopeampaa bentsojen pudotusta johon lääkäri suostui pitkän taivuttelun jälkeen.Kuulemma hitaammalla pudotuksella tulokset ovat huomattavasti paremmat.Itse sain lopulta tarpeekseni ja lähdin pois ja himassa tiputin mm:ssa xanorin ja muut bentsot,paitsi ne joita ilman en sairauteni takia pärjää.Mutta hyvä paikka se on jos jaksaa elää laitosolosuhteissa ja muutenkin tiukkojen sääntöjen alaisuudessa.Itellä on niin paljon sairaalakokemusta,että kuolen tylsyyteen kaikissa paikoissa jotka vähänkin muistuttavat sairaalaa.

Koitappa nyt ihan ensiks tasata noi sun annokset joihinkin järkeviin tasoihin ja YHTEEN valmisteeseen. Esim. rivatril 10mg vuorokaudessa?? Katselet pari viikkoa ja sitten yksityiselle lekurille kertomaan, että olet ottanut vieroituksen jo työn alle tasaamalla annokset, tässä vaiheessa lääkäri varmasti lähtee mukaan tähän operaatioon…

Itse aloitin aikoinaan vieroituksen juuri rivatrilista, jota ehdin syödä 10 vuotta. Jossain vaiheessa vieroitusta se vaihdettiin sitten diapamiin, koska olin menossa sosiaalisairaalaan hoitamaan vieroituksen loppuun. Ja siellä käytetään vain ja ainoastaan diapamia vieroitukseen.

Tie ei todellakaan ole helppo, mutta se kannattaa, sen voin luvata varmaksi!!!

Muista lääkkeitä, jotka tukee vieroitusta, masennuslääkkeet auttaa aika hyvin ahdistukseen, lamictal ym. epilääkkeet ehkäisee kouristuksia ja esim. ketipinor/seroquel auttaa nukkumaan. Tukilääkitystä kannattaa ehdottomasti harkita.

Unohda saman tien kaikki muut “hoitavat” tropit. Lääkärisi kyllä neuvoo sua tässä asiassa ja osaa sulle oikeat lääkkeet määrätä vieroituksen tueksi.

Painotan vielä sitä, että kun saat johonkin lääkäriin luottamussuhteen kuntoon ja pudotusta ohjaillaan sun ehdoilla, eli olojesi mukaan, älä sössi tätä asiaa. Jos löydät hyvän lääkärin, pidä siitä kiinni. Todellakaan kovin moni ei mielellään lähde vieroituksia hoitamaan, saati sitten, että heillä olisi tietotaitoa asiasta…

Voimia kovasti!!!

Elikkä… Sun olis hyvä kääntyä päihdepsykiatrisen puoleen ja pyytää heiltä esim. 6kk lasku ohjelmaa. Tuon olen nähnyt monella onnistuvan, mikäli he eivät siihen suostu on toki yksityispuoli aina olemassa.

Subutexin osalta suosittelen pudottamista pois, ennenkuin siitä tulee “todellinen” ongelma. ( ellei ole jo )

Mikäli ei, mikään muu auta on aina katko mahdollinen.

Toivon sinulle voimia ja selviä päiviä tulevia.

Kyllä apua hakevalle apua monesti annetaan. Suurin osa on kiinni, siitä oletko valmis ottamaan kaikkea vastaan…

Muista, että elämä voittaa aina!

Voisit hyötyä jopa, esim. Irti Huumeista ry: tarjoamista tukihenkilöpalveluista. On helpompaa, kun on ihminen, joka tietää byrokratiat yms.

Tuosta vieroituksesta tulee pitkä maanpäällinen helvetti. Miten ihmeessä olet saanut itsesi tuollaiseen tilaan? Metadoni 120 mg/vrk seinäänkatkaisu kuulostaa lastenleikiltä tuohon verrattuna…