Vertaistukea pelivelkoihin ja riippuvuuteen

O

Mieti noita pätkiä kirjoituksessasi :slight_smile: Ahdistus ja häpeä lähinnä tulee siitä, että on sössinyt raha-asiansa pahasti, niin kun ne sitten on saanut hoidettua kuntoon varmasti häepä ja ahdistuskin häviää. Ne asiat joihin ei voi vaikuttaa enää, niin turhapa niitä on stressata sen enempää. Aika raskas risti tulisi kannettavaksi, jos ei ikinä saisi itselleen annettua anteeksi. Pysyvästä ei siis tässäkään yhteydessä onneksi ole siis kyse. Hyvällä ja rohkealla asenteella ainakin olet, mikä on erinomaista :slight_smile:

Mitä ulosottoon tulee, niin riippuen vähän elämäntilanteesta sen vaikutukset jäävät pelättyä pienemmäksi. Ulosotosta seuraa maksuhäiriömerkinnät, joten viimeistään siinä vaiheessa lisävelkaantuminen tulee mahdottomaksi. Myöskin palkasta kun napsaistaan automaattisesti tietty osuus pois, niin pakottaa samaten lyhentämään velkoja. Ensimmäiset kaksi vuotta ovat aika kurjia, kun ns. taulukkomaksuihin hulahtaa jonkun verran lyhennyksiä, eikä itse pääoma lyhyene niin tehokkaasti, kuin toivoisi.

Riippuen työpaikastasi palkkahallinto on suurimmalti osin ulkoistettu täysin, joten eipä siitä työpaikallakaan mitään ongelmaa tule. Eli kukaan ei tiedä tilanteestasi, ellet itse puhu. Mikäli alasi vaatii puhtaita luottotietoja, niin sitten on aika paha paikka. Itse en edes yrittänyt ulosottoon maksusopimusta vaan annoin kaiken luisua palkasta lyhennettäväksi.

Mikäli kirjeitse ei tietoa ulosotosta halua, niin kannattaa ottaa Suomi.fi - sähköiset viestit käyttöön: suomi.fi/viestit
Tulevat siis kaikki kirjelmät tuon jälkeen sähköisesti, tosin haastehakemukset käräjiltä tulevat paperitse ja/tai asianajaja soittelee puhelimitse ja lähettää aineiston sähköpostilla.

asiointi.oikeus.fi/ löytyy myös tuo Ulosoton sähköinen asiointikanava, josta voi sitten katsoa omaa tilannettaan tai tarpeen vaatiessa anoa lyhennysvapaata kuukautta.

Itse pidän ulosottoa siis erittäin mukavana palveluna, jos sitä sellaiseksi nyt voi kutsua :smiley: Asiakkaana tulen vielä itse olemaan 3-5vuotta.

Voimia :slight_smile:

.

Tuttu sanonta “Tieto lisää tuskaa” ei tässä yhteydessä pidä lainkaan paikkaansa vaan kunhan ei paniikin anna riistäytyä käsistä saa omasta tilanteesta mukavan niskalenkin, kun rauhassa selvittelee asioiden todellisen laidan ja vaihtoehdot sekä laskeskelee budjetin :slight_smile:

Hiljaa hyvä tulee kuitenkin pitää paikkaansa ainakin velkojen lyhentelyn osalta :smiley: Jatka ihmeessä kirjoittelua tänne, jos yhtään siltä tuntuu!