Vertaistukea Espoossa?

Hei,

Olen itse käynyt aiemmin Pelirajaton ryhmässä ja koin sen todella hyödylliseksi, mutta se oli melko lyhyt ja sen loputtua jäin vähän tyhjän päälle. Repsahduksia on siis tullut sen jälkeen.
Sattuuko kukaan tietämään, onko Espoossa mitään jatkuvaa vertaistukiryhmää, virallista tai epävirallista. Jos ei ole, onko täällä ketään halukkaita tapaamaan viikottain/kuukausittain esim. kahvilassa (joku maksutonkin tapaamispaikka käy) ja juttelemaan pelaamisesta tai ihan vaan siitä miten elämässä sujuu?
Itse olen 31v perheellinen mies, jolla on kertynyt huomattavasti pelivelkoja, mutta sinnittelen vielä maksujen kanssa ilman ulosottoa. Ahdistus on jatkuvasti elämässä läsnä ja repsahduksia on tullut viime aikoina, vaikka käyn myös terapiassa. Koen, että vertaistuki voisi olla suureksi avuksi tässä tilanteessa terapian lisänä.

Moikka, täällä olisi yksi halukas keskustelemaan esimerkiksi whatsupilla ja voisi nähdäkkin esimerkiksi kerran kuukauteen. Statseilta olisin myös 31-vuotias perheellinen mies Masalastq. Oma blogi löytyy Rikun Peli(tön)päiväkirja nimellä jos oikein muistan. Aktiivisesti päivittäin täällä lueskelen, mutta en ole kirjoittanut, koska oman ongelmani kanssa olen päässyt siihen pisteeseen, että pelaan, mutta kohtuudella ja voitollisesti. Peliongelmasta, tunnetiloista ja toimintamalleista ja käytännön asioista olisi minulla varmasti annettavaa, miksei kaikesta muussakin elämässä voisi keskustella jos kemiat kohtaa…pitkä tie tullut itsekin kuljettua ulosottoineen, peluureineen ja a-klinikoiden. Laita yksityisviestiä jos täällä pystyy tai tähän blogiin jos kiinnostuit. Tietty blogiakin voi käydä lukemassa jos löydät sen tuolta useamman sivun takaa. Siellä aika avoimesti kirjoitellut viitisen vuotta sitten kun vointi oli heikko ja toivoton.

Joo hyvä Riku jos osaat pelata maltillisesti/voitollisesti. Itsekin tietäisin miten ainakin parikymppiä viikossa pystyisi helpolla voittamaan (arbitraasit jne). Muttei tommosella rahalla taida olla mitään merkitystä omien sekopäisyyksien jälkeen.

Tuohon kohtuulliseen pelaamiseen täytyy sanoa etten ole sen kokeilun kannalla. Tänään viimeeksi peli poikki terapeutin kanssa aiheesta puhuneena siinä onnistuu todella todella pieni prosentti ongelmapelaajista. Voi olla että aluksi onnistuukin mutta vuosien päästä lähtee lapasesta taas ja kaikki pelattu ja paljon päälle. On tehneet kokeiluja missä vähentämällä pelaamista kokeiltu onnistuuko esim 10e vkossa ja kaikki epäonnistuneet lopulta ja lähtöpisteessä. Itse en ole tuon kannalla ollenkaan jos riippuvuus on. Tosin en tuomitse jos joku niin tekee ja ei keltään toki pois se jos onnistuu mutta en lähtisi leikkimään itse tulella. Vasta oli ollut eräs jolla 5-v kaikki kondiksessa ja sitten ajatellut että kohtuudella onnistuu vaan kuinkas lopulta kävi, suossa taas. :cry:

Siksi mainitsin tästä bomburille, koska tämä voi olla ongelma. Minun kohtuukäyttö ja voitollisuus tulee siitä, että pelaan nettiturnauksia pokeria ja harvemmin slotteja, tuolloin depot 12-40e. Minulla ei käytössä avainlukukorttia vaan tämä vaimon takana, ettei lähde räpylöstä ja tule talleteltua tarpeettomia. En usko, että täysin omin voimin pystyisin pitämään homman kasassa. Pokerissakin kotiuttelen rahoja aina kun jotain tuler niin ei jää tappiolle…en suosittele kenellekkään, koska raja aina häilyvä kummalle puolelle astuu. Myös syy, miksi pelaa tai millaisesta peliriippuvuus on ponnistanut vaikuttaa hyvin paljon. Itse kehittelin pelaamisen tunteiden hallintaan jo lapsena, kun elämä ei ollut kovin stabiilia. Tämän, kun ymmärsin ja kävin keskustelemassa ja sisäistin niin ei enään tule ahdistuneena, masentuneena, hermostuneena jne ensimmöisenä mieleen, että pakko pelata vaan kestäö ja kykenee käsittelemään nämä tunteet eikä tarvitse pelata. Joka tapauksessa en suosittele peliriippuvaiselle kohtuukäytöstä haihattelua, koska hyvin vaikeaa ja vaarallista…varsinkin jos ei ketään ole tässä tukena.

^ Hyvä että pelaaminen on turvattu niin ettei pysty lähtemään lapasesta. Kun tosiaan se vaara aina on. Ja jos pysyy noin ja siitä apuakin niin sittenhän asia plussan puolella ?

Minä oon paennut pelaamiseen traumoja, ja asioita joita oon en käsitellyt ja sitten puhkesi pelaamisen myötä myös masennus. Minun piti pelaaminen jättää kokonaan että voin paremmin ja kohtaan asiat. ^surutyö^ piti tehdä pelaamisen osalta, irtipäästö kokonaan et oma olo naksahti kohdalleen ja parempi olla.

Mut kaikki tsemppi sinne ja kiitos kun vastasit ja selvensit asiaa ?