hei Teille kaikki valttilaiset,
käyn usein lukemassa teidän peliriippuvaisten tekstejä ja sympatiseeraan kovasti.
itse olen juoppo, kuitenkin aivan rauhallinen ja asiallinen enkä koskaan ns. änkyrähumaltunut.
eli minua ei tarvitse pelästyä
olen pannut merkille, että nähtävästi pelihimo syntyy teillä tismalleen samoista “tunnelmista” kuin meikäläisille juoman korkkaaminen.
itselleni on suorastaan käsittämätöntä, että ihminen pelaa ja pelaa vaikka tajuaa ettei siinä lopulta hyvin käy, kuten varmasti Teillekin on yhtä käsittämätöntä, minkä takia ihminen juo vaikka tajuaa, ettei siitäkään hyvää seuraa.
itse olen opetellut juomaan sen takia, että se on ollut oiva korjausyritys saada itselleen hetkeksi “helppoutta”,
edes nousukännin ajaksi.
onko mahdollista, että myös suma pelien kanssa, loihtii tämän hetken helppouden tunteen.
toisaalta… te sentään joskus edes voitatte, heh, kun me juopot pääsääntöisesti aina vain masennumme lisää ja lisää.
suurinpiirtein siis näin.
entä sitten tämä raha?
miksi nimenomaisesti raha on se juttu?
toisekseen, miten ihmeessä yksilö saa päähänsä että juuri hänellä kävisi tänään “tuuri”, kun samoja pelejä pelaa samanaikaisesti tuhansia samoin toivovia.
minusta ajatus on liikuttava että peluri tosiaan kuvittelee, että juuri häntä onnistaa tänään auts!
juoppo taas viisastelee, että josko hän vielä tänään, vain tämän kerran, saisi itselleen ok olon, niin sitten hän heti maanantaina aloittaisi raittiuden. näin alkkis tuumailee, vaikka tasan tietää, että nämä hänen kuvitelmat tulevasta raittudesta on ykskantaan silkkaa haavetta.
rahasta vielä.
minkä takia sitä pitää saada?
onko kysymyksessä sittenkin siis rahan palvonta - vain rahakkaana olen jonkin arvoinen - vai vain siis siitä pelaamisen hetken tuomasta jännityksestä?
haave nopeasti ja helpolla rikastumisesta luo toki mielikuvia ikiomasta sankaruudesta - miten juuri minä hoidan kaikkien sukulaisten ja ystävien ja lähes tuttavienkin rahahuolet kerralla ja kas - sitten olen tasan todella, todella hyväksytty sekä ihailtu ja rakastettu.
juoppokin kuvittelee hullujansa.
tyyliin sitten kun teen niin ja niin, niin sitten ne tajuavat.
ihan verrattavissa olevia asioita.
kaikki perustuu eriskummallisiin tunne-elämän vääristymisiin.
no mutta, eipä tällä kertaa enempää.
tsempit meille kaikille!