Veressä vikaa(?), miten kertoa lääkärille?

Hei, en tiedä mistä muualta tätä kysyisin, jos “tavalliseen foorumiin” kirjoittaisin, kommentit olisivat varmasti lähinnä haukkumista. Kysyn siis täältä. Eli, olen koukussa subutexiin, käytän sitä suonensisäisesti. Päiväannokseni on suht.pieni, n.2milliä, käytän sitä vain pysyäkseni terveenä, toiminut se ei ole enää vuosiin. Ongelmana on suoneni ja vereni. Suonet minulla ei näy, todella vaikea pistää. Sitten kun osun, ja painan tavaraa suoneen, niin yhtäkkiä neula saattaakin lähteä suonesta, ilman että liikutan kättä ja/tai värkkiä. Ja minulla menee todella usein vedot pilalle, sillä vereni hyytyy todella nopeasti. Kesken vetojen saattaa neula mennä tukkoon, ja pumppu täynnä verihyytymiä. Lääkäriinhän tästä pitäisi mennä, mutta mitä ihmettä sanon lääkärille? Tiedoissani ei lue huumeista mitään, ja niin haluan sen olevankin.
Vinkkejä otetaan erittäin mielellään vastaan!

Hei!
Oikea osoite kysymyksillesi voisi löytyä tuolta Saunan puolelta. Tällä puolella ei asiantuntemus riitä.
Parempia päiviä!

Voikohan tuolta muuten välttyä kuin että tiedot menee lääkärin, teekoohon?? Vaitiolovelvollisuus tietty, ainakin teorias, on.Vaan en tiedä, jos o teekoos tiedot, meneeks sit Kelal ja :confused: . Myönnän, etten ole asiantuntija, mut veren hyytyminen ei vaan kuulosta hyvältä, tai siis kuulostaa oikeestaan vaaralliselt, tukoksen todennäköisyyden luulis kasvavan… Voisko joku, joll tietoo vastata??? Tai sit Korvaukseen? A-Klineltä ny ei ainakaan oteta yhteyt viranomaisiin, ja onhan siel lekurit ja!!! Se varmaan olis parempi, jos merkintöjä ei halua.

Eikö aloittaja voisi ainakin toistaiseksi vetää nokkaan sitä Subua. Eivät vedot menisi pilalle ja suonetkin voisivat parantua sen verran, että niitä kehtaa lääkärille näyttää. En tosin tiedä kuinka huonossa kunnossa ne suonet ovat ja paranevatko koskaan… Toimii se Subu nenän kauttakin, vaikka vaikutusta saakin vähän odotella ja saatat tarvita vähän isompaa annosta. Sitten vain mielikuvitusta peliin ja keksit jonkun stoorin lääkärille, miksi sinun pitäisi päästä verikokeisiin.

No KELA:lle ainakin menevät tiedot lääkärikäynnistä sekä lääkkeistä, jos niistä otat KELA-korvauksen. Mitään muuta haittaa tästä ei kyllä KELA:n puolelta ole. Ainut haitta on, että tk:sta voi sitten tulevaisuudessa olla vielä vaikeampaa tarpeen vaatiessa saada rauhoittavia-, uni- tai kunnon kipulääkkeitä. Ratkaisuna siis yksityinen lääkäri tai ilmeisesti myös tuo A-klinikka (siitä en ole varma jakavatko tietoja tk:n kanssa). Ihan ensimmäiseksi kuitenkin suosittelisin kokeilemaan aspriinia veren ohentamiseksi (ja tietysti myös siirtymistä vähemmän haitalliseen käyttötapaan). Nasaalisesti uskoisin vaikutuksen myös kestävän kauemmin, joka kompensoisi huonompaa hyötysuhdetta. En tiedä käytätkä texiä vai xonea, mutta itselleni niillä ei nasaalisessa käytössä ole eroa, joten se on myös yksi tapa vähentää kustannuksia, mikäli tämä on iv-käytön syy.

^ Mun käsitykseni on, että A-klinikalta ei anneta tietoja mihinkään (?) ilman asiakkaan lupaa, ei ainakaan terveyskeskukseen…

Vai sillä lailla :wink: . Vaan mää en ennää käy sossussa. Niitten mielestä mää olen vissiin kotokuntani rikkaimpia ihmisiä. Kun ne muutaman kerran osoitti laskelmillaan, kuinka perkeleesti mul o muka rahaa, mä lopetin siel käymisen. Musta on oikeesti hyytävän huutava oraalinen vääryys, että mun laittomia lääkeostoksia ei sitte mitenkään huomioida laskelmissa :astonished: . Musta meillä runsaasti päihteitä käyttävillä henkilöil pitäis iliman muuta ja muut iliman olla tt-laskelmessa päihdekorotus. Esim. tommonen 500 eukkoa/laskelma vois olla ihajjees. Ei ne kyl ole huomioineet katkolaskujakaan, yhdestä sain terveydenhoitomenoiksi merkittyinä puolet, muut olen ite maksanu, kun on saanut jakaa laskun pidemmäl ajal ja lyhentää kuukausi kerrallaan, kunhan sen vuoden sisäl maksaa, jollonka siel on ollut. Julkisen sairaalahoidon sairaalamaksuista huomioidaan lasku kahden viikon osalta. Eräs selitti mul, että siel o joku pykälä, että eka pitää kaupunkin kans keskustella laskun kohtuullistamisesta, sitte sossu ottaa kantaa. Joka on… :unamused: .

Ei kelalle mee mitään lääkärikäyntien sisältä koskevia tietoja. Julkiselta puolelta ei ollenkaan , ja jos käy yksityislääkärillä niin ku haetaan sairasvakuutuskorvausta niin silloin menee tieto käynnin pituudesta tai toimenpiteestä, päivämäärä ja hinta. Ei siinä mitään yksilöidä mitä siä lääkärissä on tehty. Ja tämä on minun mielipiteeni

Itsellänikin on alkanut tapahtumaan tätä että suonet ovat alkaneet jo vittuilemaan…Onneksi itse en oo ainakaan pahemmin vetoja ohi vedelly mutta yritän välillä vaihtaa vähän paikkaa ja kättä mihin pistelen,en tiedä auttaako se mitään…Itse varmaankin sinun tilanteessasi yrittäisin vetää vedot vaikka esim. jalkapöytään n. viikon - parin ajan ja kattoa onko kädet yhtään parantunut…

Olen syönyt asperiiniä primaspan 100mg yli kymmenen vuotta kun viimisen propun jölkeen en suostunut syömään Marevani loppuikää niin nyt kun olen usein verikokeissa ihmettelevät kun vuoto ei lakkaa ja sama verensokeri kokeessa sormenpää vuotaa kauan. Eli rupea syömään säännöllisesti primaspania joka on viidesosa asperiinistä, lasten reumaan ja meille joilla veren hyytyminen on ongelma. Muista ettei auta heti ja säännöllisesti iltaisin ja yksi kun yliannos vain närästää. Pari kuukautta ja sen aikaan vedät nokkaan ja piikittämisestä et saa tehoa kuin hivene, lopettaminenhan olis se paras kun sulla jo vakavia sivuvaikutuksia. Elämällä voi olla sulle vaikka mitä herkkua vielä odottamassa, haluatko jäädä niistä vaille vai etsitkö suonta joka vetää.