veloissa!!!!!

Haluan jakaa oman tarinan. Kirjoitus virheitä mulla on joten pyydän älkää takertuko niihin.
pelivelkaa löytyy 50 000 € luottotiedoit ei oo vielä mennyt.auttakaa mua mä en tiiä kestääkö pää enää, pelkään et tapan itseni kun tarpeeksi masennun.
mulla on perhe ja kolme alle kouluikäistä lasta, naimisissa ja puoliso ei tiiä tilanteesta mitään. Valvon yöt ja mietin miten tästä selviää.
jos luotot/vipit menee perintään meneekö meiltä talo alta??
oliskohan mun mahdollista yhdistää noita lainoja?
onko kellään kokemuksia antaako pankit lainaa, kannattaako sanoa et on pelihimonen?

Itsellä oli noin 20000e velkaa.Sain remonttilainaa pankista.Oli mun pelastus .4 vuoden jälkeen lainaa noin 10000e jäljellä.Siitä alkoi pitkä tie pelaamattomuutta kohtaan.Välillä saatan pelata 20e jossain kioskissa ,tapahtuu ehkä 3 kuukauden väleihin ,voin siitä niin huonosti että tuntuu kun olisi hävinnyt 2000e.Onneksi näin .Tuntuu aivan mielettömältä että joskus 5 vuotta sitten saatoin pelata jopa 3000 päivässä.
Pankki oli mun todellinen pelastus .Lopetin kaikki luottokortit ja ajattelin että olen sairas ja pitää hoitaa tätä sairautta ettei henki mene.50000 on tietenkin isompi summa.Älä missään tapauksessa kerro pankille että sinulla on peliongelma mutta tiedosta sitä 100% itsellesi ja toimi sen mukaan äläkä luota itseesi .Helposti tulee ajateltua että yritän vielä 500 lla jospa nyt voittaisin ja sitten kun ne on mennyttä niin sitten vielä yksi 500 nen.Minulle 500 ,oli yksi viisisatanen eikä 500 euroa silloin kun olin peliriippuvuuden putkessa.Hermot olivat kyllä aivan pielessä niin kauan kun en saannut lopetettua.Olen oppinut hyväsymään sen että olen menettänyt aika hyvän summan peleihin mutta en halua voittaa niitä rahoja enää takaisin…
Joku osti auton ,minä pelasin pelejä.Elämässä on niin paljon muuta mikä jää huomaamatta kun astuu pelien sumuiseen maaimaan.En halua käydä siellä enää.
En kertonut kenellekään ongelmastani soitin peluriin kerran mutta en usko että se ollut ratkaiseva askel vaikka oli tietenkin sellainen pieni askel itselleni kun ymmärsin että olen riipuvainen.En tiedä miten olisin selvinnyt ilman pankkilainaa enkä tiedä jos sinä saat lainaa mutta yritä kuitenkin ja keksi joku rahoitustarve mikä voisi olla aivan realistinen.En valitettavasti usko että rehellisyys on paras keino saada lainaa.Leikkaus voisi olla kelpo syy mutta pelisairauden aiheuttamat velat tuskin…
Jaksamist ,jaksamista sinnepäin

Kiitos vastauksesta. Kerroin aamulla puolisolle melkein kaiken Se helpotti hieman. Sanoin et nyt menee luottotiedot koska en usko tuollaista lainaa saavani. Mietin vain sitä et ulosmittaavatko talon ja saanko korkojen takia maksettua koskaan takaisin.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja kerrot hänelle ihan kaiken! Vaikka se tuntuu pahalta niin me suomalaiset arvostamme rehellisyyttä.

Paljonko talosta on velkaa? Ei sitä välttämättä laiteta myyntiin jos siitä on vielä paljon maksamatta. Uskoisin että kun kyse on kuitenkin noin suuresta summasta niin siihen tehdään vähintään suojaava ulosotto eli ette voi myydä taloa ennen kuin velkasi on maksettu. Saatko mistään takaajia tuolle summalle? Jos et saa niin maksat laskujasi pienimmästä alkaen ja päästät loput ulosottoon. Miksi pienimmistä? No siksi koska käräjäoikeuden kulut per lasku tulee olemaan tuollaiset 250-300e kun ne sinne asti menee.
Katko luottokorttisi ja tee sähköpostitse ilmoitus KAIKKIIN pelipaikkoihin jotta sulkevat tilisi ikuisesti. Peliongelmainen ei parannu jos jättää itselleen takaportteja pelaamiseen. Anna myös nettipankkitunnuksesi puolisollesi jotta ei tule pienintäkään kiusausta.
Jos velkasi päätyvät ulosottoon niin vouti vie NETTOpalkastasi vähintään 1/3 niin kauan että velka on kuitattu. Kun olet maksanut ulosottoon vähintään vuoden niin voit saada 1 tai 2 maksuvapaata kuukautta.

Ja mikään velka ei ole niin iso että itseltään tulisi riistää henki!

Tsemppiä!

Asunto velkaa on noin 140 t ja lainaa otettu 165 t

Kiitos suunnattomasti kun ootte vastannut. Tuntuu niin pahalta ett oon pilannut perheeni elämän. En saa tuskin koskaan maksettua noita velkoja pois. Palkkaan San noin 1700 € käteen kuussa ja oon kuullut et kasvaa korkoja kovasti ulosotossa. Toiveeni olisi et koti säästyy ja lapsilla kattopäällä. Minä en luottotietoja tarviikkaan enää kun en osaa rahaa arvostaa vaan surutta oon pelannut. Olen valvonut noin 2 vuotta näiden asioiden kanssa ja pelaaminen on nyt totaalisen loppu!!!

En usko että talo menee myyntiin koska olette siitä vielä noin paljon velkaa. Jos laskut menevät noilla tuloilla ulosottoon niin siitä netosta menee 1/3. UO lyhentää jokaista velkaa aina kun saa rahaa ja jokaiseen suoritukseen menee se lain määrittelemä maksu, muistaakseni laskun suuruudesta riippuen mutta kuitenkin vähintään 12e/lasku/lyhennys. Ja ulosotto lyhentää siis jokaista velkaa ja jokaisesta menee tuo kulu siispä kehoitankin maksamaan kykysi mukaan niitä kaikista pienimpiä pois.
Onko sinulla velaton auto? Se ulosmitataan aika helposti jos et pysty näyttämään toteen että tarvitset sitä työsi kannalta. Tai jos auto on arvokas niin se menee myyntiin ja joudut laittamaan tilalle halvemman.
Ulosoton korko on muistaakseni 8,5%. Onko sinulla laskuja Intrum Justitialle? Heillä oli yhteen aikaan sellainen fairpay-kampanja, johon ainakin itse pääsin mukaan. Siihen yhdistettiin kaikki velat jotka oli ko. perintäfirmassa ja he jäädyttivät korot ja kulut täysin kun teki maksusuunnitelman, joka oli kuitenkin vähintään 80e/kk. Lyhentelen siis noita velkoja vieläkin tuon summan edestä ja velka ei kasva eikä mene ulosottoon kunhan vaan noudatan suunnitelmaa tunnollisesti.
Soittele rohkeasti näihin paikkoihin mutta älä tee maksusuunnitelmia, jotka vaikuttavat mielestäsi utopistisilta koska se saattaa vaan lisätä kulujasi.

Ja lisätääs vielä että että tuo takuu-säätiön myöntämä takaus olisi kohdallasi hyvä mutta siinä on kattona valitettavasti 34 000€. Jos saisit velat alle tuon ja sinulla on vakituiset tulot ja pystyt näyttämään että et ole enää pelannut niin tuokin tulisi kyseeseen.

Kiitos heppu vastauksista. Soitan ajan velkaneuvojalle huomenna kun en tänään saanut kiinni. Se varmasti myös opastaa minua?? Kokemuksia

Et sä noilla tuloilla saa noita lainoja maksettua, jos puolisosi ei ole todella hyvätuloinen. Esimerkiksi 5 % korolla (joka on liian matala) korot tekee 2500 e vuodessa. Tuohon yhtälöön kun lisää asuntolainan ja kolme lasta, niin vaikeaa on. Lisätuloja pitää saada.

Miten noilla tuloilla yleensä on saanut 50k vakuudetonta?

Hei!

Saitko ajan velkaneuvojalle? Mitä sinulle kuuluu?