Velkoja avopuolison nimissä, kuinka tunnustaa?

Hei. Asun avopuolisoni ja poikani kanssa yhteisessä kodissa (vielä). Olen tehnyt useita petoksia, olen ottanut useampia kulutusluottoja puolisoni pankkitunnuksilla… :blush: Olen itse ulosotossa omien pelivelkojen vuoksi, nyt olen tekemässä samaa puolisollekin… Mistään lainoista ei ole erääntynyt yhtään, yhdessä ensimmäinen eräpäivä kuun lopussa. Ja tietysti olen pelannut kaiken.

Pakkohan minun on tunnustaa tekoni, mutta miten? En uskalla. Tämä pyörii mielessäni jatkuvasti, tulee uniinikin.

Onko kukaan täällä vajonnut näin alas?

Mitä olen lukenut tätä forumia, niin aika monikin. Kerro avopuolisolle heti, eikä vasta sitten, kun perintälaskuja alkaa tippumaan!

Suoraselkäisin teko olisi marssia poliisiasemalle ja tunnustaa petokset, ottaa niistä tulevat velat omien jatkoksi, jotta syytön ei joudu kärsimään ja kantaa muutkin seuraukset.

Joo, olen monta päivää yrittänyt koota itseni ja kertoa, mutta ei ole helppoa. Tuota olen myös miettinyt, että menisin itse suoraan poliisiasemalle tunnustamaan, ensin, ennen kuin kerron edes kotona… voisilohan niin tehdä?

Niin, ja olen asiasta paljon googlettanut, niin usein velat kuitenkin on jäänyt sen nimiin, jonka tunnuksilla velat on tehty, koska on muka “huolimattomasti” säilytetty pankkitunnuksia. Toivottavasti näin ei kävisi!!

Varmasti kova paikka kertoa, sitä en kiellä. Mutta todellakaan et ainut ole joka samanlaisia tekoja tehnyt… Aiemman kierteen aikana tuli kanssa tehtyä samansauuntaisesti… Mutta tiedät kuitenkin että piakkoin tulee joka tapauksessa asia esille, joten kannattaa kerätä rohkeutta ja kertoa asia mahdollisimman pian. Näin saatte ainakin aikaa pohtia ratkaisuja tilanteeseen.

Riippunee myös summista ja kokonaistilanteesta. Lievät petoksethan on asianomistajarikoksia, joten meneekö sellaisesta? Ja jos menee, niin miten vaikuttaa suhtautumiseen jos poliisilaitokselle marssii? Lähtisin kuitenkin ensisijaisesti siitä että myönnät kumppanillesi hetimmiten asian ja sitten vasta pohdit(te) jatkoa.

Käsittääkseni avopuolisosi täytyy vaatia sinulle rangaistusta, jotta nuo velat siirtyy petoksen vuoksi sinun kontollesi.

Miten tuollainen ylipäätään on mahdollista? Eikös ne lainarahat kuitenkin makseta lainanhakijan tilille. Luulis tilinomistajan huomaavan tlitiedoista mitä tekeillä. No joo, onhan niitä joita rahaasiat ei kiinnosta yhtään. Onhan tuo surullista, etenkin sinulle kun joudut tätä salailemaan. Omatunnontuskat varmaan megamaaniset. Itsesi vuokse tunnusta teot, paras vaihtoehto tässä vaiheessa.

No niin… töistä tulin juuri. Minun onneksi kotona ei ole tällähetkellä muita kuin poika. Saan taas lisä aikaa… Koko päivän on mielessäni pyörinyt, miten tälläistä asiaa voi toiselle alkaa kertomaan?

Lievänä petoksena tämä juttu ei kyllä mene, puhutaan 20 000€ potista. Ja korot päälle. Huh. Ja kyllä, kunhan sinne asti päästään, niin jos puoliso ei haluaisi (unelmissani) vaatia minulle rangaistusta, aikoisin sitä kyllä vaatia. Todennäköisesti joudun anelemaan, etten joudu taivasalle…

Alma67, siinäpä se. Olen saanut lainat otettua kuitenkin omalle tililleni, eli ei puoliso ole päässyt näkemään. Harmi juttu, sillä silloin näitä velkoja ei olisi päässyt edes syntymään…

Olen kyllä tosi pahoillani puolestasi, pelipiru on kyll saastaa. Jaksamista sinulle.

Hei maniton87!
Toi sun stoori kuulostaa jo sen tasoiselta ongelmalta että kannattaisi huomenna virka-aikana soittaa A-klinikan neuvontapuhelimeen 01050650 ja kertoa sinne tilanteesi. Sä tarviit apua niinku oikeesti, sekä tilanteen selvittämiseen että myös peliongelmaasi. Me tällä foorumilla ei pystytä kuin tsemppaamaan ja lähettään voimahaleja, mut ne ei sua pitkälle kanna enää. Sun täytyy nyt tehdö jotain asialle. Kaikella rakkaudella.

Mene peilin eteen ja tunnusta sinne ensin kaikki, sen jälkeen puolisolle kerrot koko stoorin, ihan kaiken, niin ei jää kertomisen jälleen mitään salattavaa… Ja mene tukiryhmiin tapaamaan livenä… Ja laita elämäsi kuntoon… Voimia!

Moi maniton87 Valmistaudu pahimpaan! Pahimmassa tapauksessa saat rikosrekisterin ja avopuolisosi heittää sinut pihalle. Kun hyväksyt sen, sun pitäisi uskoa siihen, että tulet selviämään siitä. Ne ovat ne seuraukset, jotka tulet kärsimään. Se ei ole kuitenkaan elämän loppuu, elämä aina jatkuu, ja jos tuo 87 on sun syntymävuosi, niin sinulla on vielä vuosia saada asiasi kuntoon. Jos käy niin iloisesti, että alkujärkytyksen jälkeen avopuolisosi päättää pysyä sun rinnalle, niin se on suuri bonus ja olet todella onnekas.
Ole nöyrä, ja tunnista kaikki, ihan kaikki äläkä jätä mitään kertomatta! Vaikka mitä tapahtuisi, se ei ole maailman loppuu.

Sun on pakko kertoa, muuten seuraamukset on ehkä jopa pahemmat :frowning: Kertominen on ensimmäinen askel asioiden järjestymiseen nyt. Tsemppiä!

Nyt veti kyllä ihan sanattomaksi.

Edelleen ihmettelen samaan kuin joku tuolla ylempänä, että miten on mahdollista ottaa toisen nimiin velka niin, että ne rahat kuitenkin tulee sun tilille. Siis eikö noissa tilisiirroissa kuitenkin oo joku, että kun nimi ja tilinumero ei täsmää, niin maksu ei pitäis mennä läpi? Uskomatonta, että tällänen on mahdollista. Nyt sulla on kuitenkin yksi vaihtoehto, tunnustaa. Ja mitä nopeammin, Sen parempi.

Täysin samaa mieltä oon muiden kanssa, nyt sun on vain oksennettava koko totuus ulos mahdollisimman pian. Oikeaa aikaa tai paikkaa ei tällaiselle ole. Totuus tulee joka tapauksessa ilmi lähiaikoina. Ihan kamala sun tilanne on, sitä ei voi kieltää. Mutta rehellisyys on ensimmäinen askel kohti parantumista ja takaan, että sulla on parempi olo sen jälkeen vastaanotosta riippumatta.

Tunnustin itse reilu vuosi sitten silloisen koko kauheuden läheisimmille ja kyllä pari kuukautta tuli monelta suunnalta melko kylmää kyytiä. Joka ilta sai kuitenkin laittaa pään tyynyyn helpottuneena siitä, ettei tarvinnut enää salailla mitään. Ajan myötä olen saanut kaikilta anteeksi ja välit ovat tällä hetkellä oikein hyvät joka suuntaan.

Toivotan sulle paljon voimia kaikkeen tulevaan.

Hei kaikki!

Olen tässä nämä päivät kerännyt rohkeutta… no yhdestä jäin jo tänään kiinni, kun lasku oli tullut kotiin! Sain puolisolta viestin, että minun pitää pyytää sukulaisilta rahat 1500€ maksamiseen, ei muuta :unamused: Noh, tässä juuri mietin mitä viestiä laitan takaisin, kun hän on iltamyöhään nyt töissä… velkoja kuitenkin aika paljon! Ai että tämä on kamala tilanne! Että voin olla näin tyhmä :blush:

Et ole tyhmä vaan sairas. Nyt on viimeistään tullut tilaisuus kertoa kaikki, sillä kohta totuus paljastuu kuitenkin.
Paljon tulee tilanteestasi hänen tarinansa mieleen: veikkausiloaelamaan.blogspot.com
Mutta voimia sulle ja kävi miten kävi, niin hae apua ja parane. Itsesi, lapsesi ja läheistesi vuoksi.

Nyt puoliso tietää ja tiemme eroavat. Luojan kiitos äidilläni on antaa minulle asunto käyttöön, etten joudu taivasalle, sillä minun mahdotonta saada vuokra-asuntoa luottotietojeni takia. Tästä ehkä alkaa paraneminen? Tai no ei ehkä tästä, mutta kunhan käytännön asiat muutto yms. on hoidettu niin sen jälkeen.

NYT OLEN POHJALLA. Tai niin olen luullut jo kahteen otteeseen, mutta tämä varmasti on se viimeinen pohjakosketus.

Hei maniton87, kovasti voimia! Todella ikävä, että näin kävi. Kyllä tästä lähtee se paraneminen, koska joka päivä, kun et pelaa on askel pois koko pelipaskasta. Toivottavasti et masennu tästä liikaa vaan pysyt positiivisena, ja annat itsellesi mahdollisuuden saada elämäsi järjestykseen.
Tsemppiä tästä eteenpäin!

Oon niin rikki. Itkenyt koko ajan, vaikka kovasti yritän tsempata pojan takia. Tälläkin hetkellä vollotan. Yhtään en tiedä miten tästä eteenpäin… ei ole ketään kelle puhua, ei ketään. Miten tälläisestä voi edes selvitä, en näe poispääsyä…