Velkajärjestelystä -ja neuvonnasta?

Terve

Kertokaa kohtalotoverit kokemuksia velkajärjestelyyn pääsemisestä? Olen 37v mies ja vakituisessa työsuhteessa. Nettotulo n.2500e/kk
Itsellä UO:ssa n. 90 000€. UO alkanut 4kk sitten eli olen sinne lyhentänyt n.3500€€ nyt tässä. Velkaneuvojalle aika ensi kuussa.

Edellytyksenä ilmeisesti pitää osoittaa pelaamattomuutta? Tarkoittaako pelaamattomuus kaikkia rahapelejä? Lotot, kenot jne, vai yleisesti pelaamiseen kuluvan rahan määrä? Tarkistavatko tiliotteet jos pelit ovat syy velkoihin? Ohjeissa missä neuvotaan mitä tietoja ja papereita pitää tuoda neuvontaan mukaan, ei mainita että vaadittaisiin tiliotteita? Ymmärsin myös puhelimessa kun keskusteltiin, niin järjestelyyn puoltava tekijä olisi myös säännöllinen hoitosuhde peliriippuvuuteen? Itse kävin vajaa vuosi sitten peluurin peli-poikki -ohjelman. Aikomus on päästä käymään säännöllisesti päihdehoitajan tapaamisilla. Entä miten tulot-menot yleisesti vaikuttavat? Kaikki kokemus ja tieto kiinnostaa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Hei.

Liity facebookissa olevaan Velallisten tukiryhmä VTR, siellä on paljon keskusteluja
samanlaisista asioista. En nyt muuta osaa neuvoa.

Tässä on päässyt aika helposti velkajärjestelyyn, ottaen huomioon että tuore velka joka on tehty vuodessa

is.fi/taloussanomat/art-2000006530031.html

Ei sinne velkajärjestelyyn nopealla aikataululla pääse vuoden pävät saattaa mennä. Onneksi itsellä ei ole kun vajaat 30k kaikki velat ja jos tilanne jatkuu nykysellään menee joku päivä velat kiikareihin.

Ohjeita velkajärjestelyyn ja papereita
oikeus.fi/fi/index/lomakkeet/ve … asiat.html
oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/ta … minen.html