Veljen itsemurhan kautta menettänyt

Hei. Eksyin tietoa etsiessäni päihdelinkin sivuille, kun tuntuu että elämäni on kysymysmerkkejä täynnä. En tiedä saanko täältä vastausta mihinkään, mutta tuli vahva tarve laittaa viestiä tänne.
Rakas veljeni, ainoa veljeni päätyi itsemurhaan 28-vuotiaana vuosi ja kolme kuukautta sitten. Hänellä oli ihana vaimo, kaksi ihanaa lasta, hyvä ammatti, kaunis koti ja paljon ystäviä. Hän oli sosiaalinen ja hänellä oli paljon välittäviä ihmisiä ympärillään. Viimeisessä kirjeessään hän paljasti, että on ollut useamman vuoden riippuvainen rauhottavista lääkkeistä, panacodista ja pahiten bentsoista. Hän oli jostain tilannut niitä ja määrät oli kasvanut ja menetetyt rahasummat samalla. Hän ei uskonut että olisi koskaan voinut päästä niistä irti, ja oli monta kertaa yrittänyt (kertoi rajuista vieroitusoireista jne…)

Mä en tiedä edes mitä haluaisin tietää, mutta haluaisin kuulla joltain joka on/on ollut riippuvainen näistä lääkkeistä. Miltä se tuntuu? Onko riippuvuus niin voimakas? Entä vierotusoireet? Miltä ne tuntuvat? Tuntuu niin julmalta, ettei rakas veli todella nähnyt mitään muuta ratkaisua. Hän pelkäsi menettävänsä lapset, vaimon ja kaiken jos paljastaisi riippuvuuteensa. Miten hän on voinut tehdä tämän kaiken salassa? Itse huomasin ajoittain hänen olevan poissaoleva mutta luulin sen johtuvan stressistä… Ajattelin, että täällä voisi olla ihmisiä jotka osaisivat tuntea miltä veljestäni on tuntunut? Haluaisin että joku kuvaisi sitä minulle. Se on suuri pyyntö, mutta olen tosi epätoivoinen kysymyksieni kanssa. Tarkoitukseni ei ole loukata ketään.

Itsemurha jättää läheisille niin suunnatonta surua, tuskaa, itsesyytöksiä… Meidän elämä ei tule koskaan olemaan entisensä, enkä tiedä kuinka selviän tästä itsekään. Jouduin alkuun pohtia haluanko kuulua tänne, maailmaan jossa veljeäni ei enää ole. Muistakaa että aina on vaihtoehto, aina on apua saatavilla. Tämä suru on niin repivää edelleen, etten tiedä miten selviän.

Tilannut siis jostain (ei siis lääkäriltä respalla ilmeisesti). Hän on ostanut ne ns. kadulta laittomasti tai tilannut netistä (ja sieltä saa tosi supervoimakkaita bentsoja verrattuna Suomen oloihin eikä ne aina ole sitä mitä luvataan) tai hakenut niitä joltain yksityiseltä lääkäriltä tosin se nyt ei kauhean kallista ole ja aika useat ovat tarkkoja hyvin suurista annoksista. Ja jos niitä pillereitä on ostettu vääriltä ihmisiltä niin siinä sitten jo perhekkin vaarassa koska sellaset velat maksetaan vaikka väkisin.

Vieroitusoireet ovat todellinen maanpäällinen helvetti (sekä hyvin yksilöllinen ja täynnä usein ihan käsittämätöntä ahdistusta, pelkoja, jopa vainoharhaisuutta aina psykoottisuuten asti, kipuja, mahdollisesti erilaisia lihasnykimisiä, rauhattomuutta ja vakavaa masennusta) ja olen sen itse kokenut, tosin vain Suomalaisilla bentsoilla (sekä laillisilla resepteillä) ja sekä niihin vieroitusoireisiin voi kuolla myös ilman hyvää hoitoa ja tuuria (menin jopa hoitopaikassani ambulanssilla sairaanhoitajien kiireellisestä määräyksestä kerran tarkastuttaan sydänjutut kun meinas tiltata ja sain yhen bentson varmuuden vuoksi). Minä hain apua (sitä olisin suositellut hänellekkin) ja kaikki on nyt kunnossa eikä minkään maailman päihdeongelmia useiden päihdelääkärien ja psykiatrien mielestä. Taustallani oli vakavaa masennusta ja ahdistusta joka nyt hallinnassa sekä remissiossa. Löytyy myös mahdollinen add johon juuri aika pätevä lääke testissä.

Ps. Asiallisessa hoitopaikassani muuten nimenomaan niitä bentsoja pelättiin keskimäärin potilaiden taholta eniten koska jos ne lähtee käsistä niin paluuta ei välttämättä ole ja paikassa oli myös suonensisäisesti huumeita käyttäviä.

Pss. Jos ottaa muuten tälläiset rajut asiat psyykettäsi liian lujaa niin suosittelen menemään yksityiselle psykiatrille hakemaan terapia määräystä tai muuten avamaan tilannetta sekä jutteleen. Kela maksaa nykyisin automaattisesti lähes kokonaan sen terapian. Kysy vaan jos haluat tietää jostain lisää sillä sukulaisteni itsetuho on tuttua hommaa?

Luin nyt vasta koskettavan tarinan.

Itse menetin kaksoiveljen itsemurhan takia aikaa sitten, käytti rivatrilia ja sairasti paniikki häiriötä, menetys oli kova, ja miettinyt miten se rivatriili vaikutti asiaan, kun itse sain sitä sitten, kaksoisveljen kuoleman jälkeen itselle ja käyttänyt sitä vuosia ja huomaan että elämä ajatui sen lääkkeen ympärille ja heräsin siihen tosi asiaan kuukausia sitten ja nyt olen lopettanut ne vähän liian äkisti melkein seinään, mutta ei ollut vaihtoehtoa ja nyt ollut ilman 2 kuukautta ja unettomana ja tuntuu että tässä ollaan pirun kädessä ja olen todella onnekas, kun vaikka olen meinannut seota lukuisia kertoja ja ajtellut taistelevani irti vieroitus oireista, niin ei siitä pääse eroon, se on niin voimakasta se riippuvuus että voimat loppuu itsellä kyllä näihin vieroitus oireisiin, mutta hyvää tuuria ollut kans, kun tavallaa olen tähän asti päässyt, melkein puoli vahingossa ja todella vähillä yö unilla, tai valvoessahan ne yöt kuluu, samalla lopetin myös uni lääkkeet puolitoista kuukautta sitten, ne kääntyi itseään vastaan ja en ole kuivilla, vaan kylmän hikeä pukkaa ja unettomuutta, en ole voittaja, vaan tämä on prosessi joka kestää varamasti vielä kuukausia, mutta lääke bentso on vaarallista, on ollut hajua, mutta ei sitä että kuolema n kautta siitä pääsee eroon, vaikka sekin on ollut lähellä tai tullut tietoisuuteen, koska valvominen ja muut rasittaa elimistöäkin hyvin paljon että parempi ettei ottaisi sitä ensimmäistäkään se on lopun alkua.