No en tiedä, onko ok, että se laina menee perintään, mutta eipä tässä juuri muuta vaihtoehtoa ole, kun tuo Resurs Bank ei tule yhtään vastaan maksusuunnitelmassa… Mies kyllä sanoi heti, että päästä vaan ulosottoon kaikki, mutta yritän nyt ensin kuitenkin sopia perintätoimiston kanssa maksusuunnitelmaa (jos se on parempi kuin tuo Resurs Bankin ehdottama). Ja yritän saada sitten Takuusäätiön takauksen, kun velkasumma on tarpeeksi pieni. Kun ei ole varaa sitä 500 €:n lyhennystä maksaa, varsinkin kun nyt on tietty myös lokakuun lyhennys maksamatta. Ja lisää lainaa en tosiaan enää saa, eipä sillä että haluaisinkaan, onhan mulla ne omaehtoiset luottokiellotki.
Mulla on ollut luottotiedoissa ollut merkintä aikaisemminkin, ei silloin onneksi kovin suuresti vaikeuttanut elämää, mutta eihän se tietenkään varsinaisesti helpotakaan. Eniten toki jännittää työn puolesta… Tosin kun selvittelin asiaa, niin ei se välttämättä nouse esiin missään vaiheessa, vaikka SUPO tekisi sen perusmuotoisen turvallisuusselvityksen. Joku sanoi, että voisin maksaa vaan osan siitä lyhennyksestä, että se estää perintään siirron, mutta en tiedä, onko siitä mitään hyötyä, kun niille rästeille ei tosiaan saa mitään maksusuunnitelmaa.
Tuo isoin laina siis tuolla nyt etenee sinne perintään ja noita muita maksan niin paljon kuin voin. Jos on järkevintä päästää se isoin laina ulosottoon, niin sitten pitää tehdä samoin sille Avidan luotolle. Voihan sitä perintätoimistoa pyytää laittamaan se luotto ulosottoon, mutta sehän voi olla laittamatta sitä sinne vaikka hamaan tappiin asti Sain täältä vinkin liittyä Velallisten tuki fb-ryhmään ja sieltä saakin tosi paljon vinkkejä näihin velkajuttuihin.
Nyt melkein tekis mieli vetää pää täyteen, tuli yht’äkkiä sellainenkin ajatus mieleen Mutta en voi tehdä sitäkään, koska senkin käytössä mulla on vaan kaksi vaihdetta: 0-linja tai ihan naamat, muisti ja taju pois ja sitä rataa. Pelaaminen on poissuljettu vaihtoehto, joten ehkä mä sitten huomenna vedän vaan roskaruokaa ja karkkia ja palaan lauantaina laskemaan kaloreita ja euroja. Kyllä tämä välillä tuntuu, että miten voi olla yks ihminen näin onneton asioiden hoitamisessa… Minä ja minun sisko elettiin samanlainen lapsuus eikä sillä ole näitä ongelmia (paitsi ruoan kanssa). Tuliko mulle kaikki meidän sukujen addiktiogeenit vai mitä hittoa
No joo, pieni romahdus ja jaarittelu tähän väliin, nyt taas paluu “tasaiseen” arkeen ja puurtamiseen Josko sitä pysyisi pelaamatta edelleen, niin olisi yksi ongelma vähempänä.