Velat ja jaksaminen

Hei
On tullut pelattua enemmän ja vähemmän. Palkat, säästöt, lainat jne.
Nyt kun on tilanteessa että on velkojen takaisin maksu niin ahdistus on kova.
Olen tajunnut että maksaminen vie sen 7 vuotta :open_mouth: tuntuu niin pitkältä ajalta. Ei sitä ajatellut pelatessa että mihin velka helvettiin sitä itsensä ajaa.
Miten te muut kanssa sisaret ja veljet jaksatte? Mikä on teidän motivaattori siinä että ette lyö hanskoja tiskiin?
Olen 33v ja tämä pitäisi olla sitä elämän parastakin aikaa mutta mitään ei ole jäänyt jäljelle kuin perseen huuhtoa perse.
Velkoja on kolme:

1. 23100e
  2. 5000e
  3. 6830e.
    Näin listattuna tuntuu todella pahalta :blush:

Nykyhetki on AINA elämän parasta aikaa. Taitaa olla kohtalaisen tuoreita velkoja :question: . Niihin sopeutuu kumminkin jossain vaiheessa.

Jos tulot on pienet ja veloissa ei ole mitään vakuuksia tai takaajia ne kannattaa päästää ulosottoon. Ulosotossa voi hakea toimeentulotukea 500e/kk vuokran ja pakollisten menojen jälkeen pitää jäädä käteen. Lisäksi 150e/kk nettona ei vähennä tukea. Ja kyllähän tolla 650e kuussa pärjää. Kelan papereita saa täytellä sitten joka kuukausi mutta eiköhän sen kestä.

Ovat ja eivät ole tuoreita. 8kpl oli velkojia alkuvuodesta ja 900/kk lyhennykset niskassa.
Yhdistelin niin paljon kuin pystyin ja sain laskemaan lainat 3kpl joita lyhennän sen 555e/kk. Ulosottoon ei kannata päästää koska uo veisi kuitenkin sen 440-600e/kk. Yhden lapsen suojaosuus. Vakkari töissä olen ollut vuodesta 2014 ja koronan ei pitäisi vaikuttaa kovinkaan paljon töiden määrään joten sen suhteen ei huolta mutta se ahdistus? Olen jo kerran lähellä päästä nolla tulosta veloissa mutta hemmetin riippuvuus ajoi uudestaan velkoihin.
Olen välillä niin väsynyt ja pettynyt itseeni etten näe valoa edessä vaikka eivät nuo velat ole ikuisia.
Olen vasta lopettanut pelaamisen joten ehkä en siksi näe valoa vielä edes. Sain paikan peli- poikki ohjelmasta mutta 4-5kk odotus.