Vauva ulos pelisalista!

Näin!

Olisin pelannut vain “kaksi euro”…
iltalehti.fi/uutiset/2011080 … 2_uu.shtml

Ja lehden keskustelu asiasta…
portti.iltalehti.fi/keskustelu/s … p?t=565466

Helvetin surullista. Jos on laki annettu ja pelisaliin saa tulla vain YLI 18-vuotiaat, niin onko se tuon arvoista. Itse entisenä peliongelmaisena olen kyllä tuon RAY:n puolella. Lukekaahan mitä maallikot kirjoittelevat…

Äkkiä kuulostaa ihan älyttömälle, mutta sitähän se ei ole. Jos poikkeuksia annettaisiin, niin kohta olisi pelisaleissa äitejä lasten kanssa. Eihän ne lapset ymmärtäisi pelistä mitään, mutta ei ne ymmärtäisi miks siellä pitäisi odotella. Ei pikkuvauva varmaan tajua mitään mistään, mutta kuka tietää olisiko iskä pelannut vain kahden euron kolikon, vai muutaman sata euroa. Minusta tuntuu, että totuus asiassa on ihan toinen. Ei varmasti olisi mitään juttua iltapäivälehdelle annettu, jos kyse olis ihan satunnaisesta pelurista. Kyllä iskä oli peluri, joka suuttui kun ei saanut jäädä pelaamaan.

myönnän itsekin syyllistyneeni reilu vuosi sitten samantapaiseen.
Olin lapsen kanssa kaupassa ja tämäpä nukahti vaunuihinsa. Tehtyäni ostokset, pelasin kaupan aulassa jonkin aikaa lapsen nukkuessa siinä käden ulottuvilla.
Typerää, myönnän…
Mutta en kyllä varmasti veisi lasta mihinkään Tuplapottiin…
En tuota keskustelua ole jaksanut lukea, mutta luin tuon haastattelun.
Epäilen silti tuota vain kahden euron pelaamista…

Hienoa toimintaa!
Aina välillä näkee kaupassa kun äiti ja vauva pelaa automaatteja siten, että vauva painelee niitä nappeja ja äiti pistää rahaa sisään! :angry:

Yleensä näkee kyllä, että iskä laittaa rahaa sisään ja alle kouluikäinen lapsi painelee nappeja. Joo, RAY on onnistunut luomaan Suomeen kulttuurin, jossa nuo peliautomaatit on arkipäiväistetty koko kansan huviksi. Yhteiskuntapolitiikka-lehdessä on ollut viime aikoina usein juttuja peliriippuvuudesta, ja juuri tästä miten RAY on saanut peliautomaatit näyttämään maailman tavallisimmilta asialta, jossa ei ole mitään epäilyttävää.
Tuo lehti löytyy ainakin täällä aina kirjastosta ja muutenkin ihan hyviä juttuja, jos sosiaalipolitiikka kiinnostaa.