Väsyttääkö kaikki bentsot?

Sain Opamoxia ahdistuskohtauksiin ja lääkäri sanoi, että pitäisi ottaa puolikas tai kokonainen 15 millin nappi. Mutta kun se puolikaskin väsyttää. Siis jos pitäisi esim. lähteä käymään jossain virastossa, niin ei se helpommaksi tule, kun tuntuu, että melkein nukahtaa matkalla. Eikä se lihasten lötköys mitenkään auta asiaa. En tiedä, voiko olla mahdollista, mutta jotenkin tuntuu, että napin ottamisen jälkeen masentaakin enemmän kuin muuten. Jos on hirveä ahdistus ja levottomuus, niin se muuttuu enemmän lamaantuneen ketutuksen suuntaan. Tuntuu aika samalta kuin jos ottaisi Ataraxia.
Kyllä se tässä kotona on ihan okei, mutta kun suuri ongelma oli nimenomaan se ulkomaailmassa liikkuminen.
Onko kaikki bentsot tuollaisia?

xanor ei väsytä pikemminkin päin vastoin, mutta aika hankala saada respaa, rivatril on toinen mikä ei minua väsytä, aika tapaus kohtaisia nuo vaikutukset on.

Väsyttää.
Yksilöllist toki miten ne toimii kullakin mut kaikki bentso vaikuttaa suhtkoht samalla tavalla aivois. Vahvuuksis kyl on eroja ja vaikutuksen kestos ja aineiden metabolias. plus et eri bentsoil on pyritty lisäämään jotain ominaisuutta esim. väsyttävää vaikutusta tai ahdistusta lieventävää vaikutusta. Mulla Rivatrill on semmonen (vähän kuin hitais tramal). eli ei tuu nii jumahtanutta oloo. oksatsepaamii käytetään unettomuuteen ja ahdistukseen. Mut kaikkii muitaki bentsoi voi niihin käyttää… Bentsojen vaikutukseen tottuu nopee mut muistaakseni bentsojen käyttö voi myös lisätä esim. masennusta. Eikä niihin kannata koukuttaa itteensä ellei oo pakko.

“Eikä niihin kannata koukuttaa itteensä ellei oo pakko.” loistavasti sanottu.kaikenkaikkiaan :frowning: :wink:

Tuohon on vain yksi ratkaisu: tottumus. Kun on aikansa popsinut niitä niin väsymyksen tunne katoaa ja tilalle tulee sellainen olo, että juuri Opamoxin vaikutuksen alaisena saa paljon asioita tehtyä ja vieläpä hyvin. Se tila tosin tarkoittaa jo sitä, että on matkalla riippuvuuteen.

Kyllä se siltä voi tuntua :frowning: Vaikutukset ovat yksilöllisiä, ja joillekin käy juuri noin. Sinulle on määrätty ihan väärä lääke. Yleensä oksatsepaamia (Opamox, Oxepam, Oxamin jne.) määrätään ensimmäisenä koska sen ajatellaan olevan miedoin ja vähiten riippuvuuta aiheuttava. Joillekin se ei kuitenkaan sovi yhtään, ainakaan ensilääkkeeksi.

Ei. Sinulla on selvästi taipumusta siihen, että bentsot väsyttävät ainakin aluksi, mutta eivät kaikki todellakaan ole tuollaisia.

Kuten jo edellisessä viestissäni sanoin (ja noin tuhat kertaa aikaisemmin), vaikutukset ovat yksilöllisiä.Esimerkiksi minua Xanor väsyttää, ellen sitten ala vetää niitä oikein urakalla, jolloin väsymyksen tunne jossain vaiheessa kaikkoaa ja tuntuu vain siltä ettei arki luista ilman Xanoria.

Tuo sentään pitää paikkansa.

Joo yksilöllisiä on vaikutukset. Muun muassa itseäni ei Bentsot väsytä lainkaan.
Nuokkuja en ole kokenut kertaakaan vaikka ekalla testikerralla vedin Bubrea millin nenään + buustasin tyhmällä kombolla. (sama vika kodeiinin ja tramalinkaa. Tekee pumpulimaisen olon ja kutisee vitusti, mut siinä se.)
Piri ei taas omalla kohdallani pidä kuin max 30h hereillä.
Kukkaa polttanu kauan päivittäin ja aina saanu asiat hoidettuu.
Känniä kun vetää ni herää ties mistä eikä muista mitään saatika saa hoidettuu mitään.
Psykedeelejä rakastan vaikka kokenu monta aivojenhajottajapaskatrippiä.
Eli aika erilaisia ihmisiä löytyy.

Bentsot on kehitetty rauhoittamaan mieltä ja rentoutuminen aiheuttaa loogisesti väsymystä. Itse torjun väsymystä olemalla aktiivinen. Siinä se. Touhuile. Ja jos työ on istumista, kuuntele vaikka musiikkia josta pidät ja kommunikoi työkavereiden kanssa.

Mutta jos kävelykin on hankalaa, on keskushermostosi tosi herkkänä bentsoille. Ei kai siinä tapauksessa auta, kun annosten pudotus. Puolikas 15 millistä opamoksia vie vedon pois!?! Enpä ole ennen kuullut.

Ei väsytä kaikki, varsinkaan xanorit. Itellä aikoinaan (ja no, tälläki hetkellä yks lätkä vielä jälellä) ko oli niitä 1mg nopeita xanttuja ni Reindeerspottingin Janin sanoin “mie sanon että terveterveterve” ( :smiley: ), väsymyksestä ei ollu tietookaan ko niitä joku 2-4mg söi. Sama homma silti näissä depotti-xantuissa mitkä tällä hetkellä o pääasiallisia lääkkeitä ja menee se 2x2mg päivässä, toisen kyä yleensä pureskelen et alkais vaikuttaan nopeemmin, mutta totta tosiaan, ei väsytä.
Opamoxeista huomasin toissaehtoona, ko 50mg heitin naamaan, että se kyllä pistää väsyttään ko en muista millo viimeks itellä ois opareita respalla ollu tai muutenkaan niitä ois syöny… Tosin väsymykseen ja notkumiseen saattoi silloin vaikuttaa myös subuvedot ja lätkän polttelu :smiley: :unamused: :sunglasses: Antakaa anteeks nämä mun offtopicit, kalja tekee tehtäviään. Mutta kai mää tässä nyt jotenki aiheessaki olin, ainaki jonkun aikaa… :smiley:

Xanor, rivat ja varsinkaan temesta(pienellä annoksella, millin napista puolet. Ennenhän oli niitä 3kin millin nappeja.

Tosiaan noista suosittelisin keskustelemaan lääkärisi kanssa, tod. näk. vaiht. ehto on 0.5mg riva.

Olen katkolla tavannut ihmisen joka söi kolkyt tenoxia yhtenä päivänä ja vain virkistyi siitä. Mitä helvettiä häh?
Sairaalassa tapasin neitosen joka oli hiilet suussa ja kertoi ottaneensa 10 tenoxia ja 10 opamoxia, koska halusi rentoutua.
En tiedä miten näin voimakkaat ja järjenvastaiset riippuvuudet voivat syntyä, mutta paras varmasti väsyä tollasista lääkkeistä ja nukkua kun nukuttaa. Nukkuminen ei ole synti, eikä väsymys ja ei kai moni muukaan asia. Nukkuminen on ihmisen perustarve.

Tenoxithan nimenomaan vaan virkistää jos niitä ottaa enemmän ku sen 2x20mg… Itellä ainakin ja kaikilla tutuilla. Helposti niitä voi syyä sen 30 “eikä ees tunnu missään”, korkeintaan on vähän bentsoissa mut ei tosiaankaan väsytä.

Et taida lukea yhtään topicin aikaisempia viestejä? Juurihan sanoin, että esimerkiksi minua Xanor väsyttää :exclamation:

Kun on hankkinut bentsoille todella kovan toleranssin (ja riippuvuuden) käy helposti juuri noin. Riippuvaisella on koko ajan saamaton ja ahdistunut olo, mutta sitten kun heittää muutaman lätkän sitä omaa suosikkibentsoaan lärviin niin johan jaksaa taas tehdä yhtä sun toista.

Kyllä luen aiemmat viestit, olisi ilmeisesti pitäny tarkentaa että minua Xanorit eivät väsytä… tapauskohtaista joo, jollain väsyttää joku, toisella ei.

No niin, asia selvä. Väärinkäsitykset välttää, kun kommunikoi riittävän tarkasti. Jatkakaamme näin.

Riippuu varmaa ihan ihmisest mut itellä rivat ei väsytä ollenkaa ja opamox ei myöskään tolen takia… :wink:

Lääkäri vaihtoi nyt Oxaminin Temestaan. Aika jännää. Luulin, ettei sitä määrätä enää juuri kenellekään. Tästä tulee ensin tosi pirteä olo ja suunnilleen puolentoista tunnin kuluttua alkaa väsyttää, mutta ei lainkaan niin paljon kuin ne edelliset.

Tai ehkä se johtui siitä, että ne edelliset rentouttivat lihaksia, mutta ei vieneet sitä ahdistusta pois. Sitten tunsi itsensä vaan avuttomammaksi ja ahdistui lisää.

Jostain luin, että 1 mg tätä temestaa vastaisi jopa 15 milliä Diapamia. Voiko se olla mahdollista? Onko kaikkia bentsoja yhtä vaikeaa saada halki?

1mg temesta on n. kymppipamin vahvunen ja on ihan jees. Itellä väsytti aika paljo. Ite purasen aina tabletin halki.

Onko piristäviä rauhoittavia olemassa :question:
Voihan ne hetkellisesti piristää kun ne poistaa sosiaalisia estoja ja voi innostua vaikka vilauttelemaan itteään kaupan kassalla. Mua kyllä on väsyttänyt kaikki rauhoittavat pillerit mitä olen nielenyt, mut mä en olekkaan itsensäpaljastaja.