Varhais Alkoholisti?

Elikä tulipa rekisteröityä tänne, Oon siis 20v (täyttäny elokuussa).
Juomahistoria elikkä ensi kosketus alkoholiin oli joskus 14v muutamia kertoja otin silloin, sitte tyylin 1-2 kertaa vuodessa otin jtn omatekois juomaa, (hyi helvetti) 14v-17 ikään noin. eli ei hirveän paljoo ennen 18v. sitte ku täytin 18v alko ryyppäys, aloin siis juomaan huonoon oloon, siihen 19.5v asti melkein joka viikon loppu ja joskus pari kertaa viikon loppuna, pahimmillaan vein yli 10 annos perjantaisin, kun toleranssi oli noussu, eikä tullu edes siitä määrästä kovin kovaa krapulaa, (alkoholisti?) yleensä vain perjantaisin, se oli jotain 6 tai yli annosta joka kerta melkee, joskus vähemmä,
nyt oon ollu kuivana sen about 5.5kk maaliskuun 5. päivästä asti. alko silloin niin tympiä että miks mä juon?. alko tulla ahdistus kohtauksia yms, se sai minut kuiville. alko pelottaa et kuinka pahasti oon jo juonu aivot?. Onneks en ole vielä ehtiny koskea viinaan. Tsemppiä kaikille lopettajille ja kuivilla oleville.

Hienoa!
Tämä tuntuu aina hyvältä kun joku tajuaa lyödä jarruja päälle ennen kuin on mitään “pohjakosketuksia” tullut tai riippuvuus kehittynyt sellaiseksi että pitäisi joka päivä huolehtia elimistön alkoholitasapainosta.
Sinulla on aivot kunnossa ja olet pystynyt tekemään itsenäisen päätöksen.
Taas kerran nostan virtuaalista lippalakkiani ja toivotan elämänmakuista tulevaisuutta!

Loistava…kannattaa kääntää suunta kyllä niin nopeaan kuin mahdollista koska helpompaa se on mitä aikaisemmin aloittaa lopettamisen Kun pääsee tarpeeksi huonoon jamaan joutuu juoksemaan viinapulloa karkuun koko loppuelämänsä ajan AA-kerhossa…Hki alueella on paljon miehiä jotka istuvat 6tuntia päivässä palaverissa,joskus jopa 8tuntia…Hki Fleminginkadulla tämä on tehty mahdolliseksi… Mutta kaiketi rappiospurguna jutuu näin tekemään…

Kalevi_Kalsari kirjoitti

Onneksi on mainitsemasi paikka, minne alkoholisti on raittiina tervetullut, olipa hänen fyysinen tai henkinen kuntonsa vaikka sellainen, että ei esimerkiksi pääse töihin tai perhe on menneen ajan muisto vain. Työttömyydestä ja mielenterveysongelmista kärsiville alkoholisteille on kovin vähän paikkoja missä viettää vertaistensa joukossa arkipäiväänsä. Joku vapaaehtoinen raitis alkoholisti siellä huomennakin on raittiudestaan kiitollisena kuuden jälkeen keittämässä kahvit ja avaa ovet.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Hei Peacelife! nyt täytyy sanoa että oletpa kerrankin nuori ja fiksu! :slight_smile:

Siis kun olet tajunnut todella ajoissa ettei alkoholi ole sinun juttusi. Tiedäthän että tän plinkin lisäksi löytyy a-kiltaa, a-klinikkaa ja AA jos tarvitset lisää tukea tai satut retkahtamaan. Varmasti tuntuu todella hölmölle mennä noin nuorena vanhojen ukkojen ja akkojen joukkoon, mutta kannattaa, sieltä kun poimii niistä jutuista ne oikeet jyvät, eli miksi he joivat talot, autot, perheet ja vasta sitten raitistuivat, älä itse tee sitä virhettä.

Sulla on todellakin koko elämä vasta edessä, älä pilaa sitä!

Ehkä mä lopetan tän tähän kun tästä näyttää muodostuvan tämmönen kalkkiksen moraalisaarna :mrgreen:
Ittelläkään oo paljo enempi ikää, juur täytin 27 ja raittiutta muutama hassu kk takana.

[kirjoitusvihreitä]

nyt hoksaa jo (6kk koht juomat) että alkaa tuntee paremmin asioita. silloinko joi vielä niin tuntu ku olis semmoses huurussa yms. Nyt sen vast tajuaa konkreettiset minkälaista myrkkyä toi alko on,

Maaliskuun 5pv tulis jo 1v raittiutta :sunglasses:

Onneksi olkoon, olet muistanut joka päivä olla ottamatta ekaa huikkaa. Siitä on hyvä jatkaa.

Tänään et ole yksin