Vapaus koitti taas!

Kävin tuossa lusimassa 26pv:n (?) tuomion varkauden yrityksestä. Linnassa ainoat benet mitä saa on Risolidit. Kyllä ne ehkä hiukan bene-refloihin auttaa, mutta kuitenkin… Mutta nyt on taskut täynnä 1 ja 2 millisiä Xsiä!

Se vielä tökkii kun mulla on vielä keskeneräisiä juttujä, ja niistä voi pahimmillaan tulla jo yli kaksi vuotta :frowning: Mutta omaa vikaa tämä kaikki on, syyllinen löytyy peilistä.

Mitä muille kuuluu täällä? Onko kaikki ok?

Vapausterveisin : Maago!

^ Heips, Maago, tervetuloa siviiliin ja Hyvää Pääsiäistä sinullekin :slight_smile: .

Muut kertokoot itse omat kuulumisensa, mutta mä ainakin lopetin oppareiden käytön(taas) tuossa vähän aikaa sitten. Ei ole enää mitään fyysisiä refloja, eivätkä ne kovin pahat olleetkaan, mutta mieliteot vaivaavat lähes joka hetki :frowning: . Lujana yritän sinnitellä, mutta kovasti se retkahdus koko ajan taustalla kummittelee. Tähän asti olen kuitenkin kiusaukset voittanut, mutta kai se vain niin on, että kerran narkki, aina narkki. Muuten oikeastaan mun elämääni ei mitään kovin paskaa kuulu, mitä nyt nuo masennukset toki aina välillä vaivaavat, mutta eipä tässä kai liikoja pidä valitella, kun mulla monet asiat ovat kuitenkin niin hyvin.

Sulle toivottelen parempaa jatkoa, että saisit pysyttyä kaidalla polulla ja pidettyä niiden benejen käyttösikin jotenkin hallinnassa, vaikka niitä ihan oikeastikin tarvitsisit lääkkeeksi. Toivottavasti Turun suunnalla paistaa aurinko, täällä ainakin paistaa :smiley: .

Kiitoksia Winston! Se on jo todella kova temppu irroittaa itsensä oppareista, joten vaikka niitä retkahdusajatuksia on, ne ovat kuitenkin vain ajatuksia. Nyt sun pitää kehittää joku suunnitelma sen varalle jos hommat menevät liian pitkälle.

Eikä se yksi retkahduskaan ole maailmanloppu. En nyt siis anna vetolupaa, ja toivon koko sydämestäni että hoidat homman kotiin puhtain paperein! Mutta jos vetohaluja tulee, yleensä ne kestää vain joitakin minuutteja, enintään tunteja. Näihin hetkiin sun on keksittävä täytettä (NA,AA?)

Tunne jo viitisen tyyppiä mitkä ovat lopettaneet opiaatit TÄYSIN, kaikki tosin metadonihoidon. Mutta muista, halu vie ihmistä yllättävän pitkälle. KYLLÄ SÄ SIIHEN PYSTYT, OOT KUITENKIN JO TAVALLAAN VOITON PUOLELLA!

VOIMIA!!! T:Maago

PS. Pakko lisätä. Ei se ihan niin ole että kerran narkki, aina narkki. Se kuuluu näin: Voi olla käyttävä narkki tai puhdas narkki. Kun ei se sairaus ikävä kyllä häviä.

Kiitoksia itsellesi tsempeistä, Maago :slight_smile: !

Joo, tuota mä tarkoitinkin, muotoilin taas hieman huonosti lauseeni. Kyllähän moni on päässyt huumeista irti ja elänyt putsina koko loppuelämänsä ihan tyytyväisenä, vaikka se addiktio siellä jossain kaukana taka-alalla piileskeleekin tietenkin lopun ikää. Mä menen nyt päivä kerrallaan, toivon, että himot helpottavat ja yritän ajatella niin, että jos retkahdan, niin nousen siitä ja pistän uutta yritystä peliin :slight_smile: .

Jahas, no onnea vaan jälleen kerran koittaneesta vapaudesta, ja tervetuloa takas plinkkipoppooseen. Ikävää ettet vaan millään näytä pääsevän vapauteen noista beneistä, vaikka nytkin olis ollu taas hyvä sauma lopettaa…

Mitäs tänne? Tuskailua ja tsemppailua, osa pohdiskelee ja osa diibadaabailee, jotku kinastelee, tai jopa vihastelee, ja jotku onnekkaat ne rakastelee. :sunglasses:

Nyt on tapahtunut sillai ikäviä asioita että piri on taas tullut aika vahvasti mukaan kuvioihin. Kun nykyään satun aika korkealaatuista täältä saamaan. Nyt olen jonossa katkolle…

Jep jep, hetki vapaudessa ja heti pitää katkolle päästä. Sun paikkakunnan päihdetyöntekijät on varmaan idiootteja, kun vietät tyyliin puolet vuodesta jossain laitoksessa, ilman hyötyä. Eiks oo tullut aika selväksi, ettet pääse kuiville tolla tavalla, vaan pitäis kokeilla jotain uutta?! Herää auttamatta myös kysymys, et käytkö noissa laitoksissa vaan saadaksesi ilmaiseksi katon pään päälle ja safkaa, kun motivaatio tuntuu olevan nollassa?!!?

Onks sulla minkäänlaista halua olla käyttämättä päihteitä? Vai otatko kaiken mitä vastaan tulee?

Itse kun oon vuosikaudet taistellut päihdeongelmien kanssa ja kovan duunin jälkeen saanut asiat järjestykseen, en ymmärrä tollaista touhua! Oikeesti sun kirjoituksista saa sen kuvan, ettet oo halukas mitään päihdettä tai lääkettä lopettamaan!

Vai että päihdetyöntekijät oikein idiootteja…

Tuli mieleeni Vantaan Vinkin eräs entinen (entinen=töissä Vinkissä ennen h-klinikan aikaa) työntekijä joka jopa omalla ajallaan kävi mm. saattamassa jengiä katkon oville. Kysyin kerran miten hän jaksaa, ja että eikö tunnu yhtään turhauttavalta viedä jotakuta esimerkiksi viidettätoista kertaa katkolle, kun ko. tyyppi tähän asti on aina jättänyt rupeaman kesken ja palannut käyttämään kamaa ihan kuin ei ois poissa ollutkaan. Tää nainen vastasi mulle ettei koskaan voi tietää onko se se kerta kun toimii, vai kenties vasta sadasensimmäinen katkoyritys, ja että siksi hän jaksaa tukea jokaista aina vaan.

No mutta ok, toi ihminen oli kyllä aivan ainutlaatuinen alallaan muutenkin. On useamman kerran ollut melkein ikävä :astonished:

Ehkä tällainen vilpitön halu auttaa kuitenkin on toivottavampi ominaisuus päihdetyöntekijässä kuin selvästi aistittavissa/huomattavissa oleva kyyninen asenteellisuus tyyliin: tää kun on ollut aina puoli vuotta laitoksissa ja toisen kyntämässä niin eihän tää nyt oikeesti mitään katkohoitoja tartte, ei se ees yritä oikeesti mitään. Vai…?

Maagolle joo tervetulotoivotukset siviiliin. Itse oon taas menossa 9 kuukautta kestävälle “pitsinnypläyskurssille” → No mutta; jokainen vuorollansa, kuten tavataan sanoa.

Mä lähden siitä että ihminen, joka on valinnut tehdä työtkseen jotain narkkien auttamiseksi, ovat kunnioitukseni ansainneet! Kusipäitä joukosta löytyy, tottakai, mutta kyllä se niin epäkiitollista hommaa on että en sitä toisaalta ihmettelekään jos alkaa vituttaa ja sit alkaa purkaa sitä asiakkaisiin takas. Kuka jaksais kuunnella joka päivä sitä ruikutusta ja valitusta, jota meidänkin klinikalla ihan jatkuvasti kuulee, ja silti aina vaan hymyillä iloisena takas ja aina olla niin helvetin auttavainen?? Eihän sellaseen pystyis ku jonkun todella vahvan lääkityksen alaisena!

^ Joo siis onko epäkiitollisempaa asiakasryhmää olemassa ku lauma valittavia nistejä? Joo, joskus on syytäkin valittaa, mut kyl tuntuu et 90% ajasta vois pitää mölyt mahassaan.