Vanhemman juomisen vaikutukset

Olen usein miettinyt, että olenko jotenkin outo/viallinen kun en pysty päästämään ketään lähelle. Tarkoitan tässä sekä henkistä että fyysistä läheisyyttä ja ennen kaikkea vastakkaiselta sukupuolelta. Minulla on kyllä ystäviä ja sukulaisia, joiden kanssa puhun vähän vaikeimmistakin aiheista. Mutta ahdistun suunnattomasti, jos tuntematon ihminen tulee lähelle ja halaaminen iha kaverinkin kanssa saa minut ihan lukkoon. Äitini on juonut vuosia ja muistan lapsuudesta/nuoruudesta äidin miesystävän (kuvioissa 10 vuotta) joka oli lähestulkoon aina humalassa ja pelkäsin tätä sekä tämän kavereita välillä. Mies ei ikinä tehnyt minulle mitään, enkä ikinä nähnyt että olisi tehnyt äidillenikään. Lisäksi äitini sekä isänk puhuvat toisistaan todella rumasti eivätkä halua olla tekemisissä (eronneet yli 15 vuotta sitten). Olenkin pohtinut, että voisiko tämä selittää omaa läheisyys-sekä sitoutumiskammoa vai onko liian kaukaa haettua? Ja onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Hei. Toivottavasti tähän ketjuun tulee vastauksia ja vertaistukea. Asia on tärkeä.
Mutta on olemassa vertaistukiryhmiäkin muunmuassa AAL-ryhmät. En tiedä onko niistä apua, olen vain kuullut sellaisista.