Valontarvitsija

Hienoa että @Reepu että pystyt olemaan kuitenkin ilman ne pari kuukautta välissä! Pelkästään terveydelle ne tekee hyvää, ja puhumattakaan siitä että samassa ajassa saisi taas vietyä alkoholismiaan uusille pohjille. Toki, pettymys omaan itseen yms on karmaisevaa, meistä jokainen tietää sen kokemuksesta.

Joskus kun pudotin painoa ja syyllistyin ”repsahduksiin” niin kehittelin ajatuksen että vain seuraavalla suupalalla/vuorokaudella on merkitystä. Onhan ihan hullua että kaikki laihdutuskuurit/raittiudet alkaa maanantaista, kuukauden alusta, tai tavallisin, vuoden alusta. Sama kait se sille kropan terveydelle mistä helkkarin viikonpäivästä tai vuorokauden hetkestä sen aloittaa. Joten ole ylpeä tästä päivästä!

Mulla pitää olla tarkkana petailujen kanssa ja huomaan että ne saattaa alkaa todella paljon aiemmin, esim viikkoja ennen kuin tulee todellinen kiusaus eteen. Mulle AA-tapaaminen on todella voimaannuttava ja säästänkin ne niihin hetkiin kun pelaaminen on ilmeistä. Eli toisin kuin jotku jotka käy AA:ssa mahdollisimman paljon, minä käyn vaan kun on tarvis.

Toinen kikka mulle on pitää jääkaapissa alkoholitonta juomaa josta pidän todella paljon. Normi arkena saatan ottaa alkoholittoman perus-oluen mutta tiukkana iltana se on spessu-inkivääriolut!

Kukin taplaa tyylillään, mutta mulla on tullut tällaisia keinoja käyttöön tässä vaiheessa raittiutta. Tsemppiä jatkoon, jaksahan kirjoitella ja käydä tapaamisissa, niistä saa hurjasti voimaa!

-Mojito

3 tykkäystä