Valehtelu loppuu tänään

Tervehdys. Pakko purkaa ajatuksia ennen h-hetkeä, jolloin vihdoin kerron vaimolleni tilanteesta
Pelit ovat aina olleet elämässäni isossa osassa. Pikkupoikana 90-luvulla jo tuli pelattua pelikoneita kiskalla, baareissa ja kaupoissa. Myös päihteet olleet mukana elämän koukeroissa vuosia.
Ollessani reilu parikymppinen olin jo onnistunut hankkimaan itselleni mukavat velat maksamattomien laskujen, vuokrien ja pikavippien takia. Ulosotossa taisi olla toistakymmentä tonnia. Rahat meni alkoholiin, huumeisiin ja iso osa pelikoneisiin sekä raveihin. Ei ollut huolta huomisesta kun kuitenkin ajattelin kaiken menevän aina päin helvettiä ja kuolevan enne kolmekymppisiä No kuitenkin rakastuin yhteen naiseen 2009. Sain elämääni jotain suuntaa. Vaihdoin työtä ja muutettiin yhteen. Parissa kolmessa vuodessa olin saanut kaiken maksettua vaikka päihteiden käyttö tai pelaaminen ei täysin ollut loppunutkaan. Eka lapsi oli syntynyt 2011. Noh, tuli ero vaikkakin hyvissä väleissä ja jaamme huoltajuuden. Uuden naisen löysin 2014. Hänelle tunnustanut pahimmatkin mokani vuosien aikana ja tunsin suurta helpotusta kun ei tarvinnut salailla mitään. Kaksi lasta saatu yhdessä. Hyvin mennyt kun kaikki päihteetkin jäänyt jo menneisyyteen. Raveja pelailin harrastukseksi kerran pari viikossa pienillä summilla. Mutta annas olla… Reilu vuosi sitten kävi klassiset addiktille. Totta vitussa ravien lomassa pelasin jotain slottia eurolla parilla ja tuli melkein pari tonnia. Siitä se taas sitten lähti. Pelaaminen lisääntyi, ja salailu myös mitä ei koskaan ennen ollut. . Välillä olut joitain tonneja voitolla, seuraavana päivänä tonni pelattuna luotolta. Reaktiot samaa luokkaa kuin olisi euron kadottanut. Nyt vuoden aikana pelaaminen kassuilla lähtenyt täysin lapasesta. Käyttänyt järjettömästi aikaa ja vähiä varoja etsien jotain mitä en edes tarvitse saatikka halua. Yrittänyt lopettaa lukuisia kertoja vaan ei vaan ole pystynyt. 5 päivää ollut vuoden aikana maximi. Jollain ihme hillolla olen aina saanut balnssini nostettua suosta jäa monesti luvannut lopettaa voitolla. Vaikka kyllähän sen tietää mitä itselleen vakuuttelee. Hävettänyt ihan älyttömästi ja tuntuu etten ansaitse näin hienoa vaimoa taikka lapsia. Hääpäivä tulossa ja keskimmäisen muksun synttärit, mutta tämä tollo vaan pelaa rulettia ja slotteja rahalla mitä hänellä ei edes ole. Tänään upotin aamulla reilun tonnin ikäänkuin tarkoituksella. Tämän jälkeen tapahtui jotain kun oli reilu 1-vuotias lapsi sylissä ja puhui jotain hassuja. Purskahdin hillittömään itkuun. Sain vihdoin jotain tunnetilaa näihin kivikasvoihin. Mitä olen tekemässä lapsilleni ja vaimolleni. Ikään kuin heräsin helvetin pitkästä painajaisunesta. Enää ei kiemurtelu auta vaan on toimittava. Itse elin jossain määrin vaikean lapsuuden jossa aikuisten mielihalut meni lasten edelle. Nyt olen tekemässä ihan samaa omilleni vaikkakin eri tavalla. Tänään illalla kerron vaimolle kaiken vaikkakin pelottaa, mutta pakko se on, jotten menetä häntä.

No nyt on sanottu. Vaimo ei oikeen sanonut mitään vaan sulattelee asiaa varmaan päiviä. Hänellä oma lapsuus meni isäukon alkoholismia katseltua niin ei oikein tiedä miten suhtautuu asiaan. Nyt tarvitsee enää vain pysyä kuivilla.

Morjesta ja tervetuloa palstalle! Itsekin hiljattain saman jutun tehneenä, pitää kehua sinua! Ei ole helppoa todellakaan, joten hyvin tehty! Ensimmäinen askelhan tuo tietysti vasta on, mutta nyt se ollaan otettu ja voidaan alkaa toimia kohti pelaamattomuutta. Päivittelehän tänne aina, että miten menee, kun vähän turhan hiljainen meinaa tämä palsta olla.

No sen verran päivitän tilannetta, että eka kova paikka ollut kun rahaa tuli tänään. Heräsin monta kertaa yöllä. Siirsin kolmelta yöllä rahat tilille mistä en voi pelata. Sieltä sitten maksan laskut ym. Asiat olen järjestänyt niin, että lyhennän velkaa ja loput yhteiselle tilille. Vaimo kuulemma haluaa tehdä avioehdon ja mikäs siinä. Ironista kyllä, en ole koskaan rahasta edes välittänyt tai arvoa ymmärtänyt. Ehkäpä siksi taas tässä ollaan. Tuossa juuri mietin, että mitä tekisin sillä isolla summalla jos olisin pitänyt rahat ollessani voitolla ja vastaus on, että en yhtään mitään. En yksinkertaisesti kaipaa mitään. Ehkäpä tämä auttaa motivoimaan kun vois velkojen jälkeen vaikka tehdä jonkun lomakassan tai jotain mistä koko perhe hyötyisi koronan jälkeen. No katotaan nyt päivä kerrallaan.