väkivaltainen äijä, mikä neuvoks??

Tuttu nainen on seurustellut väkivaltaisen tyypin kanssa, ja nyt ei pääse tästä eroon. Yksityiskohtia en tiedä, eikä nainen oo mikään mun niin hyvä ystävä et oisin viitsinyt kysellä. Näen kuitenki naista lähes joka päivä, ja oon jo monta kertaa kuullu sen puhuvan miehen väkivaltaisuudesta. Tekee niin pahaa, mitä hittoa siinä voi tehdä?? He eivät asu yhdessä mutta mies seuraa naista, ilmestyy aina sinne missä tietää tämän olevan, ja jos ei muualta löydä niin tulee tämän kotiin hakkaa ovea. Nainen luonnollisesti pelkää et äijä aiheuttaa sille häädön, joten päästää sisään. Nainen on kysynyt mieheltä suoraan et jättääkö se hänet rauhaan, antaako mennä jos nainen haluis lähtee, ei kuulema päästä. Poliisien sotkeminen asiaan nyt ei päihdepiireissä koskaan ole mikään erityisen hyvä vaihtoehto, ja näissä tapauksissa haitta saattaa koitua huomattavasti suuremmaks kuin hyöty. Eihän ne poliisit miksikään henkivartijoiksi voi ruveta. Joskus nainen kuitenki joutuu lähtee pois kotoaan, yksin, ja sit… Oisko se parempaa elämää että joka kerta ulkona liikkuessaa pitäisi vilkuilla olkansa yli?

Muutenki oon ollu aivan järkyttynyt kun mulle on valjennut miten moni erityisesti päihteitä käyttävistä naisista on kokenut väkivaltaa parisuhteessa, prosentti on valehtelematta jotain 80% ellei peräti 90%!!! Tää mun tuntema porukka on tietysti vain pienen pieni murto-osa, mutta silti, on se kauhistuttavaa miten lähes jokaiselta löytyy samankaltaisia kokemuksia. Ainahan se on ihan selvää ollut että huumemaailma on miesten maailma, ja nainen joutuu tekee moninkertaisen työn ansaitakseen kunnioitusta, mutta en mä ihan tätä sentään arvannut.

Poliisia olisin ehdottanut, mut kuten totesit ei se oikeesti oo mikään vaihtoehto, korkeintaan saa lähestymiskiellon, varsinkaan jos tyyppi on hieman enemmän häiriintynyt. En tietenkään suosittele tai yllytä minkäänlaiseen rikokseen, mutta ehkä joku mukava kaveri vois käydä juttelemassa sille. Vois olla tehokkain ja turvallisin tapa.

Muokataan vähän lisää. Yks vaihtoehto tietty ois sitten kadota kokonaan. Tiedot salaisiks, paikkakunta vaihtoon ymym. Ei tietty tääkään välttämättä riitä…

Toki varmaa päihteitä käyttävissä on enemmän näitä kuuppavikaisia, mutta löytyy ihan omastakin “lähipiiristä” tapaus, missä nainen sai vähän kättä pidempää, eikä tähän liity muut päihdeaineet kun alkoholi. Mitenkään alkoholia väheksymättä.

Hmm, tuskinpa se takaspäin kohdistettu väkivaltakaan pidemmän päälle auttais? Ite ajattelin et varmin keino ehkä ois jos mies löytäis jonkun uuden, mut miten sen nyt edes junailis? Muutenkin eipä sitä nyt tarkoituksella haluu ketään tollaseen jamaan laittaa.

Väkivalta ei oo koskaan ratkaisu mihinkään, mutta kovin häiriintyneestä tapauksesta voi olla saatanan hankala päästä eroon. Aina ne tiedot vuotaa jostain ja varsinkin nykyään ihmiset jakaa tietojaan hyvinkin leveäperäisesti vähän jokapaikassa. Ehkä mä suosittelisin tota paikkakunnan vaihtoa ja tietojen salausta. Perseestähän se on mutta.

Ainakin täälläpäin, nimenomaan huumepiireissä, naistenhakkajat ei ole mitenkään kovinkaan suuressa arvossa. Yhtälailla vertautuvat “rottiin”, kotirosvoihin sun muihin.

Mutta, jos sitä joku muiluttaa, niin sehän sitten varmaan kostaa sille naiselle, mikä ei ole hyvä.

Kai sillä naisella joku kerta palaa pinna ja sit se menee puukottaan tai jotain. Sekään ei olisi mikään kummallisuus.

Toisaalta väkivalta missään muodossa ei ole oikein, hakkasi sitä sitten naistaan, miestään tai jotain tuntematonta tyyppiä baarin jonossa, niin yhtälailla väkivaltaa se on.

On raukkamaista hakata semmoista ihmistä, joka ei yksinkertaisesti pärjää, koska voimia ja kokoa on vähemmän, oli sitten kyse miehestä tai naisesta tai ihan mistä vaan. Sitten taas, jos semmoisen päälle käy, jolta tietää saavansa turpaansa, on yksinkertaisesti tyhmää. Näitäkin on nähty.

Ja varsinkin kännissä ihmiset osaa olla kyllä varsin typeriä.

Juu, en tarkoittanukaan että koska naisia ei arvosteta, ni sit niitä hakataan. Näin olen ymmärtänyt että raiskarit ja naistenhakkaajat ei esim. linnassa kovin helläkätistä kohtelua saa. Tarkoitin että mua yllätti tieto siitä että väkivalta parisuhteissa on näissä piireissä vielä yleisempää ku normaalisti. Se saattaa toki johtua siitä et päihteet on vähän pehmentäny päätä, ja sit tulee väkivaltainen puoli esiin helpommin? Toisaalta eihän ne aineet moraalia kyllä ihan heti muuta. Eli vaikka olis miten sekaisin, ni jos joku asia on oman moraalin vastaista, ni ei sitä silloin lähde tekee. Pitkäaikainen ja rankka käyttö sen sijaan saattaa toki vaikuttaa siihen moraaliin niin et alkaa tekee asioita, joita ei ennen olis tehnyt.

Juu ei varmasti olis ensimmäinen kerta, jos nainen saa tarpeekseen ja pistää miehen päiviltä tai ainakin yrittää sitä. Ihan hirveetä, jos tilanne oikeesti on se et muuta vaihtoehtoa ei ole, vaan pitää ryhtyä noin epätoivoiseen tekoon!! Mut mitä muuta voi tehdä?? Jos ei mihinkään pääse pakoon ja poliisille ilmoitaminen vaan pahentaa tilannetta. Paikkakunnan vaihto on tietysti yks keino, jos tilanne tosiaan on niin paha, mut että pitäisi jättää koko oma elämä ja lähteä aloittaa uudelleen vieraalla paikkakunnalla, ei sellasta tosta vaan lähde tekee. Eikä kaikki varmaan edes pystyis?

On kyllä todella kurjaa, että yhden psykopaatin takia pitäisi unohtaa koko entinen elämä, kaikki kaverit yms.
Ei onnistuisi multa kyllä.

Mutta uskon karman lakiin, pitemmällä tähtäimellä, niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.

Muutenkin tuntuu, että tämä homma aineiden ympärillä on “raaistunut” viimeisen kymmenen vuoden aikana ja etenkin kummastuttaa, että jo parin sadan asukkaan pikkupitäjissä saattaa olla bussilastillinen narkomaaneja.

Mun kummitytölle tuli kuumat paikat kun sen luokse muutti mukava mies joka jätti lääkkeet ottamatta ja rupes juomaan. Heitettiin tavarat pihalle niin rupes seurailemaan ja semmosta, käytiin kummitytön velin kanssa pitämässä puhuttelu ja meni vähän kylkiluita poikki ja tehtiin selväksi että seuraava kerta ei ole näin hienovarainen. Toimi hyvin kun kerrottiin että jos edes kävelee vastaan niin me tullaan takaisin, vaihtaa nyt heti puolta kadulla. Asia siis tehtiin heti selväksi ja murtuhan siltä nenäkin, shokki hoitoon uskon minä.

[Poistettu väkivaltaan kannustamista - Päihdelinkin moderattori]

Kalevi_Kalsari on ihan oikeassa. Ja jos ei liivijenjejä sotketa tähän, niin voitais ottaa se vaiettu aihe, miten se nyt meni se väkivaltaa voi myös harjoittaa nainen miestä kohtaan. tässä kohtaa täytyy sanoa ettei oo kyllä mikään ratkasu. ehm sori. deletoisin tän viestin jos olisin joskus kirjottanut pidemmän. Toivottavasti asiaan saadaan rauhallinen ratkaisu.

Nää on tosi hankalia ja naheita tilanteita. Noi vainolaiset on yleensä sitkeitä, niillä kai päässä naksahtaa joku sen suhteen kohalla niin, ettei siinä mikään järkipuhe tehoa tai muuta. Voi ihan oikeastikin olla niin, ettei tossa ole mitään muuta vaihtoehtoa kun sen naisen kadota, vaihtaa kokonaan paikkakuntaa ja kaikki tiedot salaisiksi, jos tuo vainoaminen ja väkivallan uhka on aivan toden todellinen. Ei sitä oikeen kukaan itelleen mitään henkivartijaakaan voi hankkia (ja kuka sellasen haluiskaan), eikä mun mielestä mikään väkivaltaan turvautuminen ole minkäänmoinen vaihtoehto. Onko reilua tai helppoa, no ei saletisti, sepä noista kuvioista entistä kusisempia tekeekin, että uhri joutuu kärsiin moninkertasesti yhden kusipään takia. Mut näissä tuppaa käymään helvetin surullisesti monesti, mikä ei tietty tarkota että tässä niin kävisi, voihan tuo tyyppi kyllästyäkin vainoamaan. Toivottavasti kyllästyykin, ja keksii jotakin muuta elämäänsä.

[Poistettu välivaltaan kannustamista - Päihdelinkin moderaattori]

Aika saattaa auttaa, eli tyyppi kyllästyy lopulta, mutta se ei toki paljoa lohduta, mikäli jotakin todella pahaa tai jopa peruuttamatonta on ehtinyt tapahtua :frowning: . Poliisille ilmoittaminen, kuten myös tuo isojen poikien lähettäminen asialle, voi tepsiä joissain tapauksissa, mutta yhtälailla se saattaa vain pahentaa tilannetta. Jos joku on todella hullu ja ottanut elämän tehtäväkseen jonkun vainoamisen, niin eipä sellaista henkilöä sen enempää lähestymiskiellot, kuin pari murtunutta kylkiluutakaan estä toimimasta, saattavat vain yllyttää.

Mullakin on tiettyjä ihmisiä koskien ja tietyissä tilanteissa todella korkea kynnys ilmoittaa poliisille. Johtuu osittain siitä, että olen itse ns. poliisin vanha tuttu ja toki myös siitä, että omaa ja läheistensä turvallisuutta ajatellen on parempi pitää suunsa supussa. Tietty joskus saattaa tulla itse kullekin se tilanne eteen, että jos mielii säilyttää oman henkikultansa ja edes jotenkin fyysisen terveytensä, ei auta tilanteen juuri ollessa päällä muu, kuin se virkavaltaan turvautuminen, vaikka seuraukset voisivatkin sitten olla hankalia.

Vaikka nuo turpaan vetämiset voisivat joskus olla ratkaisu joissain tilanteissa, niin eikö silti, tarkoitan yleisesti ottaen, olisi parempi etsiä niitä rakentavampia ns. pitkän tähtäimen ratkaisuja, jotta saataisiin ihmiset oppimaan, miten toisia kohdellaan ja miten kanssaihmisten kanssa eletään. Ei se lopulta asenteita muuta miksikään, että porukka vain hakkaa toinen toisiaan. Päinvastoin, väkivalta ongelmien ratkaisukeinona vain lisää väkivaltaa.

Kyllä mäkin tässä tapauksessa kallistuisin sen “katoamisen” puolelle, vaikka onhan se perseestä, että syytön ihminen joutuu pistämään elämänsä uusiksi sen vuoksi, että on joskus erehtynyt sekaantumaan johonkin psykopaattiin :imp: .

Aika hurjilta kuulostavat kyllä nuo iinan luvut; 80-90 % :open_mouth: . Toki päihdepiireissä väkivalta on yleistä ja päihdepiirien ulkopuolellakin sen on yleisempää, kuin mitä siitä puhutaan, mutta että noinkin suuri määrä naisista saisi turpaansa parisuhteessa :confused: . No, ehkä mun on sitten vain hyvä puhua omasta puolestani, kun oma ukko ei tekisi pahaa kärpäsellekään. Olen mä toki turpiini saanut, niin miehiltä, kuin naisiltakin, mutta en mä niiden kanssa seurustellut.

Myös jopasjotan pointti oli hyvä. Kyllä me naisetkin väkivallan hallitsemme, ei se mikään miesten yksinoikeus ole. Se asia vain lakaistaan maton alle vielä hanakammin, kuin miesten naisiin kohdistama väkivalta, oli kyse sitten parisuhdeväkivallasta tai väkivallasta muuten vain. Käyhän se nyt monella miehisyyden päälle myöntää, että otti naiselta pataansa. Tosiaan, parempi, että asiat saataisiin selvitetyksi ilman nyrkkejä, riippumatta siitä, kuka lyö ja ketä.

Edit: Se olikin Eazyn pointti. No, tavallaan myös jopasjotan…

Jep, samaa mieltä. Mun mielestä väkivaltaan turvautuminen on sellanen suo, että sinne ihminen hukkuu lopulta kokonansa.

Oiskohan noilla liiviporukoilla jotku nettisivut, josta noita palveluita vois tilata…? :unamused: Ei vaiskaan, ei oo kyllä mikään naurun paikka.

Huoh, juu pitää sopivan paikan tullen oikeen puhuu sen naisen kanssa, ja pähkäillä että mitä tässä keksis. Eihän se nyt periaatteessa mulle kuulu, mut ei sitä nyt voi vaan vierestäkään katsoa kun tollasta tapahtuu. Jos nainen ei haluu et sen asioihin sotkeentuu, niin ei kai sitä väkisin voi, mutta sen verran mitä aiheesta olen kysynyt niin vaikuttais kyllä olevan ihan halukas ottaa apua/ neuvoja vastaan.

Ite ku olin samankaltaisessa tilanteessa ni asuin toisessa maassa. Kun viimein sain päätöksen tehtyä et nyt lähden, ni olikin helppoa (niin helppoa kuin se siinä tilanteessa nyt voi olla) vaan muuttaa takas suomeen, takas tuttuihin maisemiin, tuttujen ihmisten ja perheen luo. Ei pysty ees kuvittelee miten vaikeeta on, jos toi tilanne on keskellä sitä omaa, tuttua elinympäristöä, niin et sen joutuis jättää ja lähtee jonnekin uuteen paikkaan.

Toivottavasti asialle tosiaan löytyisi joku mahdollisimman rauhallinen ja kivuton ratkaisu. Naisen kannalta kivuton. Miehelle ei tässä tapauksessa kyllä sympatioita löydy. :imp:

Meilläpäinkään eivät naistenhakkaajat, sen enempää päihde- kuin muissakaan piireissä kovin suurta arvostusta nauti, joten tämänkin takia hieman kummastuttavat nuo luvut; 80-90 %:a. Tiedän toki, että niitäkin tyyppejä riittää, joilla on suuret puheet siitä, kuinka syvältä naisten hakkaaminen on, mutta silti pieksevät säännöllisesti sen oman muijansa.

[Poistettu väkivaltaista uhoilua - Päihdelinkin moderaattori]

^ Toistan itseäni, mutta kuten jo aiemmin sanoin, tuo keino saattaa ole se ratkaisu jossakin yksittäisessä tilanteessa, mutta eikö pitkällä tähtäimellä olisi parempi pyrkiä siihen, ettei kenenkään tarvitsisi olla väkivaltainen tai uhkaava ketään kohtaa. Tämä vaatii sitä yleistä asennemuutosta, joka ei tapahdu ihmisiä hakkaamalla. Myönnettäköön, että tehtävä on todella vaikea, ellei mahdoton, sillä aina löytyy sekopäisiä ja väkivaltaisia ihmisiä, sellaisia kun me monet vain olemme, valitettavasti. Et varmastikaan itsekään väkivaltaa mitenkään erityisesti rakasta, vai olenko väärässä?

Tuli mieleen, että nyt olisi mieskunnalla tekemistä.
jos hän tutustuisi johonkin uuteen omaan unelmien prinsiinsä, joka ei olisi kusipää.
Siinä olisi sekä henkivartija, että halinalle… :wink:

Täällä ei varmaankaan saa sanoa esim baareja, mistä voisi apua kysyä. Mutta niitä on, mut tiedon joudut hankkimaan itse. Tässä en voi kertoa kenekään kantapaikkojen nimiä, siinä olisi omakin maine aika lirissä.

Mutta näitä kantapaikkoja on aika useassa kaupungissa.
Noista kantapaikoista sitten kannattaa aika hellävaraisesti edetä jutustelussa, todellinen wink wink…

Hyvä Winston, karkuun ei saa juosta ja pahaan auttaa vain suurempi paha, se toimii varmasti. Elämä on raakaa mut einy sentään yhen kusipään takia muuteta toiseen kaupunkiin, se ei ole elämää vaan luovuttamista. [poistettu väkivaltaista uhoamista - Päihdelinkin moderattori]