Onko väkivalta vain fyysistä? Mua on väitetty väkivaltaiseksi, kun joskus suutun niin maar pärkkeleesti. Mut on eri asia suuttua, kuin olla henkisesti julma ja sanallisesti mitätöidä ja alistaa. Humalaiset ihmiset kadulla, baareissa on kyl kaukaa kierrettäviä… Kamu, joka ei tee i ki m a ai l m a s kellekään pahaa, hakattiin aikoinaan baarin edes, kahden hengen voimin. Joku soitti poliisit, joista toinen sanoi, että kyllä me sua uskotaan, mutta ei me ny oikein voida mitään, tai voit sä rikosilmotuksen tehdä, mut ei se mihinkään tuu johtaan, kun täs on kaksi ihmistä, jotka väittää, että sä kävit käsiksi. Eikä todistajia. En usko. Siis että ois käyny kimppuun. Toisel kerral yhdes räkäläs hänen kimppuunsa koitettiin käydä kolmen hengen voimin, mistä hän nopeasti itsepuolustusotteilla, jotka on jostain armeija-ajoilta selkäytimeen jääneet, selätti kaksi, tuottamatta kipua. Sai vain jonku noihin itsepuolustuslajeihin kuuluvan lukko-otteen. Sit kysy kolmannelta, että oliko vielä asiaa… Jessus mä olin ilonen ja ylpeä! Ja baarimikko heitti kamun ulos, kun hän oli baaris häiriöks… hoh hoh. Vihaan väkivaltaa. Ihmisiä ei saa lyödä. Just beat it!. Joskus olen pohdiskellut kaikenmaailman järjettömyyksiä tyyliin oletetaanpa että…Tilanne: vain kolme ihmistä: minä; seksuaalimurhaaja, joka aikoo raiskata ja tappaa 5-vuotiaan ja sanoo, että hänel on kaks viikkoo elinaikaa, eikä piittaa paskan vertaa mistään. Ja siis se 5-vuotias. Mul on ase. Mitä mä tekisin…? Ampuisin mä varmaan johonkin…Jalkaan? Huono tähtäämään, varmastikin…Eipä ole paljon kokemusta muusta ku ilmakivääril ampumisesta[, mis olin kyl yllättävän hyvä, täysin ilman kokemusta sillon. Mökil joskus, musta se on vähän niinku tikanheittoa…]
Jep! Mun mielestä toi ois niille huomattavasti parempi rangaistus, kun mikään mitä valtio vois tarjota. Pienet sakot tai ehdonalanen ne ei opeta yhtään mitään. Ne menee virallisen järjestyksen kautta, joka on turvallinen ja ennalta-arvattava. Mut se turvattomuuden tunne voi olla paljon opettavaisempi, jos ne tajuaa se, että samma rataa, kun jatkaa, niin se ei jossain vaiheessa välttämättä ole poliisi se niitten pahin pelko.
Kerran sain kuulla, että yksi tavan ääliö 21-v oli kaupitellu piriä todella nuorille penskoille ja pieksi niitä ilman syytä nostaakseen omaa egoaan. Ja naisia se uskalsi myös piestä. Se ei kuulunut minun kaveripiiriin, mutta takuulla tiesi minut (oli jopa kehuskellut tuntevansa minut. Uhkaillut jopa jotain kakaroita minulla ja varmaan piti minua jonain saatanan gangsteripomona, mikä oli tosi huvittavaa ). No sattuipa myymään sitten vauhtia minun tädin pojalle.
Käytiin sitten jututtamassa tätä pikkunilkkiä. Meitä oli siinä kolme vähän isompaa kaveria. Se tuli vielä pimeässä rappukäytävässä vastaan, kun oltiin menossa sen luo kylän. Sanottiin sille, että nyt lähdetään tonne pyöräkellariin juttelemaan. Sanallakaan ei edes suoraan uhattu sitä väkivallalla, vaan annettiin sen itse kertoa omin sanoin mistä oli kyse ja sitä tarinaahan sitten tuli ja anteeksi pyytelyä ja rukoilua. Pistin itseltäni housut nilkkoihin ja otin munan käteen ja kysyin, että “mikäs tämä on?” Poika meni ihan hämilleen. Lopulta se sanoi, että se on muna. Sanoin sille, että nyt sinä otat tämän suuhun ja imet sitä. Oli huuli väpättäen ottamassa minulta jo suihin, mutta sitten nostin housut ja sanoin, että jos jatkossa aikoo jatkaa hölmöilyä, niin tollaset tulee ennen pitkään imemään montaa kikkeliä… Ei raaskittu edes lyödä sitä, koska se oli niin säälittävän näköinen. No äijästä ei paljon sen jälkeen kuulunut mitään negatiivista. Luki lopulta itsensä viiden ällän ylioppilaaksi…
No tuota yllä olevaa ei kannata ottaa minään kehotuksena, että asiat pitäisi hoitaa väkivallalla tai uhkailulla, mutta mielestäni tuo teko oli ihan oikein
En oo ikinä törmännyt väkivaltaan aineiden parissa mut viinan kanssa ku ihmiset on läntrännyt ni kyllä lähtee ja siihen vielä vähän bentsoja ni ei kannata olla vieressä. Ite oon vetänyt kyl päähän paria tyyppiä myös mut se on ollut ihan oikeutettua, ja nekin sen kyllä tiesivät. Väkivalta on perseestä polttakaa ganjaa kaikki ja rauhottukaa vaan
Tosi tuttu stoori. Joku hakataan porukalla ja sitten tään väkivaltaisen jengin jäsenet “todistaa” niin maan helvetin paatoksella hakattua vastaan.
Sama kokemus väkivaltaisesta pokesta. Pahoinpitely tapahtui tällä kertaa kyynelkaasusumutteella. Olin ihan ulkopuolisena juuri tulilinjalla, kun (ilmeisen aloittelija) poke ampui suoraan kyynelkaasulla silmään. Luulin että näkö meni. Kavereiden avustuksella sitten pääsin kyttikselle tekemään ilmoitusta (ihan sokeana). Sairaalassa huuhdeltiin ja seuraavana päivänä jälkitarkastettiin.
Sitten tuli kutsu poliisikuulusteluihin, joissa kuulustelija sanoi suoraan, että ei kannata ryhtyä syytetoimiin, koska kyseessä on POKE (tätä painotettiin) ja sillä oli kuulemma todistaja, että olin käynyt käsiksi (olin n. 2 m päässä enkä edes mukana koko polemiikissa), eikä omilla komella todistajalla kuulemma olisi mitään painoa.
Mutta niin se on: ei ole syytä ilman supervahvoja todisteita (=koko tapaus on tallennettu videolle tai sinulla on yli 5 ei-rikostaustaista todistajaa) on turha lähteä mihinkään toimiin. Tämän tapauksen jälkeen aloin itsekin kutsumaan poliisia sioiksi tai paskalakeiksi ja kunnioitukseni suomalaista poliisia kohtaan on hävinnyt.
Tai sitten odotetaan, että se krapulaton ja muutenkin ongelmaton “korvikealkoholi” tulee kauppoihin :mrgreen:
moi anoppi