vainoharhat+adhd+lääkitys?

kerronpa lyhyesti…

Eräs ihminen, hänelle diagnosoitiin adhd ja annettiin lääkitys, concertaa… Diagnoosi oli mulle yllätys, en aiemmin huomannut hänessä adhd:hen viittaavaa, ainakaan kovin merkittävästi.

No, puoli vuotta myöhemmin järkytyin kun hän alkoi puhumaan että satelliitit vakoilevat häntä, ottavat valokuvia siis, ja ruokakaupoissa häntä tarkkailevat, aivan tuntemattomat ihmiset tietävät hänestä kaiken.

Ihan vakavissaan puhuu ja uskoo niihin…

Ei hän aikaisemmin ollu ikinä tuollainen.

Mietin, voiko adhd lääkitys tehdä tuollaista?

Tiedän pirin tekevän pahimmillaan pirinistit vainoharhaisiksi, joten voiko olla siis, että adhd diagnoosi on väärä, ja sit saanu stimulantteja, ja pitkän ajan päästä alkaa vainot tulla samaan tyyliin kuin pirinisteillä?

no voihan toi aine aiheuttaa psykoosin tai sen kaltaisia tiloja…
suosittelisin kaverisi menemään pikkasen niinku kiireellä hoitoon ja lopettamaan concertan syömisen…
et oireet kerkeisi jäämään vielä suht koht “lieviksi” … :smiley:
on mullakin väitetty olevan adhd add bibolaari… sun muut kaiken asteiset masennukset…
mut hyvin pyyhki ilman pillereitä… vaik itsel toi concerta voisi olla ihan hyväpäivä lääkkeenä…
antaisi kivasti vähän virtaa ja keskittymiskykyä… :unamused:

Nopeasti concerta pois ja ketipinoria/bentsoja tjsp. parin viikon kuuri tilalle jos siitä rauhottuisi. Itsellä concerta aiheutti kanssa lievää vainoharhaisuutta, tosin ei mitään tollaista sateenliittiläppää :confused: ja lääkärin määräämillä annoksilla 36-72mg/vrk.

Tälle eräälle ei selvästikkään sovi psykostimulantit, jos kokeilisi pyytää esim. Voxraa lääkäriltä? Sillä on todettu olevan hyviä tuloksia ainakin aikuisten adhd:n ja sen liitännäis oireiden hoidossa.

Voi todellakin noi concertat ym tehdä noi oireet. Nyt lekuriin ja todella äkkiä. Hyvällä hoidolla kaverisi saattaa vielä joskus palautua normaaliksi. Paljon on tullut stimulanttien kanssa pelaavilta nähtyä noita “vaino kilahtamisia” ja se voi olla jo melko vaikee homma saada onnistumaan se lääkäriin vienti. Tuskin ihan heti vapaa-ehtoisesti lähtee tää sunkaan kaveri. Mutta toivotaan parasta sun kaverin osalta ja toivottavasti tämmöisen näkeminen saa sinulle ehdottoman kielteisen kannan kaikkiin stimulantteihin.