Vaikea paniikkihäiriö

Tervehdys Narkomaanit!

Minulla on erittäin paha paniikkihäiriö, joka on häirinnyt elämääni jo kaksikymmentä vuotta. Paniikkihäiriö on vaivannut minua jo ennen kuin olen käyttänyt mitään huumeita. :frowning:

Paniikkihäiriö ilmenee töissä isoissa palavereissa joissa alan tuntea oloni erittäin ahdistuneeksi ja alan hikoilemaan aivan sairaasti varsinkin jos joudun esiintymään. Usein myös isoissa marketeissa se häiriö iskee päälle ja alan taas hikoilemaan rajusti ja haluan ulos liikkeestä ASAP. Kerran kun meidän piti mennä pizzalle, niin sain niin rajun paniikkikohtauksen, että en voinut mennä sinne syömään vaan jouduin kääntymään ovella ja lähtemään pois. Syy kohtaukseen oli se, että Pizzeriassa oli hieman liikaa asiakkaita. :frowning:

Söin monta vuotta Diapameja, mutta ne eivät auttaneet tähän ongelmaan ollenkaan. Sitten pidin noin vuoden tauon bentsojen suhteen ja aloin taas syömään niitä uudestaan ja ne auttoivat paniikkihäiriöön upeasti. Pystyin elämään täysin normaalia sekä täyttä elämää ja itsevarmuuteni kasvoi kohisten. :smiley:

Pystyin liikkumaan kauppakeskuksissa ja jopa käymään siinnä ravintolassa syömässä, jonka ovella jouduin joskus tekemään U-käännöksen. :confused:

Onko olemassa jotain muuta lääkettä paniikkihäiriöön kuin bentsot? Niiden vaikutus tuntuu lakkaavan 6-12 kk kuluttua lääkkeen aloittamisesta. Kaipaisin lääkettä joka toimisi pidemmän aikaa ilman että annosta on jatkuvasti nostettava. :unamused: Ensimmäisenä tulisi mieleen Xanor, mutta kuka määrää sitä narkomaanille ja senkin annosta taitaa joutua kasvattamaan vähintään vuoden välein. :frowning:

Syön nyt 225mg Efexoria ja 10 mg Zyprexaa. Nuo eivät paniikkihäiriöön auta ollenkaan…

Onko vinkkejä tai kohtalotovereita tällä palstalla?

VH

Moi!

Mulla on kanssa toi halvatun paniikkihäiriö.
Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta mulla on eniten auttanut siihen mun frendi, joka on käynyt jonkun kurssin siitä, kuinka sitä hallitaan.
Ja se on neuvonut mulle kaikkia kikkoja. Ehkä paras, tai ainakin mitä mä olen noudattanut on ihan vaan sellainen, että tuo itsensä voimakkaasti itsensä siihen aikaan ja paikkaan missä on.
Eli kai se on jotain itsesuggestioita.
Itse toimin niin kun kohtaus alkaa tulla, niin toistan vaan itselleni, että kaikki on hyvin, näytän normaalilta, en tee mitään outoa. Päästäni ei todellakaan tule mikään ufo ulos. Ja juttelen itselleni mielessäni kaikkea rauhottavaa, "että olet ihan hyvä jätkä, kukaan ei nyt sua tuijota.

Voi kuulostaa tosi latteilta neuvoilta, mutta mua on jeesannut.
Varsinkin se, että kun on saanut tietoa siitä, että se on tosiaan vaan oman pään keloja, ei muuta.
Fysiikkahan lähtee siinä sitten mukaan, kun hätääntyy siinä tilanteessa. Siksi oman itsensä rauhoittaminen on tärkeää.

Lääkkeenä mulla menee ketipinor 75mg, ja citalopram 20mg.
Niiden vaikutuksesta en nyt osaa mitään sanoa.
Eniten auttanut toi itselleen mukavien juttelu ja itsensä rauhoittelu.
Bentsoja mullekin kerran tohon tarjottiin, mut vain mun kuolleen ruumiini yli.
Voin narkata benstoi sillointällöin, mutta jatkuvaan benstojen syöntiin en lähde.
Just vierotin itseni niistä irti.
Se on vittu pitkäs käytössä maailman epäkiitollisin lääke, mulla ainakin annosta joutu nostaa aivan kokoajan, että ois mitään auttanu.

Tsemppiä kovasti!

Kokeile jotain muuta SSRI:tä ja vaikka hieman suuremmalla annoksella. Pyytäisin bentsoista Xanoria ja
söisin sinuna niitä juuri ennen palaveria. Voi muuten duunit mennä ja jos palavereita on vaikka pari viikossa
niin ei pitäisi hulluna koukuttaa. Pamit ei kyl paljo paniikihäiriöön jeesaa tai yleensä mihinkään muuhunkaan.