vaihto metadonista xoneen+sivuoireet

Moikka. Etsin siis nyt hieman harvinaisempia hengenheimolaisia,onko täällä ketään kenellä olisi vaihdettu Metadon suboxoneen? Itse olin Metadon hoidossa reilu 2kk,nyt reilu pari viikkoa sitten vaihdettu suboxone. Olen muuten tyytyväinen vaihtoon, mutta tunnen itseni päivisin tarmottomaksi eikä ole jaksamista/halua oikein tehdä mitään tai käydä missään. Pinna on tiukalla ja äksyilen milloin mistäkin.

Aamuisin on lääkkeenhaun jälkeen muutaman tunnin ihan ok olo, annos on tällä hetkellä 16mg/vrk. Töistäkin olen joutunut jäämään sairaslomalle,asiakaspalvelu työtä kun teen. Aloituskyky 0. Metkun kanssa tilanne oli toinen, olin pirteä ja reipas, jaksoin tavata ystäviä ja käydä töissä jne.

Olen siis ennen korvaushoitoa käyttänyt buprea(tex, xone, norspan jne) vuosia,tuolloin ei aineesta tullut tämän tyyppisiä oireita,vieroitusoireita tietysti lukuunottamatta. Siksi en jaksa uskoa että nämä johtuisivat itse suboxonesta, voisikohan kyse olla metadonin vieroitus/lopetusoireista tms? Viimeisestä metku annoksesta on tullut tänään kuluneeksi 16 päivää. Reilut 2 kk olin siis metadonilla, 60mg/vrk. Kauanko muilla kestäneet metadonin vieroitusoireet? Netin mukaan voisivat kestää lievä asteisina viikkojakin. Olisi kiva kuulla samankaltaisia kokemuksia tai mielipiteitä asiasta tietäviltä, myös muiden xone hoidossa olevien kokemukset itse lääkkeestä tervetulleita. Oman käsitykseni ja kuuleman mukaan ilmeisesti harvinaisempia nämä vaihdot metadonista xoneen. Pahin skenaario olisi, että oireet jatkuvat ja joutuisin mahdollisesti palaamaan takaisin metadonille.

Mukavaa lauantaita kaikille!

Morjensta vaan!
En valitettavasti kuulu siihen “harvinaisempaan” porukkaan jotka olis metiksestä vaihdettu bupreen, et en osaa harmi kyllä, kertoo metiksen viekkareista sen enempää…?!

Mut voisin kyl veikata et joko se sun vetämätön olo johtuu siitä metiksen jälkioireista, tai sit menee vähä aikaa et sulla alkaa se xone toimia ja kantamaan ihan koko päivän…?
Onhan metis ihan oma lukunsa ja vaihto siitä bupreen ei varmasti ole ihan helpoin juttu, saada siis buprella annos kantamaan koko vuorokausi, mut kattele rauhassa vielä vähän aikaa ja mikäli ei yhtään tunnu helpottavan, niin pyydä et saisit kokeilla vaik 20mg/vrk annosta.

Normaalisti se 16mg on ihan kantava annos lähes kaikilla (itelläki ollu jo muutaman vuoden eikä mitään ongelmia) mut just toi vaihto metiksestä vois tehdä sen, ettei bupre vaan “tunnu” antavan samanlaista virkeyttä…? Tää on nyt vaan tällasta mutuilua ku en oo metiksellä itte ollu koskaan… :confused:

Mut joo, jospa täält vielä joku vastais joka tietäis metiksen refloista enemmän, et kauan ne voi vaikuttaa jne.
Ja kiva ku linjoille oot taas palaillu, et pistä vaan juttuu tulee et miten se bupren vaikutus muuttuu ja joudutko nostaa vielä annosta, ainaki vähäks aikaa…?
Ja hyvää lauantaita sinnekin.! :wink: