Vähentämisen vinkkejä...

Miten voi olla mahdollista, että näillä sivuilla on on käsittämätön ohje, “Vahentämisen vinkkejä”???

Aivan käsittämätöntä ja anteeksiantamattoman epäammattimaista, jos tällaisia neuvoja alkoholistille annetaan. Eri asia tietenkin, jos näin neuvotaan ei-alkoholistia. Jotenkin tuntuu siltä, että saako alkoholisti tällaisista “vinkeistä” vain vahvistusta siihen, että enhän minä sairas ole, kun juon annettujen ohjeiden mukaan. Mutta ei alkoholisti voi näitä noudattaakaan.

En tiedä olenko kästtänyt väärin sen, jos haluaa apua alkoholismiin, täytyy alkoholin käyttö lopettaa täydellisesti. Ei “kiellettyjä” ääkkeitä, eikä alkoholia tippaakaan…

Ihmettelen, kertokaa joku viisas, miten pahasti väärin ajattelen tätä asiaa :slight_smile:

Metsään meni niin että heilahti :smiley:

Olen kanssasi aivan samaa mieltä! Alkoholisti joka on jo kiinni riippuvuudessaan ei pysty vähentämiseen tai hallitsevaan alkoholin kulutukseen, kyllä siinä on vain kaksi vaihtoehtoa, joko jatkaa juomista tai lopettaa kokonaan.
Jo lusikallinen keskaria riittää herättämään alkoholistin ja vähentäminen ei onnistu.

Me vähentäjät ei todellakaan ole oikea osoite jo alkoholisoituneelle vaan kuten sanoit, niille jotka eivät vielä ole sairastuneet alkoholismiin… ja missä sekin raja sitten kulkee, hiukan liukuvaa linjaa ,riippuen tavasta ja määrästä! Itse paljon nähnyt ja alkoholistin vaimona paljon kokeneena voin vain todeta että ehkäpä joku voi havahtua “me vähentäjät” linkillä, tai ainakin saada vinkkejä kohtuu käyttöön. mutta kuten sanottu, kaikki lähtee omasta halusta ja päätöksestä, joko lopettaa tai jatkaa. Niitä motivaatioita ei alkoholistin sekavaan päähän kovin helpolla tule ja nekin jotka tulee sairaus itse, “alkoholismi”, sekoittaa!
Mutta itseasiassa, tuokin linkki on varmaan tarpeellinen joillekin ja hyvällä asialla periaatteessa!