Vähentämisen sietämätön vaikeus

Täysin selvää vuorokautta en ole viettänyt 5 vuoteen enempää kuin 1-2 kpl per vuosi. Paino on noussut kivasti 35 kg.

Omasta ryyppäämisestäni olen tehnyt melkeinpä tiedettä, sillä rahaa säästääkseni tilaan Virosta matkahuoltoon 30 kpl 40% puolen litran viinapulloja, ja näin saa pidettyä ryyppäämisen kulut n. 200 eurossa / kk. Mehut päälle, eli 40e kk niistä. Eli 0,5 litraa 40% viinaa ja 2 litraa appellsiinimehua on päiväannoksein.

Alkoholin käytön suhteen päivärytmini on kellosepän työtä. Noin klo 15.00 otan 2000mg N-Acetyl-Cysteineä (antioksidantti, liver support) ja klo 17.00 otan ensimmäiset pari hömpsyä viinaa. Säännöllisen epäsäännöllisesti otan hömpsyjä aina sinne klo. 21.00 asti, jolloin yleensä päässäni niksahtaa, että enemmässä ryyppäämisessä ei ole mitään järkeä. Kun tämä niksahdus koittaa, niin syön jakkihärän annoksen ruokaa (päivän ainoa ruokailuni) ja väsymystilasta riippuen käyn joko nukkumaan, tai sohvalle katsomaan telkkaria. Päivätasolla niksahdus saattaa tulla jo 0,3 litran jälkeen, tai pahimmissa tapauksissa 0,7 litran jälkeen. Säännöllisesti juomisen ohessa vedän L-Cysteineä jossa on mukana B6 ja C vitamiiniä. Krapulaa tämän ansiosta minulle ei tule. (Ennen oli todella kova krapuloimaan, mutta nää aineet säästää minut siltä, sillä aamulla en voi ryypätä eli loiventaa ollenkaan, ei ole minun juttu)

Varmaan joka päivä tiedostan, että varsinaista järkeä tässä touhussa ei ole, ja ihan hyvin voisi kokeilla vähentää vaikkapa niin, että ryyppäisin vain joka toinen päivä alkuun. Sen olen hyväksynyt, että paljoakaan yli 50v ikäiseksi en tule elämään (nyt 40) ja varsinaista kuolemanpelkoa en tunne yhtään. Kivusta en tosin pidä, joten en varsinaisesti pidä ajatuksesta että makaisin sängyssä syövissäni kituen ja kuolisin lopulta.

Mutta voi pojat se vähentäminen voi olla vaikeaa. Kellon lähentyessä kolmea tulee paine ottaa ne pillerit, jotka mahdollistavat 2h kuluttua ryyppäämisen. Jotenkin elämä on sairaan tylstää ilman viinaa, näin minä tämä koen. Vaikka viinaspäissäni en juuri tee muuta kuin roikun netissä ja somessa mukavana poikana. Selvinpäin se vaan ei ole sama juttu. Ja kuitenkin sitä aktiivista humalan aikaa on vain muutama tunti ja se on olevinaan päivän parasta aikaa. Toleranssikin on ihan järjetön ja parista oluesta ei tule kuin janoiseksi.

Onko palstaveljillä tai sisarilla mitään vinkkejä tai suoria sanoja? https://www.youtube.com/watch?v=Z0w299h3Aoo (Ketonen ja Myllyrinne, AA kerho)

Mun mielestä paras keino vähentää on pitää tipattomia päiviä väliin. Perjantaina on paras päivä olla ilman… :wink:

Komppaan täysillä Avangeria!
Mitä tosta kuolemisesta viiskymppisenä, niin täytän 56 ja nämä vuodet 50+ ovat olleet upeita ja toivon pitkää ikää.

En halua loukata, mutta jos alkoholin vähentäminen ei tuo iloa elämään,
Ei se ota jos ei annakkaan!

Tsemppiä vähentämiseen! :slight_smile:

t. vähentäjä Juhani

Rahaa paloi kun lainailin sinne tänne enkä lopulta koskaan saanut takaisin.

Sitten törmäsin jonka kanssa meni kesä mukavasti, tosin kosteesti.
Hän sai tarjoilijan paikan emmekä olleet enää niin tiiviisti yhdessä.
Löysin hänen päiväkirjan ja luin. Siinä paljastui kaikki hänen syrjähyppynsä meidän seurusteluaikanamme!
:smiling_imp: :smiling_imp:
Suhde päättyi.

Sitten tapasin vaimoni ja meillä menee hyvin.

Alkoholin käytöstäni on vaan ollut vaimolleni paljon harmia, mutta nyt sekin alkaa olla kunnossa, kiitos Plinkin! :slight_smile:

Nii kauan kuin on elämää, on myös toivoa!

Kirjoitan kännykästä, joten sorry kirjoitusvirheet. Olen täysin selvinpäin.

t. vähentäjä Juhani

No mutta perhanan paljon onnea hyposta! :smiley: Mä odottelen tuota kuin kuuta nousevaa. Uni maistuu ainakin vielä toistaiseksi oikein hyvin, joten pitänee dumpata lääkitys hevon kuuseen…! :laughing:

t. vähentäjä Juhani