Vähentäminen ja kramppi

Heippa! Olen vähän päälle 30 vee mies ja tässä elämä on alkanut pitkästä aikaa rullaamaan hyvin. Ongelmani on jatkuva tissuttelu eli 8-12 keskiolutta saattaa mennä päivässä (0,33l) siis. Aloitin taannoin varovaisesti kuntoilun, eli kävelen kaikki matkat yms. Silti viinakramppi iski heti kolmas päivä. Sitten sorruin taas tissuttelemaan krampin pelossa, hakeuduin katkolle ja sielläkin tuli kramppi sitten kolmas päivä ilman alkoholia vaikka oli mitkä tahansa diapamit. Tämä tapahtui myös myöhemmin viidentenä päivänä alkon lopettamisen jälkeen. Asun yksin joten pelottaa. Pystyisin lopettamaan juomisen tästä vaan, mutta tuo kramppaaminen pelottaa. Olisiko siitä apua jos pikkuhiljaa loiventelisi ja sitten lopettaisi? Ei huvittaisi olla pelonsekaisessa tunteessa kokoajan, kun muutenkin on ahdistushäiriö.

Kiitos jo etukäteen vastauksista! Olen A-Klinikalla käynyt ja olen vakiasiakas sinänsä. Vertaistukea vaan kaipaisin ja kokemuksia.

Hmm. Käsittääkseni riittävän suuren Diapam-annoksen pitäisi pitää krampit loitolla. Oletko varma, ettei kyse ole jostain muusta? 5 päivää on kuitenkin jo sen verran pitkä aika ettei kouristusriskiä käsittääkseni enää pitäisi olla. Voin olla kyllä väärässäkin. Diapamia tehokkaampi bentso nimenomaan kouristusten estäjänä on Rivatril, ehkä siitä voisi olla apua? En tosin tiedä annetaanko sitä katkoilla kun ei ole niistä kokemusta. Loiventelua en sinänsä kyllä suosittele, se on aika loputon suo - enkä tietysti bentsojakaan, mutta tilanteessasi kuulostaa kyllä siltä ettei hommaa saa katki ilman niitä :confused: Paniikkikohtauksissahan voi olla samanlaisia tuntemuksia myös, ja niistä sekä ahdistuneisuushäiriöstä itsekin kärsineenä / kärsivänä olen joskus ns. psyykannut itselleni vähän kouristuksenomaisia tuntemuksia, mutta en ole ikinä saanut varsinaisia kramppeja…

Pari annosta per päivä jos vähentää niin pitäisi olla turvallinen tahti. Kannattaa juoda vastaava määrä limpparia niin verensokeri ja nestetasapaino pysyy vakaana. Urheilun ja reippailun voi mielestäni unohtaa kunnes on 7 päivää nollaa takana. Good luck! :wink:

Kyllä nuo on ihan kramppeja olleet. Vintti on pimennyt, löydän itteni lattialta ja oon purrut kieleen yms. :neutral_face: Hetken sen jälkeen on ihan sekaisin, että mikä paikka ja aika. Ei ole epilepsiaa siis mulla. Uskon toki että psyykkinen ja fyysinen kuormitus lisää riskiä.

Onko näitä siis tullut vaikka sulla on ollut diatsepaamia veressä? Vai oletko ottanut sitä vain ensimmäisenä ja/tai toisena alkoholittomana päivänä?

Kerran tuli katkolla kun oli 30mg diapamia naamassa. Viimeksi 15 mg. Sehän tässä vaikeaa onkin…

Oletko käyttänyt muita lääkkeitä samalla? Minulle on Tenox unilääke aiheuttanut täyden sekavuustilan muutamia kertoja, kunnes opin olemaan sitä käyttämättä. Kerran kotona, kerran katkolla ja kerran sairaalassa.

En saanut selvää oletko puhunut A-klinikan lääkärin kanssa jos olet vakioasiakas. Se on paremepi idea kuin omin päin loiventelu.