Vähennystopikki, tuettaisko toisiamme?

Haluatko vähentää X:n käyttöä? Oli se sitten alkoholi, bentsot, lailliset tai laittomat, sienet tai kedon kukkaset? Monet meistä lienevät sekakäyttäjiä? Jos haluat, kerro päivittäisestä vedosta ja menosta, käyttöhistoriasta ja ennen kaikkea ois miusta mielenkiintosta ja hyöväis, mikä on tavoitteesi.

Mul siis bentsot. Olen käyttänyt hyvin pitkään. Alkanut 80-luvulla, silloin harvoin, erilaisia vaiheita, välil ilman, välil säännöllisesti. Hillitöntä överöintiä, välil olen Viisaan Lääkärin määrämis annoksis pysynyt, väärinkäyttöä, itsemurhayrityksiä lääkkeil ja muuta veemäistä, (j.m.v.). Apteekista ja muualta. Alkoholi oli ensin, hyvin vähän yhtäaikaista käyttöä, mut ilman alkoholia olen ollut pitkään, ei enimmäkseen enää tee mieli. Se pitkästä historiasta, en jaksa enempiä tarinoida siitä enää.

Joten “lähihistoriaan”: viime vuonna oli useiden viikkojen jaksoja, jolloin käytin lääkärin määrämän annoksen maksimissaan, tai sitten vähemmän. Sitten tuli ensimmäistä kertaa vieroitusoirekouristeluja, kahdesti niiden takia sairaalas. Olin ylitellyt ja ostellut. Nyt on taas lähtenyt lapasesta, joten ensimmäinen tavoite: max lekurin määrämä annos päiväs. Tuntuu mahdottomalta, muttei ole. Tänään eka päivä taas, kun vain se, mitä ressus lukee. Ai niin yöl otin yhden, joten yhdel meni yli. Tyhmä päivä, otin ketipinoreita ja mirtazapiinia, jotta nukkuisin. Tänään vaikea kuvitella kokonaan irtipääsyä lääkkeistä, mutta olisihan se valtaisa voitto… En etene nopeasti. En myöskään halua vajota, enää, enkä kouristuksia. Ahdistus ja pelko välil täysin silmitön, mutta keinoja on. Päätin, että tämä nyt mulle tärkein asia. Muita asioita teen, ja onnittelen itseäni onnistumisesta, siitä, kun pystyn tekemään jotain i l m a n, tai siirtämään ensimmäistä. Vaikka perkele keittämään puuroa ilman lääkkeitä :imp: . En syytä itseäni epäonnistumisesta, mun pää toimii näin. Sori lienee sekavaa tekstiä, huono olo. En kuitenkaan ole täysin toivoton. Löytyiskö halukkaita osallistumaan vähennysprojektiin? Justiinsa vain idea… :unamused: .

ei paska idea jos vähentää kaikkia pentsoja ni tuetaan toisiamme ym.ista aineista ja kaikista mömmöistä :bulb:

Juu, pitäis saada annosta pudotettua. Nyt ollut 2pv 2mg vähemmällä bubrella ja se kolmas pv oli millin vähemmällä… Tosin benejä rouskinu liikaa, kun ei ole mitään tukiverkostoa… Stna! Jonon hännillä ollaan jotta pääsisi edes aalle… FUCK! Näin meillä kun korvaukseen pääsee kuka tahansa! Tarkotus siis tiputtaa xone nolliin (ei vielä, ensin milli pois) ja katson jossain vaiheessa kun saa nuo oikeaan ahdistukseen määrätyt pamit pois ja terapiaa ni sit pudotan siit minimimäärästä… :wink: Uskaltaisko sitä laittaa sen millin pudotuksen kk:den päähän? Kyllä menee jos vain tarkenee pakkasessa… Tai loskassa… Kesällä vois vetää nolliin jos lämpötila 30C; paljoa kiinnosta olla enää useamman paikan tilasto ja pallo; jota viskellään paikasta a paikkaan b… :smiling_imp: :cry: :imp: :open_mouth: :confused: Ei paljoa auta sanoa jälkikäteen että oli väärä päätös… Kun sen tiesi paikan pomo kun musta oli kirjoittanut yhden terapeutti-tehtävän…

Hyvä idea. Mulla on nyt kolmas kuukausi kun oon yrittänyt bentsoja vähentää. Viimeiset 4 viikkoa on kyllä tullut törkeitä retkahduksia välillä. Nyt meni viikonloppuna Xanoria 3,5mg ja Rivatrilia 1,5mg vaikka alunperin tarkoitus oli ottaa max. 0,5mg Xanoria jos siltä tuntuu. Toissa viikolla 2mg Xanoria riitti koko viikoksi.
Itse aloitin säännöllisen käytön -93.

Kuivaushuoneeseen mars, mars. siellä on lopetustopiikkeja yms…

Niinpä: lopetus- ei vähennystopikkeja, ainakaan aiemmin ei ole ollut. “Kuivaushuone on tarkoitettu lopettajille”, oli kommentti “ohjaajalta” minulle, kun kysyin voiko sinne kirjoitella, jos pyrkimys pysytellä esim. 60mg oksatsepaamiannoksessa. Siksipä vähennystopikki sopii mielestäni Saunan puolelle. Oma ajatukseni täl hetkel omasta käytöstäni on, että lopettamaan en pysty, vähentämään ehkä. Jos olen kokonaan ilman bentsoja, ongelma ei “vain” vieroitusoireet, vaan ne syyt, joihin määrätty. Kun ahdistus muuttuu tolkuttomaksi, ajatuksenikin ovat melkosen mielisairaita, näen kaiken tosi mustana, pahana, olen helvetin vihainen, tulkitsen kaikkea joksikin huonoksi tai toisten ihmisten tarkoitukset aina ilkeiksi, suuruudenhullussa itsekeskeisyydessäni minuun kohdistuvaksi Puhtaaksi Pahuudeksi :mrgreen: ja muuta skeidaa; missään ei ole mieltä, hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää… Kohtuullisen annoksen avulla pysyn tolkuissani, överöinti taas sekottaa pään totaalisesti.

Vanhoja tapoja on niin prkln vaikia muuttaa: kun olen tottunut etsimään turvaa riippuvuuksistani, etenkin lääkkeistä, mistä sitä sitten saisin, jos lääkkeet olisivat kokonaan poies elämästäni…? Itsestä, väittävät jotkut. Joo, olen 45vee, enkä koskaan saanut turvaa itsestäni :confused: . Yksi keino on se, ettei h e t i hankalas tilantees ryntää ottamaan y l i m ä ä r ä i s t ä, vaan odottelee, ottaa jotain omaa tilaa ja vaik vain on ja hengittelee. Silloin kun tilanne on sellainen, että siitä voi edes hetkeksi poistua. Ja omien tunteiden sietäminen, voi herrankiesus… Vaikeaa, mut ei niihin nyt kuolla pitäis kuitenkaan…

Itse yrittänyt ajatella, että otan vaan ne mitä lääkäri määrää. Välillä toimii ja välillä ei. Täytyy olla vähän ylpeä itsestään kun viime viikon masennuksen allonpohjaan en vetänyt pullollista viinaa ja kaikkia lääkkeitä, enkä edes villellyt!
Mutta mutta sitten se ilon puute kun yrittää elää ns. normaalisti. En ole vielä keksinyt miten kääntää ajatus siihen, että iloa voi olla ilman päihteitäkin. :question:

Mulla on lähteny pilvenpoltto käsistä. Kesän ja syksyn aikana poltin aika usein, mutta en kuitenkaan joka päivä tai koko päivää. Muutama kuukausi sitten aloin seurustella ja polttelusta tuli jokapäiväistä. Enää ei yhet savut illassa myöskään riittäneet. Huomasin myös että jos en jonain päivänä polta, tulee hirveet viekkarit (hikoiluttaa, vituttaa) enkä saa unta. Poikaystävä on työtön eikä sen elämää haittaa joka päivä polttelu tai se, että jos joskus ei saakaan polttoo ja yöunet menee siitä. Itellä tommoset seikat haittaa koulunkäyntiä ja muuta elämää.

Ollaan keskusteltu asiasta paljon ja poikaystävä ymmärtää tilanteeni. Haluaisin pystyä nauttimaan vapaa-ajastani ilman että tarvii välttämättä ne savut polttaa. Tällä hetkellä leffatkin näyttää tosi tylsiltä jos oon selvinpäin ja ei jaksa keskittyä esim johonkin lautapeleihin tai muuhun mukavaan toimintaan. Ruoka ei myöskään maistu jos oon selvinpäin. Ollaan yritetty aloittaa taukoa, mutta on se vaan niin vaikeeta. Ensin ei saa unta ja fyysisten vieroitusoireidenkin lakattua tylsyys ja vitutus saa sortumaan ennen kuin on edes viikko kulunut. Poikaystävä on luvannut ettei tee päätöksiä pilven oston suhteen ilman mua, mutta näyttäs olevan liian vaikee lupaus pidettäväksi. Nyt sovittiin että, lätkää ei ainakaan enää osteta. Jos kukkaa on saatavilla, on suorastaan mahotonta kieltäytyä, lätkän poltto on taas semmosta pakkopullaa ettei siitä nauti.

Tämmöstä mulla. Vituttaa kun piti saada ittensä näin koukkuun vaikka eihän nyt ganjaan pitäny kenenkään addiktoitua saatana.

Itse silloin lähdin kuivaushuoneesta, kun oli niin kuollutta keskustelu ja toisaalta myös siksi, koska en ollut lopettamassa käyttöä. Tabujen ja kaman käytön vähentäjille kandeis olla oma alue, kun onhan alkoholin käyttäjillekin se Vähentäjät.

Tsemppiä kaikille vähentäjille! :smiley:

Nyt menee 1.5mg rivatrilia, tarkoitus olis otta 0,25mg pois lähiaoikoina, mut tarytten siihen tukilääkityksen, Ketipinor 50mg aamulla 50mg päivällä 300mg illalla ja catapresan 150mg on tunnetusti helpottanut vieroitusoireisiin. Tiputusta yritetään vasta kuukauden päästä jolloin mulla on klinikan lekuriaika ja kekustelen hänen kanssaan pudotuksen järjellistymisestä, se tietää sit sitä et kevät menee kärvistellessä, kesän pidän taukoa tiputtimesta ja elokuussa jatkan sitten taas…en tiedä pitäiskö mennä KAN-kotiin toipumaan, tiputus onnaa paremmin valvotuissa tiloissa, ja eikä se sanakaan ole pahitteeksi…

fabian

Joo tuetaan vaan. Mä meen katkolle ensi viikolla sekakäytön ja piikityksen takia ja bentsotkin pitäisi vähentää ainakin aluksi sillä tavalla että tarvitsen enää 10mg per päivä kun nyt joudun ottamaan 35-40mg.

Huh varmaan tuskalliset ajat edessä. Niin ja olen vielä alkoholistakin riippuvainen eli kunnon sekakäyttömeininki.

Pilvi on ainut päihde mistä en ole oikeen nauttinut, mutta kaikki on kokeiltu.

Tämä jäi sitten ihankivaksi ideaksi tammikuus :unamused: :laughing: . Ny o p a k k o saada annnoksia reilusti alas. Onhan nuita motiiveja, mitä niistä: itseni ja vain itseni vuoksi, mummolle kuolinvuoteella tehdyn lupauksen vuoksi, siksi, etten mä oikeesti pidä tosta laittomuuden maailmasta, kun on vähän silleen suojaton, ja jos mä tunnen itseni toooosi turvattomaks mä voin tehhä mitä tahansa ja päätyä loppuiäksein lukkojen taa, byääh, byääh. Motiiveita jatkaa löytyy joka lähtöön ja. Joten. Mitäpä minä nuista. Mä pysyin välil, koko ajan harvemmin ja harvemmin siinä max 60 m oksatsepaamissa/d, enkä sais ottaa edes sitä, kun joku niistä noin kymmenestä lekurista, joka on uusinut viimesen vuoden aikana mun lääkkeitä ja joista en yhtä ainutta ole tavannut päätti, että 20 päivää pitää mennä 45 mg:lla, voi perse :imp: ! Ja lopetti myös iteroinnit. Lääkkeet määrättiin psykan puolelta, ennen ku potkastiin ulos, koska turha sitä eläkeLLäistä on hoitaa. Oisin kai mä pääässy kuntoutuspolil, mut sekä minä että lekuri oltiin sitä mieltä, ett juu ei! No joo, otinkohan eilen 15 vai 20 x 15mg… En tiä, kun en muista. Mutta olo oli suht normaali :open_mouth: . Hoitoon en voi lähteä, kun erinäisistä syistä ei ole rahaa, sossu ei maksa, ja maalla pitää käydä avuttomasti auttelemas hoitotyös, ha ha ha :imp: !

Eli: jos haluat vähentää X:n käyttöä, mitä keinoja sulla siihen on? Motivaatio on kyl helevetin merkittävä! Eli onne motiivit sittenki tärkeitä :confused: … Mä lueskelin bentsoista kaikkea, mitä netistä irtos, ja taas löyty yksi alzheimerin riskitekijä. Tämä ei varmaa, koska täl hetkel ei lääketietees (vttu mikä sana :unamused: “lääkkeitä koskeva tiede” :unamused: ) yksmielistä käsitystä siitä(kään), aiheuttavatko bentsot pysyviä tuhoja aivois. Rahaa menee. Laittomuuden mualima ei oo tsilleen niinku kiva, muisti menee vähän väliä, naama on ku turvonneel porsaal, jossei muu motivoi, ehkäpä turhamaisuus :laughing: . Löytyiskö jotain hyvää… Voisko elämä olla vapaampaa… Voisko löytyä keino elää täs maailmas omine ja sen maailman puutteiden ja vikojen kans i l m a n päihtymystä (jos mä vähennän siihen annokseen, mikä ressus, e n ole päihtynyt)? Yleensä mielihyvän saaminen vaatii tekemistä, helpompaa on ottaa pillereitä… Onkse virheellinen uskomus, että mä oikeasti tarvin niitä? Noh, näistä annoksista äkkikatkasut ois vaarallisia, enkä siis aio katkaista, vaan vähentää. Ajattelen, että se ny sentäs on mahdollista. Onko joku kattonu sitä Drugclass- sarjaa? Mä pidän siitä. Ja siitä ohjaajastakin. Se ei lässytä, on tietty varma asiastaan (mikä yleensä mua tuppaa ärsyttään, liika varmuus :confused: ), puhuu asiallisesti, ei ota ihmiseltä vastuuta poies. Puhuu puoliintumisajoista kans, joista yksikään lääkäri viimesen kahdenkymmenen vuoden aikana ei ole sanonu mul sanaakaan… (THC:llä on muuten sen mukaan todella pitkä puoliintumisaika :open_mouth: …) Mut takas bentsoihin… Ne määrät mitä mul on kertyny päähän poistuis varmaan 50 vuodes, joten ny vähennellään. Mitä tänään? Viime päivinä olen ottanu sellasia annoksia, ettei nuo kerkiä varmastikaan yhdes päiväs poistumaan. Kokonaan en enää uskalla aiempien nopeasti tulleiden kouristelukohtausten takia pitää välipäivää. mut otan päivän ekan, j a vain yhden kello 15. ETT sillai. Mitä sä aiot tehdä tänään estääksesi liikojen napsimisen, tai onnistuaksesi vähentään? Mul o paljo asioita tehtävänä, ja vttu mä teen ne olin sitte päihtyny eli en. Mun on hyvä ajatella vähän silleen positiivisemmin, ettei kaikki ole yhtä vakavaa… :mrgreen: . Nähdä metsä puilta tai jotain… Kun joku pikkujuttu tuo sen ajatuksen, että n y t mä ihanehottomasti tarvin, vaikka se ei muuta sitä harmittavaista asiaa miksikään. Esim. jokin hirvittävä vastoinkäyminen, kuten ny vaik että pyörästä puhkes rengas, tai nylons bloom again :mrgreen: . Toivottavasti tästä topikista ois jottai hyötyä jollekin. Vähentäminen o n mahdollista!!! Pakko olla, prkl!!! Tän päivän keino: siirrän ekan ottamista. Päätin, että otan ekan iltapäiväl kello 15. Jepu.