Väärin muistaminen

Moi ihan alkuun pahoittelen että ei oo pisteitä eikä pilkkuja (lukihäiriö) joo elikkä oon ollut nyt 9kk täysin raittiina enkä aio enää juopotellakkaan olen 30v mies ja juomisen aloti siinä 12 vuotiaana nyt viimeset 5 vuotta meni niin että vuoteen join noin 5 kertaa mutta aina useamman päivän sitä ennen joka viikonloppu ja vähän viikkoakin siihen perään muutama parin viikon putkikin mahtuu noihin aikoihin mutta nyt raittiina ollessa olen huomannut miten paljon vääriä muistoja minulla on yksikin asia mitä melkeenpä 5 vuotta luulin todeksi että olin eräänä ryyppy iltana puhelimessa jonkun naisen kanssa ja hän väitti puhelimessa minua vaikka miksi ja tämä häiritsi minua paljon mietin mistä tämmöisiä juttuja minusta muka olisi voinut tulla joten kyselin kavereilta ja selvisi että ei oo kukaan koskaan kuullutkaan tämmösiä juttuja eikä tämmöistä puhelua ole koskaan ollutkaan joten pää tehnyt alkoholilla tenät sitten mietin miten se voi muka olla mahdollista nyt oon saanu juteltua kavereitten kanssa ja kaikilla niillä on näitä mutta kukaan ei vaan halua puhua niistä kuulemma nää kaveritkin kovempia viinaa siis ottamaan mutta tämä mitä tällä asialla haen että mistä tämmöinen johtuu onko tästä kenelläkään enempää tietoa mistä tämmöinen johtuu

Heippa Minä.

Mulla samoja ongelmia noiden muistojen kanssa. On muutamia juttuja, joita olen miettinyt, ovatko ne totta vai ei.
Voivat olla känniunia tai kännissä tehtyä ja puhuttua.

Mutta aika hautaa virheet.

Sulla hieno juttu että olet raitistunut.
Siinä sulle muisto jota kannattaa pitää yllä.

Ps. Ei tää kirjoittaminen mullekkaan ole helppoa. Mutta näillä palstoilla ei kirjoitusvirheisiin kompuroida.

Putkis 0132

Moikka!

Saattaa tosiaan joskus olla, että rankasti juopotellessa menevät sekaisin myös uni- ja valvetilat, eli saattaa luulla unta todeksi ja toisinpäin.

Ihmisen muisti on muutenkin vähän monimutkainen järjestelmä, joka ei aina kerro ihan 100 % totuutta asioiden laidasta ja tapahtumien kulusta. Muisti värittyy usein ilman päihteitäkin, ja eri ihmiset voivat muistaa ihan eri tavalla samoja asioita.
Ihminen saattaa myös psyykata itseään muistamaan asioita tietyllä tavalla, joka sitten voi poiketa paljon jonkun toisen muistikuvista samoista tapahtumista.

Ainoastaan se on varmaa, että muisti toimii joka tapauksessa paremmin ilman alkoholia kuin alkoholin kanssa.

Selkeää kesänjatkoa siis.