väärät lääkkeet

mitä tapahtuu, jos, tai kun olen vetänyt sellaset lääkkeet + viinat naamariin, että lanssi tulee ja vie sairaalaan. samaan syssyyn sitten poliisikin käy himassa ja vie aseet pois. kyseessä siis kännilyrica sekoiluni ja sen seurauksena edellä kerrottu systeemi. mietin vain, että saanko jotain lisäsakkoa tuosta, että olen vetänyt lyricaa, vaikkei se ole ollut mulla reseptillä. eli oon ihan itte hankkinu lyrmyni. yhdet sakot ainakin tulee, kun mutkat ei ollut missään lukituissa kaapeissa.

ja toinen, lisäkysymys, että nyt kun tuon sekoilun jälkeen oon hakenu apua päihdeongelmiini ja heti perään poliisi soitti ja kuulusteli tuosta sekoilu keissistäni ja mainitsi, että he tarkistavat vähän terveystietoja. että onko poliisilla nyt tiedossa mitä kaikkea olen vetänyt ja missä määrin? oletettavasti kyllä, koska avauduin kokolailla täysin lekureille… jatkokysymys, että onko odotettavissa kotietsintää? johan ne täälä kerran kävi, muttei vasiten ratsanneet mitään, vaan haki nuo leluni pois. eikä mitään laitonta ollut kyllä missään mitenkään näkyvilläkään. kunhan olivat kiertäneet koko kämpän vain ja katselleet, sen mitä kuulin asiasta. itse olin tuolloin sairaalassa.

vähän vain mietityttää, jos ne tänne ryntää vielä uudestaan ja penkoo jokapaikan. roskiksesta löytyy jotain tyhjiä pillerilätkiä yms, voiko niistä saada jotain syytteitä. ja mahdanko saada lelujani koskaan takasin ja jos saan, niin koskahan? ja alkaako ne nyt pysäytellä mua tienpäällä tämäntästä? yhdelle tuttavalle kävi noin, kun narahti budista. meni monta vuotta, ettei saanut missään ajella rauhassa. aina pysäytteli ja aika usein tikkaria suuhun… no, jotain tällästä oli tietenkin odotettavissa ennemmin, tai myöhemmin kun aikansa sekoilee. tosin nyt viimeviikot oon ollut lähes raittiina.

kuinka tuon supun kanssa oikein menee metabolia? puoliintumisaikahan on sen 36h. jos ajatellaan, että on alottanut vaikka pari vuotta sitten vetään, tietenkin alkuun aika pienillä annoksilla, mutta loppua kohden jo vähän isommilla annoksilla, sanotaan nyt laskemista helpottamiseks 8mg per päivä. ei sitä kuitenkaan määräänsä enempää elimistöön voi kertyä, eikä ole hajuakaan kuinka suuriin pitoisuuksiin asti se kertyy. mutta jos ajatellaan, että se maksimi olis vaikka 20mg ja jos tuosta lopettaa seinään, niin siinähän menee pariviikkoa että ollaan päästy vasta sellaseen tasoon, mikä kuitenkin pistää alottelijalta sukat pyöriin jaloissa. eli kahden viikon päästä on vielä 0,3mg ainetta elimistössä. näin ainakin teoreettisesti. mutta meneekö se niin? tietääkö joku kuinka se oikeasti menee? :unamused:

pieni varoituksen sana kaikille niille, jotka vetää jotain opiaatteja. älkää juoko viinaa niiden kanssa. vedin joskus vähän enemmän opiaatteja, sillon kun ei vielä ollut tolet ihan tapissaan. perään jokunen kalja. istuskelin tietokoneella ja selailin jotain sivuja, mitä lie. mittailin samalla happisaturaatiota, niin tipahti välillä alle 70%, eikä tuntunut missään. :open_mouth: siinä sitten hengittelin ja odottelin, että alko haihtuu. ei oikein uskaltanu mennä nukkuunkaan ihan heti.

kuinkahan alas tuo happisaturaatio voi tipahtaa, että ittekkin tipahtaa. :question:

Poliisit katsovat terveystietojasi niiden aseiden vuoksi. Aseet ja luvat kun voivat hyvinkin lähteä päihde- ja/tai mielenterveysongelmien vuoksi. Toinen syy, miksi poliisi voi katsoa peruspulliaisen terveystietoja on ajokorttiseuranta. Ajokorttiseurantaan on mahdollista joutua, vaikkei koskaan olisikaan törttöillyt auton ratissa päihtyneenä. Kenenkään huumausainerikoksia kytät eivät terveystiedoista tutki. Tuo reseptitön Lyrica kyllä täyttää huumausaineen käyttörikoksen, mutta en jaksa uskoa, että poliisi kiinnostuu ja alkaa oikein tutkiakin noita jokaisen överit joskus vetäneen sekakäyttäjän sattuessa kohdalle. Eiväthän ne silloin ehtisi mitään muuta tehdäkään ja kyllä niillä luulisi oikeitakin töitä riittävän. Mikään yksittäinen tyhjä lääkeliuska roskiksessa ei nyt ainakaan ole mikään pätevä todiste/syy alkaa epäillä ketään mistään rikoksesta(Roskat voi muuten viedä ulos, jos ne kovasti kuumottelevat :wink: . Suosittelen kyseistä toimenpidettä silloin tällöin ihan muutenkin yleisen siisteyden ja viihtyvyyden vuoksi), koska se on voinut joutua sinne ihan kenen tahansa kaverin toimesta, jolla on ihan respakin kyseiseen lääkkeeseen.

kiitos vastauksesta. joo, niinpä kait. tää on vähän kornia. monta vuotta sain ammuskella miten huvittaa, vaikka käytin päihteitä. mutta nyt, kun oon lopettanut käytön, niin heti lähtee lelut pois. :angry: paitsi, että en juuri jaksanut käydä radalla ammuskeleen, kun elämä oli niin sekavaa. no, eipä tuo nyt niin paljoa haittaa. on kait sitä maailmassa tärkeempiäkin asioita. ehkä mää teen tästä oman selkeen topikin omista sekoiluistani ja niistä toipumisesta.

tuonne positiivista tänään osioon jo kirjottelinkin tästä koko hommasta. homma meni siis kutakuinkin niin, että käytin vähän kaikkee ja monasti sekasin. pääasiassa opiaatteja kuitenkin. lopulta jäin supuun kiinni ja käytin melkein pelkästään sitä. olin totaalisen kypsä koko supun vetämiseen ja sitten vain päätin lopettaa ja ostin lyrikoita vähän jeesaan oloja. viikon verran ilman opiaatteja lyrikan voimin. sen jälkeen buum! tuossa kohtaa syystä, tai toisesta ostin pullon viinaa ja vedin vähän liikaa kumpaakin. :arrow_right: lanssilla sairaalaan.

nyt on melkein 3 viikkoo takana ilman opiaatteja lukuunottamatta toissapäivästä pientä retkahdusta. olo oli vaan niin totaalisen paska, enkä ollut juuri nukkunut pariin viikkoon, ni korjasin vähän olooni. sen jälkeen menin heti seuraavana päivänä, lekurille. eli eilen. nyt on sitten myös katapresaanit ja lyrikat jeesimässä oloja. ja vaihteeks vähän ketipinooria kans jeesimään oloja ja antaan unta. lekuri oli kyllä hyvä. tarjos vähän kaikenlaisia vaihtoehtoja aina korvaushoidosta katkoon. ja benzojakin olis saanut, mutta en uskaltanu ottaa. mulla on joku kestotoleranssi niihin ja jään helposti fyysiseen koukkuun. lyrikaa ei kuitenkaan kirjottanut, vaikka pyysin. sano, että katsotaan ensviikolla, jos nuo ei auta. ostin sitten muualta. eilen ennen lekuria paleli ja hikoili vielä aika hyvin. lekurista apteekkiin ja apteekista “apteekkiin” hakeen lyrikaa, napit naamariin :arrow_right: ei palelua. voimaton olo on niinkun aikasemminkin, mutta ei palele juurikaan. toimii uskomattoman hyvin nuo katapresaanit + lyrika.

niin ja kun tuo soppakin on maistunut yleisesti ottaen, niin nyt ei tartte sitäkään enää juoda. unettomuus, kun on mulla jo kroonista, niin oon kaljalla sitä “hoitanut”. eilen illalla noiden nappien lisäks otin iltasavut ja parit kaljat, niin teki kyllä melko voimakkaasti mieli mennä sänkyyn. ei edes pientä ajatusta, että olisin jäänyt juomaan kaljaa, tai muutenkaan dokaileen. tarttee vaan opetella elään nyt ilman kaljaa ja etenkin opetella nukkumaan. uskomattoman vaikeeta muuten nukkuminen. itte en ainakaan osaa sitä jaloa taitoa.

ei voi sanoa, että raittiina, mutta ilman opiaattehja tämäkin päivä mennyt. loppuvosi saikkua, joten kerkiää aika hyvin paranteleen olojaan. :slight_smile:

oli kiva herätä. reflat aikalailla poissa. ei juuri palele ja olo on muutenkin hyvä.

mullon ongelma… kun kävin lekureilla, niin ne oli kaikki kunnallisia. nyt pomo painostaa meneen työterveyteen. näkeekö se siellä työterveydessä mun omakanta juttuja…? se on aika karua luettavaa. en mielelläni sotkis näitä sotkuja mihinkään, mikä liittyy töihin. nuo kunnallin puolen lekurien kirjottamat saikkulaput on kaikki koodilla jotain unettomuus tms.

eli meenkö sinne työterveyteen vaan kerron reilusti missä mennään ja sitten pahimmassa tapauksessa kuseksin purkkeihin määrävälein, tai joudun johonkin hoitolaan, mitä en enää tässä vaiheessa todellakaan tartte. tai sitten saan potkut. jos nyt kusisin purkkiin, niin siellä näkyis benzot, lyricat, paja ja ehkä se pubrekin. toissapäivänä tuli koitattua saada unen päästä kiinni, niin vähän dokasin. eilen oli darra, niin heitin kakkosen rilluja pari naamariin, niin olo korjaantu, eikä tarttenut juada yhtään kaljaa. unikin tuli aika hyvin.

eikö täälä kukaan tiedä mistään mitään, vai onko muutenvaan ujoo sakkia? Winston on ainoa, joka on viitsinyt vastailla mun kysymyksiin.

luulen, että opiaatit on nyt selätetty. supun paskaan en enää ikinä koske. eihän tässä mennyt, kun karvan vajaa kuukausi. :slight_smile: mutta korjailin olojani vielä noilla lyrikoilla, tosin huomattavasti pienemmillä annoksilla, mitä kolme viikkoo sitten. toissa päivänä ne loppu ja pientä vilun tuntua, mikä nyt ei ole mitenkään mahdoton. ihan siedettävä olo muuten, mutta tuo unettomuus meinaa viedä järjen ja vaikuttaahan se toki fyysiseenkin oloon. myös ihan tolkuton närästys ja noi univaikeudet kostautu kahta kauheempina.

mulla tuo nukkuminen muutenkin aika vaikeeta, tai lähes mahdotonta ilman jotain troppia. niin yllätys yllätys. nyt kun on sitten kaikenlaiset merkinnät lekurien kirjoissa, niin en saanut benzoja, vaan määräsi jotain doxalia. onko kenelläkään siitä mitään kokemusta, että uskaltaako ottaa? kaheesti kaikki sydän varotuksia ja verenpaineen heittelyä ja muuta mukavaa. mietin vaan, kun toi pumppu on muutenkin ollut aika kovilla viimisen kuukauden, niin en sitä tohtisi rääkätä enää yhtään turhaan. tiedä, millonka se sanoo sopimuksen irti ja sitten ei taida olla enää mitään tehtävissä, yksikseni kun asustelen…

tolkuton unuvelta alko painaan siihen malliin, että pakko jotenkin oli nukkua. sain kaverilta yhen levyn vitosen pameja. pistin eka 4 pamia naamariin ja 2 ketiapiinia päivällä ja ajattelin, että saisin unta. jotenkin todella surkeesti nukuin parin tunnin päiväunet. no iltasella sitten vielä 3 pamia lisää ja 100mg ketiapiinia ja 15mg mirtazapiinia, pari kakkosen sirkkaa ja savut. ei nuo mitenkään tipauttanut, eikä edes päätä sekottanut. pikkasen alko jossain kohtaa väsyttää sen verta, että menin sänkyyn. nukahdin jossain kohtaa ja nukun, kun nukuinkin koko yön. tosin aika katkonaisesti ja välillä hikoilin ja välillä oli vähän vilu. mutta nukahdin aina uudestaan. oli jotenkin, niin mahtavaa “nukkua” koko yö.

jos joku osaa sanoa jotain tosta doxalista, niin ois kiva. aika niukasti löytyy tietoa.

^ Onhan Doxalilla kaikenlaisia ikäviä sivareita, kuten tuon lääkeryhmän lääkkeillä tuppaa olla, mutta tuskin sä nyt kertalaakista kuolet, jos sitä kokeilet. Jos ei sovi, niin sitten ei sovi, eikä sen käyttöä mikään pakko ole jatkaa. Sinänsä en hirveästi Doxalia kuumottelisi ja tutkisi sen pakkausselostetta, kuin piru Raamattua, jos Catapresania uskallat käyttää ihan muitta mutkitta(Noiden mahdollisista yhteisvaikutuksista en tosin tiedä sanoa mitään). Itse en Catapresaniin uskaltaisi koskea pitkällä tikullakaan, eikä sitä kukaan vähänkään vastuullinen lääkäri mulle edes määräisi, mutta mulla onkin tosi matalat verenpaineet ihan muutenkin. Itseasiassa luulin, ettei Catapresania käytettäisi edes, kuin laitoksissa, missä on koko ajan valvotuissa olosuhteissa, koska tuon tropin kanssa verenpaineet voivat heittää kuperkeikkaa pahoinkin seurauksin.

^^ eli meenkö sinne työterveyteen vaan kerron reilusti missä mennään

Suosittelen tätä suoran toiminnan tapaa. Mutta mä olenkin naivin puhdas kaikesta tätä nykyä
mihinkään kaksoiselämään mitään nasevan osuvaa kommentoimaan.

Tuleeko sitten jotain hoitoonohjausta tai patistelua, en tosiaan tiiä !
Ja onko sulla aikomus karistaa näitä lisäaineita käytöstä ja elämästä.

Eihän mikään tuollainen purkkiin kuseminen liene pakollista työterveyden puolesta, jos ei ala sitä erikseen vaadi.
Eli on sulla ihan itsemääräämisoikeus olemassa !

Otsikkoon viitaten lääkkeet on kyl aina vääriä, siksi niitä niin paljon käytetäänkin ja oletettu teho perustuu vääränlaisuuteen.
Oikeita lääkkeitä ei ole edes saatavilla tai mummot vetää jotain sellasia ja se onkin ihan mummotouhua.

noniin, kiitos vastauksista!

tuota katapresaania uskallan ihan hyvin käyttää, kun sitä on ollut ennenkin. se kyllä toimii yllättävänkin hyvin. verenpainemittari on kyllä aika ehdoton laite, niin näkee vähän missä mennään noiden paineiden kanssa. ettei käy niin, että korvissa vinkuu ja huimaa ja sitten onkin taju pois…

otin illalla kokeeks yhden doxalin. varmaan pari tuntia meni, niin johan alko vaikuttaa… ei tosin sillä tavalla, kun olis ollu toivottua. pumppu rupes vetään ihan huomattavan epätahtiin. alko jo vähän hermostuttaan, kun potki jotenkin vastakarvaan… kurkussa&rinnassa tuntu aika ikävältä. mutta ajattelin, että kai se siitä ohi menee, tai sitten pääsen tuskistani. no menihän se ainakin melkein kokonaan, kun koko yön odotteli. joskus aamuyöstä jo nukahdinkin. en kyllä toista kertaa tuohon koske. ei toiminut yhtään odotetulla tavalla.

joo, kävin siellä työterveydessä ja kerroin missä mennään. se oli just tuo kerta, kun määräsi tota doxaliakin. eipä siellä nyt sen kummempaa ollut, samat jorinat lähinnä, mitä olin jo antanut parille muullekkin lekurille.

vähän lisää mietteitä. kait kirjottaminen on terapeuttista. :smiley:

mää jäin kelaileen tota katapresaania. luulisin, että sen takia sitä varmaan ei juurikaan kotiin anneta, kun monasti päihdeongelmaisilla on myös enemmän, tai vähemmän mielenterveysongelmia. tai en tiedä annetaanko, mutta kuullut vain, että laitoksissa sitä käytetään. ja tollaset verenpainelääkkeet ja beettasalpaajat on aika vaarallisia, jos jossain masennuksissaan ottaa pahaan oloonsa enemmän, kun pitäis. puhumattakaan mistään itsari yrityksistä. toki on aina myös mahdollista, että ottaa ihan vaan vahingossa liikaa, jos sekoilee päihteiden kanssa, eikä muista että olikin jo ottanut. mutta se riski on nyt kyllä aika minimaalinen tällä hetkellä.

mulla on siinämielessä ehkä pikkasen poikkeuksellinen historia, ettei mulla ole koskaan ollu mitään mt ongelmia. vaikka oon dokannut aika paljon ja kokenut aika pahoja darrojakin tietenkin jne, niin ei ole sillä tavalla koskaan masentanut, tai ahdistanut. tietenkin normilla tavalla joskus masentaa, niinkun kaikkia. ihan sama, kun joskus kokee jotain onnen tunteita jne. mutta yleisellä tasolla psyyke on kait aika hyvässä kunnossa. oonkohan sen tänne jo kertonut, kun en ollut 30 ikävuoden aikana kokenut ikinä vielä ahdistusta, ennenkun sitten ekan kerran aika pahoissa benzo refloissa. siinä, kun ei käytännössä nukkunut juuri ollenkaan pariin kuukauteen, niin olihan se kieltämättä aika rankkaa. siltikään ei masentanut. ahdisti vain ja sekin varmaan osittain sen valvomisen takia. eihän siinä tilassa pysty mitenkään nukkuun. vähän samankaltanen tila, mitä tää nykynenkin seikkailu on ollut näiden reflojeni kanssa.

moni kehuu, että lyrica auttaa hyvin opiaatti refloihin. minä mukaanlukien. mutta nytten, kun oon sitäkin tässä kelaillut ja kokenut useempaan kertaan, mitenkä se sitten “auttaa”, niin kyllä lopulta olen sitä mieltä, että se auttaa opiaatti refloihin lähes yhtä hyvin, kun opiaatit… eli kyllä todellakin poistaa refloista varmaan 80%, mutta se kostautuu kahta kauheempana heti, kun lopettaa lyrican käytön. ainakin mulla tulee ihan totaalinen unettomuus ja oksennus alkaa lentään oikein kunnolla. pienillä annoksilla ei tule noita oireita, ei ainakaan niin kovin rajusti, mutta eipä se pikkuannoksilla mitään autakkaan. isommilla annoksilla kyllä toimii, mutta reflat on kyllä vielä karseemmat, mitä jostain supusta tulee. summasummarum… ei jatkoon. samaten monet vannoo, että benzot auttaa. mutta ei nekään kyllä mun mielestä oloja juuri muuten auta, kun että saa ehkä jotenkin nukuttua, kun ottaa riittävästi. sanoisin, että ihan toimiva lääke, kunhan ei käytä aamusta iltaan ja joka päivä. noissa refloissa ei ainakaan mulla sellanen normi annos auta vielä mitään. eli joku yks imovaani tms, ei vain riitä. se unettomuus on niin kovin voimakasta. ja jos sitten käyttää sellasia määriä, mitkä auttaa, niin ei mee kovin kauaa, kun huomaa riippuvuuden vain vaihtuneen aineesta toiseen. juurikin noihin mokiin on kaikki edelliset lopetusyritykset kaatuneet. on ollut nimenomaan väärät lääkkeet. ainoa, mitä voin oikeasti suositella on tuo katapresaani ja jos syke on kovin korkeella, kuten mulla, niin beettasalpaajat auttaa siihen. tosin, mulla ne alko jotenkin painaan rinnasta, että hengittäminen oli jotenkin raskasta, tai vaivalloista.

pystyn jo nukkumaan ihan hyvin. tosin lääkkeiden voimalla, mutta kuitenkin. tuntuu jotensakkin mahtavalta, kun menee illalla nukkuun ja sitten herää ja kattoo kelloa. on aamu! sen verran perseestä oli, kun ei saanut unta ollenkaan, tai sitten sai ja heräs heti parin tunnin päästä. eikä palelekkaan enää juuri ollenkaan. olo rupee oleen oikeestaan kaikinpuolin jotenkin harvinaisen hyvä. eli hyvään suuntaan mennyt tämä vierotustouhu kaikin puolin, vaikka noita repsahduksiakin oli tossa jokunen.

"eikö täälä kukaan tiedä mistään mitään, vai onko muutenvaan ujoo sakkia?

Suomalaisen ihmisen perusolemus on usein hyvin ujo. Sitten vastataan kun ollaan täysin mömmöissä.