Eli tuli aika kova pysäytys, paha flimmeri, kuivuminen ja trombi ( hyytymä) sydämen sisällä. Lääkäri sanoi että nyt lopetat tai kuolet/ halvaannut. Mennyt siis viinaa bentsoja ja piriä. Noh jätin viinan, vaihdoin sen olueen noin 6 päivässä, samoin pirin jätin ja marevan kuuri alkoi . Tänään tuli retkahdettua piriin ( shaissea, ollaan hereillä, mut siinä se) ja kyllähän toi sydän pomppii pahasti. Katko oli täynnä vaikka se olisi ollut paras paikka nyt sairaalan jälkeen.
Mikäli jotain päihdettä aion käy niin eikös vähiten toksinen/ rasittava ole opiaatit, bentso ja kannabis? Lääkäri ei halunnut ottaa kantaa, sanoi että marevanin metabolia muuttuu alkoholin käytöllä niin paljon ja se hyytymä voi lähteä liikkeelle. On tää addiktio aika sick. Mut piikitys on mun kohdalta ohi. Se on saletti. Se oli yksi syy.
Nyt pitäisi laskeutua täältä paska katupirimaisemista. Ehkä ketipinor, muutama insomnin ja melatoniini auttaa. Mutta siis pahin koukku on toi alkoholi+ bentsot. Piriä ilman voin olla helposti ja samoin subut ym ei nappaa. Adhd oireisiin saan oireen mukaisen lääkityksen kun sydän kunnossa.
Mutta kysymys, jos nyt siis ei “kestä” oireita niin eikös silloin esim. oxynorm ole aika turvallinen sydämelle kunhan ei sotke muita.
Piikki, piri ja alko pois. Ne sulle tuossa pahinta haittaa tekevät, kuten itsekin jo ymmärsit. Benzoista tuskin on pahemmin vaaraa sydämelle. Ennemminkin niiden äkkilopetuksesta tai rajusta vähentämisestä kehkeytyy niitä sydänoireita, jos olet koukussa niihin. Kannabiksesta… hmm… itse olen kyllä saanut siitä rytmihäiriöitä, mutta mulla on muutenkin rytmihäiriötaipumusta, eikä se sauhu muutenkaan oikein mun juttuni ole. Varovasti voit tietenkin kokeilla, voihan se sulle sopiakin hyvin, mutta saattaa kyllä myös pistää sydämen läpättämään. Mä en tiedä, paljonko sulla sitä viinaa meni, eli onko tuo kuuteen kaljaan siirtyminen suurikin vähennys. Jos on, niin parempi tietysti niin, mutta alkoholia se keppanakin on. Kyllä siitä ihan yhtä känniin tulee(joskaan ei niin salakavalasti) kuin viinasta, jos sitä tarpeeksi juo ja samat haitat se elimistölle tekee. Joo joo, tiedän, ettei ole kovin helppoa luopua alkoholista, olenhan mä alkoholisti itsekin.
B16 ja B8, kaikki B-vitamiinit ovat liian isoilla annoksilla pidemmän päälle vaarallisia,
joten energiajuomat kannattaa jättää juomatta jos se sisältää B-vitamiineja runsaasti
(esim. Battery) -enegiajuoma. ei sydänhäiriöisille B-vitamiinia kuin maximissaan päivän
saantisuositus (löytynee googlaamalla). ja toki ei mitään stimulantteja saisi ottaa, hUUmehista.
liika kahvin lipittäminenkin on sydänsairaalle potilaalle isoilla annoksilla per/vrk huonojuttu.
yhteenveto: Kaikki stimulantit vähille.
edit. ketjun aloittajalle: bentsoja niin että olosi on siedettävä. beetasalpaajat auttavat myös tehokkaasti.
mm. Propral (ei ole kolmiolääke mutta turvallinen), vauhdista kandee pysytellä muutama kk.
erossa kokonaan, ja ehkä todella mieto masislääkitys kylkeen, en tiedä tilannettasi, mutta
masarit on aina viimeinen ja paras vaihtoehto, jos vaikka sydämenläpätys johtuisi “paniikista”,
tai muusta vastaavasta…
Tsemii sulle.
Itse sain lopettaa vuosia kestäneen sydänlääkityksen ja verenpainelääkityksen ja elämän rytmi muuttui että vielä kolesroolilääkitys pois. Kolmesti päivässä 5mg Diapamia pitää sykkeen alhaalla ja verenpaineen. Gapapentin, Cymbalta ja nyt alkoi vielä Neurotol Slow että hermokipua saataisiin alennettua niin ja pari mietoa Teemua niin sydän josta olen eläkkeellä käy tasaisesti. Viinan jätin keväällä selän murtumantakia koska tukiliivissä ja kahdella kepillä ei voinut ottaa riskiä kaatumisesta, nyt vähän olutta. Joku pitää hirveänä lääkitystäni mut ku ei ilman pärjää.
^ Kyllä sitä vain on joidenkin lääkkeensä syötävä, jos hengissä mielii pysyä.
Beetasalpaajat ovat kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.
Masareita voi toki kokeilla, saattavat auttaa. Mulle niistä kyllä tulee mitä kummallisimpia ja kaameampia oireita, siis siinä tapauksessa, että sanovat yhtään mitään.