Eli kännipäissään olin siis juonu aaika paljon viinaa, niin vedin ekaks vähä pirii joka ei oikeen juurikaan vaikuttanu. No sitte otin lyrican yhen kpl… en ollu koskaan enne ottanu ja olo meni kyl oudoks ja oli vähä huonoki olo. Sit subuu mitä en myöskää ollu koskaa ottanu ni vetäsin viivan. ja sit joku tenox vai mikä lie.
Sit pari tuntii ni olo ihan helvetin huono olo mikä kesti 12h ainakin. Koitin juua vettä mut kävin vaa koko ajan oksentamas ei pysyny yhtää sisäl mikää ja tärisin ihan kauttaaltaan varmaa se subu vaikutti kävely ihan vitun vaikeeta pysyy ees pystyssä. Naama oli ihan kylmäkuuma outo.
No mut joo ei enää noita sekasi alkoholin ois voinu jättää pois kokonaa ei ois tullu varmaa tollasta. En mä pystyny ku makaamaa ja sit heti ku nousi ni laatta lens. no hengissä tässä ollaa vieläki
No ei toi suositeltava kombo ole tietysti. Toki olen kuullut hurjemmistakin komboista, eikä tuo mikään erikoinen sekistelykombo ole. Jos tosta on jo noin kauan aikaakin, niin tuskin enää mitään akuuttia hätää on. Tota hikoilua aiheutuu yksinään jo subusta ja piristä, kuin myös alkoholista, niin eipä se kovin omituiselta sivuvaikutukselta sinänsä kuulosta. Samoin subu pistää jotkut henkilöt laattaamaan.
No kyllä toi nyt oli jo ihan hengenlähtökombo, kun kauheassa kännissä menee ensimmäistä kertaa ottamaan subua (jonka määrä on voinut helposti olla ainakin nelinkertainen siihen nähden mitä olisi toleton ilman mitään lisukkeitakin tarvinnut) + ensimmäistä kertaa Lyricaa (jonka määrä on ollut luultavasti vähintään 150mg mutta ihan yhtä todennäköisesti jopa 300mg) + tähän päälle vielä Tenoxin (bentsotoleja sentään onneksi tekstien perusteella oli). Tuollainen kombo pistäisi kyllä kenet vaan toleranssittoman (ja viinan määrästä riippuen tolellisenkin) laattaamaan.
No mutta missäänhän ei sanottu aineiden vahvuuksia. Lyrica on voinut olla miedoin, Tenox 10 mg ja subuviivakin voi olla ties mitä. Jos on vielä yli 12h päästä kirjoituskunnossa, niin tuskinpa siitä nyt akuuttia hengenvaaraa enää aiheutuu.
Tokikaan en suosittele lamaavien aineiden yhdistämistä toisiinsa, eipä sitä koskaan tiedä, milloin käy paska nakki. Vaikka olis toleakin. Niin ja tietty viina + Lyrica + pirikombo on erittäin potentiaalinen aiheuttamaan kouristuksia, jotka toki voivat koitua kuolemaksi.
No ei varmaankaan aiheudu, mutta aivan klassinen suomalainen hengenlähtökombinaatio tuo on ja se on syytä aloittajallekin tehdä selväksi, että onnekas oli kun tuosta hengissä selvisi eikä niin päin, että olisi ollut vain huono tuuri, jos se henki olisi lähtenyt.
Mitä sitten tulee noihin yksityiskohtiin, niin Lyricassa 300mg on kuitenkin paljon yleisempi annoskoko kuin 25mg ja 150mg, 225mg ja 300mg yhdessä ovat ylivoimaisesti yleisempiä kuin 150mg pienemmät annoskoot yhteensä. Tenoxeistakin se 20mg on paljon yleisempi kuin 10mg. Näitä seikkoja paljon ratkaisevampaa kuitenkin oli se, että henkilöllä ei ollut minkäänlaista toleranssia sen enempää Lyricaan kuin subuunkaan ja alkoholia oli käytetty varsin reippaasti.
^ Toki. Perinteinen ja valitettavasti lähipiirissä yleinen viikonloppukombo, vaikka hyi nyt vittu saatana. Mut en mä tietenkään tarkoittanut vähätellä ko. kombon haittoja laisinkaan. Suotta vaan olis ollut pelottelua, että joo, kyllä sä tohon kuolet. VAIKKA tietenkin siihen VOI kuolla ihan hyvin, tuskin kuitenkaan 12h jälkeen enää.
Mä muuten olen huomaavinani, että kun lääkärit valveutuu tosta Lyrican viihdekäyttöpotentiaalista, niin tosi moni mun tietämä henkilö on saanut “vaan” noita 75 mg pillereitä tässä lähiaikoina. Tuntuu, että ennen trendi oli määrätä aika nopeesti se 225 mg.
HALOO!!! Tuon kombon kohdalla kuolemalla pelottelu ei todellakaan ole turhaa ! Joo, on hiton yleinen kombo ja myös hiton monesti kuolemaan johtanut sellainen. Ei siihen siis tietenkään useita tunteja jälkeenpäin kuole, mutta ottaen huomioon, että tuolla aloittajalla on tapanaan kysellä aina jälkikäteen ääliökombojensa vaarallisuudesta, niin parempi pelotella vaikka sitten siinä vaiheessa, josko jättäisi seuraavalla kerralla nuo sekiskuosittelunsa vetämättä. Rohkenen kyllä epäillä . Subu+Lyrica+benzo+viina -komboon ovat kuolleet lukuisat sellaisetkin, joilla niitä toleransseja riittää ja jotka “tietävät mitä tekevät”, eivätkä ole ennenkään ko. komboon onnistuneet kuolemaan. Allekirjoittaneellakin on kokemusta muutamaankin otteeseen hengenvaarallisesta ja sairaalahoitoon johtaneesta hengityslamasta tuolla kombolla(Mun tapauksessani tosin ilman Lyricaa, mutta onnistuvatpa ne överit tosiaan ilman sitäkin ) ja toleja kyllä oli, mutta kerrankos ja toisenkin sitä hieman yli menee, kun innostuu ja vieläpä tyystin vahingossa. Naurettavaa myös alkaa saivarrella siitä, ettei tiennyt aineiden annostusta . No, ei kai sitä voi tietääkään, jos sitä ei tarkkaan kerrota ja siksipä onkin typerää vedellä johtopäätöksiä, että ihan minidoseilla se varmaankin veti, etenkin, kun tuossa hommassa on juuri tarkoitus saada emmeet tuntumaan jossakin, eikä testata sitä, mikä on pienin mahdollinen annos, joka ei tunnu yhtään missään :mrgreen: .
Nyt oikeasti valoja päälle, Nnaana. Mielestäni mode olisi voinut puuttua tuohon haittojen vähättelyysi, mutta eihän se mitään tee, ellei mainita taikasanoja: I.V. -käyttö, fentanyyli tai kodeiinin erottelu :mrgreen: .
Huoh. Mun mielestä kyllä ihan tuli ilmi munkin viestistäni, että kyllä sillä hengenkin pois saa. Kai mä nyt vittu itsekin tiedän, mihin komboon VOI kuolla, mut yhtä kaikki myös, ettei siihen 12h päästä enää tule yhtäkkiä vaan naps delaamaan.
Ole mitä mieltä olet, mutta mun mielestäni kyllä ilmaisin, että ei ole missään määrin suositeltava kombo ainakaan, että jospa alleviivaisit kohdan, jossa vähättelin. En mä koe vähättelyksi ainakaan kertoa, että kombolla mahdollisesti saa itsensä hengenvaarallisesti kouristamaan. Mä nyt koin myös aika turhana alkaa jälkikäteen kertomaan, että kyllä sä nyt varmaan kuolet, kun ei se asiaa enää auta. Luultavasti ennemminkin pahentaa, mikäli ahdistukseen on taipumusta. Aloittajan muihin viesteihin en perehtynyt. Lisäksi olkoot Tenox 10 tai 20 mg, se nyt ei tossa kombossa YKSINÄÄN enää paljoa mitään tee. Mut en mä jaksa tästä vääntää.
Sanoit ylempänä mm., että olet kuullut hurjemmistakin komboista. Kertoisitko, millaisia nämä hurjemmat kombot ovat? Toki aineita ja komboja on vaikka mihin lähtöihin, hyvin vaarallisiakin, mutta kyllä tuo viina+Subu(jokin muu oppari)+Lyrica+benzo -kombo on näistä yleisesti käytetyistä se joka pitää aikalailla ykkössijaa kuoleman tapausten aiheuttajana. Myöskään se, että tuo on hyvin yleinen kombo, monille jopa jokapäiväistä “leipää”, ei tee siitä mitenkään vähemmän vaarallista. Tuosta tipahtelee todellakin sellaistakin porukkaa, joilla sitä toleranssia ja kokemusta on. Itse tiedän monia tuttuja ja kavereitakin, jotka ovat kuolleet ko. komboon, eikä kyse ole ollut läheskään aina siitä, että pitäisi vetää max. annoksilla itsensä mahdollisimman kuosiin, vaan onpa joissakin tapauksissa ihan vain yritetty lääkitä tuskaisia refloja ja sitten ollaankin päästy refloista eroon kertaheitolla ja lopullisesti . Totta hemmetissä tuotaKIN komboa voi vetää turvallisesti, mutta se edellyttää sitä, että todella tietää tarkkaan omat rajansa ja narkkarius/kokemus huumeiden käytöstä ei todellakaan takaa sitä, että tietäisi rajansa, johan se on nähty, puhumattakaan melkolailla tolettomasta/kokemattomasta douppailijasta. Jopa anestesialääkäreille sattuu joskus virheitä annostelujensa kanssa .
Mitä tulee siihen, että turha pelotella jälkikäteen, kun ei tyyppi kuollut kuitenkaan, niin tuota logiikkaa en nyt tajua enää lainkaan . Eikö siinä tilanteessa pelottelu nimenomaan ole paikallaan, kun ei käynyt lopullisia ja jotakin olisi vielä tehtävissä, ts. pelottelulla(Tai “pelottelulla”, ihan tosipuhettahan se vain on) saattaa olla se vaikutus, ettei mene enää toistamaan temppuaan. Vähättelyllä taas saattaa olla se vaikutus, että kiskaisempa uudelleen saman kombon, kun Plinkissäkin sanottiin, että ei tuossa nyt mitään niin ihmeellistä ole.
Joo, kaikkeen voi kuolla. Mm. liikaan veden juontiin ja portaissa kävely se vasta vaarallista onkin. Tässä on nyt kyse kuitenkin kombosta, johon kuoleminen ei ole vain mahdollista, vaan aivan todellinen riski, joten ei mene ihan samaan kategoriaan näiden “voi siihenKIN kuolla” -juttujen kanssa.
^ Niin. Meinasin niillä hurjemmilla komboilla sitä, että YLEENSÄ, ja USEIN niitä Lyricoita on levyllinen vedetty huiviin. Nistin/juopon tuuria varmaan, että kerta toisensa jälkeen selviää tosta hengissä, koska kyllä mä nyt sen tiedän, että Lyricalla, saati levyllisellä, saa jo ihan ilman viinaakin itsensä hengiltä, ihan ilman noita muita ohella käytettyjä aineitakin. Ja juu, yleisin kuolinsyyhän ON sekakäytön aiheuttamat komplikaatiot ja varsin hyvin tiedän, että Suomessa ykkössijaa pitää nimenomaan tuo yhdistelmä. Siksi mä “vähättelin,” ettei ole ihmeellinen, ehkä valitsin sanani väärin.
Jos otetaan huomioon, että kirjoittaja on pystynyt noin selvää tekstiä tuottamaan kuitenkin kombonsa jälkeen, niin MUN tulkintani mukaan niitä aineita ei ole voinut olla ihan mitään täysin kuolemaksi olevaa överimäärää. ENKÄ todellakaan tarkoita, etteikö noilla aineilla pääsisi kyllä hengestäänkin.
Ehkä olisi pitänyt todeta, että tällä kertaa oli tuuria ja, ettei 12h päästä enää kupsahda mitä todennäköisimmin, vaikka noiden aineiden yhdistelmä on silti potentiaalisesti hyvin todennäköisesti tappava.