Tervehdys!
Olen aiemmin vieraillut muissa ketjuissa, mutta nyt olen tilanteessa, jota haluaisin aukaista enemmänkin.
Erosin alkoholisti-miehestäni vuosi sitten. Ero tuli voimaan jokin aika sitten. Vuodet alkoholistin puolisona olivat todella raskaita, ja olen tunnistanut itsessäni vahvaa läheisriippuvuutta tuon ajan perintönä.
Nyt sitten sattui niin, että pyytämättä ja yllättäen tapasin jonkun. Kivan miehen, jonka kanssa on nyt sitten jonkinlaista viritelmää käynnistetty. Pidän hänestä todella, mutta olemme niin hetken aikaa vasta tapailleet, että en vielä tätä edes seurusteluksi sanoisi, vaikka jonkinlaisessa yhteydessä olemme päivittäin.Ongelma on tämä läheisriippuvuuteni. Olen aivan paniikissa kaiken aikaa, vaikka järki sanoo, ettei mitään syytä ole. Esimerkiksi, tällä hetkellä tämä perhokalastusta harrastava mies on äijäporukan kalastusreissulla muutaman päivän, reissu, josta on sovittu jo kuukausia ennen kuin olemme edes tavanneet. Pistää yleensä sieltä illasta viestiä, mikä on päivän saalis ja kulku ollut, mutta muuna aikana ei juuri ole yhteydessä. Ja minä olen sitä mieltä, että se nyt vain on merkki siitä, että ei kiinnosta. Että olen hänelle vain jotain yhdentekevää ajankulua, johon voi uhrata tovin silloin, kun ei tähdellisempää tekemistä ole. Joka sekunti, kun hän ei juuri haluamallani hetkellä ole tavoitettavissa, nousevat kaikki maailman epäluulot ja epävarmuudet pinnan alta.
Minun pääni toimii nyt näin kaiken aikaa. Järjen ääni koittaa väliin huikata, että eihän tuolle oikeasti ole mitään perusteita. Että mies on ihan normaali ihminen, joka tapailee kivaa naista, ja haluaa rauhassa katsoa, miten suhde tuosta etenee, mutta elää myös muuta elämäänsä siinä ohella. Ja minun mieleni kiljuu koko ajan että MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ… Huomaa minua ihan koko ajan, silitä päätäni ja kerro kuinka ihana olen! Tajuan tasan hyvin, että ei tällainen reagointi ole lähelläkään normaalia, mutten osaa sitä muuttaakaan. Kellään kokemuksia?