Uutta alkua

Hyvää viikonloppua @Lopettelua. Jatka samaan malliin

1 tykkäys

Terve
Kaksi viikkoa selvinpäin. Yllättävän helposti on mennyt vaikka juoma aikana kaksi päivää tuntuu vaikealta.
Lenkillä olen käynyt joka päivä puolesta tunnista kahteen tuntiin kävelemässä. Se tuntuu hyvältä ja tuottaa vissiin jotain hyvän olon hormoneja.
Sitä olen nyt pohtinut, että olen juonut koko aikuis ikäni. Muutamia taukoja lukuun ottamatta. Onko minun kehitys pysähtynyt silloin pari kymppisenä kun juomisesta tuli joka viikonloppuista ja määrät alkoivat kasvaa. Eli olenko aivan raakile.
Onko sanonta kasva isoksi elä aikuiseksi jonkun juopon keksimä sanonta? Sehän sopii meille juopoille oikein hyvin.
Outoja mietteitä näin sunnuntaina.
Hyvää sunnuntaita kaikille :slightly_smiling_face:

9 tykkäystä

Kyllähän sitä sanotaan, että tunne-elämän kehitys pysähtyy siihen, jos ja kun alkaa juoda teini-ikäisenä joka viikko humalat. En kyllä tiedä onko tieteellisesti tutkittu. Uskomuksiakin on niin monia. Tsemppiä❣️

3 tykkäystä

Olen 47 v ja yli 10 v yrittänyt erilaisin konstein muuttua kohtuukäyttäjäksi. 3 viikkoa sitten päätin lopettaa kokonaan, kun eihän se kohtuukäyttö minulta onnistu. 15 vuotiaasta asti olen vähintään kahdet kännit viikossa ottanut ja työ- /koulupäivien jälkeen muutaman. Pari kuukauden tai kahden selvää jaksoa on ollut, kun olen A-klinikan terapioissa käynyt. Ensimmäistä kertaa koen helpotuksen tunnetta päätöksestä. Tulee varmasti olemaan mahtavaa, kun kaikki vapaa-aika tai suunnitelmat eivät enää pyöri alkoholin ympärillä. Innolla odotan kaikkea uutta kivaa, jota tulee tapahtumaan :slight_smile:

10 tykkäystä

Tervetuloa @Hansu :heavy_heart_exclamation: Täältä saat vertaistukea. Hyvän päätöksen olet tehnyt.

5 tykkäystä

Tervetuloa, @Hansu, hieno päätös ja tämä porukka täällä on ihan paras!

4 tykkäystä

Tervetuloa!
Hienon päätöksen olet tehnyt. Pyristellään porukalla kohti raitista elämää.

2 tykkäystä

Moi, tervetuloa mukaan! Täällä on runsaasti kanssakulkijoita. Raittius on mukavaa, mukavampaa ainakin kuin itse luulin. Saatat yllättyä iloisesti.

2 tykkäystä

Tervetuloa mukaan @Hansu minunkin puolestani!
Itselleni kävi myös noin, että homma helpottui huomattavasti, kun pääsi eroon vähentämisestä ja siitä ikuisesta jahkailusta, että milloin voi ottaa ja kuinka paljon. Olin käytännössä aivan jatkuvasti alkoholin orjana, ja se vei todella paljon minun voimavarojani.
Omat oppinsa tuolla vähentämisvaiheella on varmasti ollut myös annettavanaan, mutta kuvailemaasi helpotusta tunsin myös itsekin, kun pääsin siihen pisteeseen asti, missä ymmärsin että alkoholilla ei ole enää mitään sijaa minun elämässäni.
Täältä löydät varmasti paljon vertaistukea!

8 tykkäystä

Terve
Koulutus reissussa. Ilta alkaa olla jo pitkällä ja korkki on pysynyt kiinni.
Normaalisti olisin juonut ainakin viisi pitkää ja muutaman terävän. Nyt on maha täynnä grilli ruokaa ja kohta voi ryhtyä täyden mahan viereen nukkumaan.
Aika hyvä fiilis.
Huomenna on kiva herätä ilman krapulaa ja mennä aamupalalle ja koulutuksessa on ihan virkkuna eikä naama turvoksissa.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

9 tykkäystä

Terve
Kolmas selvä viikko lähenee.
Onko muilla tullut kova väsymys? Minua on väsyttänyt tämän viikon aika paljon. Koulutus tunnilla nukahdin🙄. Jospa tämä väsymys alkaisi pikku hiljaa helpottamaan. Muuten on mennyt ihan hyvin. Alko käy välillä mielessä, mutta juomis haluja ei onneksi ole tullut.

4 tykkäystä

Huomenta
Kolme selvää viikkoa täynnä. Tapututin itseäni olkapäälle.
Mahtava herätä ilman kohmeloa. Aamu kahvi maistuu hyvälle.
Hyvää sunnuntaita kaikille :slightly_smiling_face:

9 tykkäystä

Onnea @Lopettelua !

2 tykkäystä

Oujes! Onnittelut!

1 tykkäys

@Lopettelua Onneksi olkoon. :gem:

1 tykkäys

Minulla menee muistelemiseksi, olen ollut pitkään jo raittiina mutta muistan toki kuinka olin hirveän väsynyt ja sekavakin. Välillä intoa täynnä ja taas kohta masennuksen ja häpeän kourissa. Mutta voin kertoa että sekin menee ohi. Luin paljon kirjoja joissa kerrottiin miten isot muutokset elämässä vaikuttaa ihmiseen ja sain niistä helpotusta että se kuuluu asiaan, mutta että hain kyllä helpotusta olooni liikunnasta, ulkoilusta ja ryhmistä. Tsemppiä eteenpäin.

2 tykkäystä

Onnea kolmesta viikosta!

Noin kuukauden kohdalla itse yhtäkkiä tajusin unen parantuneen ja pahimman väsymyksen helpottaneen. Yksilöllistähän toipuminen on, mutta varmasti alkuraittiuden väsymys helpottaa kun jaksaa olla juomatta.

2 tykkäystä

Heips
Keskiviikkoilta ja oluet on pysyneet kaupassa. Kävin hiihtämässä pari tuntia niin nyt ei alko tule edes mieleen.
Yö unet on paranemaan päin ja mieli on virkistynyt. En ole yhtään huonoa asiaa löytänyt kun en ole ottanut Alkoa.
Aiemmin kolmen kuivan päivän jälkeen suu napsui.

Kivaa keskiviikko iltaa kaikille

7 tykkäystä