Viime viikkojen aikana tänne lopettajien palstalle on ilmoittautunut paljon uusia lopettajia. Aivan upea juttu!
Osa on ilmoittautunut muiden ketjujen lomassa, niin että minulta on jäänyt osa huomaamatta.
Ajattelin, että meille kaikille enemmän tai vähemmän raittiina olleille on ISO ilonaihe joka ikinen ihminen, joka haluaa päästä irti kuningas alkoholin puristusotteesta. Muistan myös, miten tärkeä asia itselleni oli, että minut toivotettiin tervetulleeksi niin tälle palstalle kuin aikoinani AA:n mennessä ensimmäisen kerran (plus siihen liittyvien retkahdusten jälkeen) ja myös toisen kunnon notkahduksen jälkeen.
Alkoholismi on sairaus, josta voi toipua ja se mikä voi onnistua meille päivä kerrallaan, onnistuu myös sinulle.
Joten kaikille uusille tulokkaille TERVETULOA joukkoon
Eiköhän olla Verity samalla viivalla, saman verran lienee minullakin takana tätä uutta parempaa raitista aikaa.
Ajattelin, että tälle palstalle voisi ilmoittautua myös nekin, jotka eivät heti halua tai uskalla aloitella omaa ketjua. Itse en tajunnut alkuun ollenkaan sellaisen mahdollisuutta.
Rohkeutta vain heillekin ilmoittautua mukaan
Hei ja kiitos kutsusta tulla mukaan tähän ketjuun. Olen jo kauan lueskellut plinkin eri osastoja ja tänne ihan pari kertaa kirjoittanut. Omaa ketjua en ole aloittanut, enkä sitä taida vieläkään tehdä. Olen saanut paljon hyviä ajatuksia ja miettimisen ja pohtimisen aiheita täällä olevilta konkareilta.
Keski-ikäisenä naisena olen ehtinyt jo aivan riittävästi juoda ja sillä lisännyt masennusta, ahdistusta, uniongelmia, jaksamattomuutta jne. Kyllä te tiedätte! Välillä olen pitänyt taukoakin, mutta koko ajan on yhä enemmän vahvistunut ajatus kokonaan lopettamisesta. Reilun kuukauden alkottoman kauden jälkeen huomaan jo muutoksia. Mutta ei tämä silti ihan helppoa ole Olen jotenkin oivaltanut myös sellaisen seikan, että joudun tosissani pohtimaan elämääni. Nyt voi vielä vaikuttaa siihen, miten käyttää loppuelämä
Minullakin on jo oman ketjun avaus. En oo erityiseen laskenu päiviä, mutta viimeksi ottanut huikkaa siis 13.2. Montas päivää siitä nyt on… kohta kuukaus.
Hei ja kiitokset
Tämän päihdelinkin keskustelun löytäminen on ollut hyvä asia ja täältä olen löytänyt paljon vastauksia mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin ja sitä kaikkein tärkeintä, elikkä vertaistukea
Minäkin tervehdin ja rohkaisen kaikkia uusia tulokkaita. Samalla pyytelen anteeksi, jos seuraan jonkun kirjoittelua tarkemmin, kuin jonkun toisen. Haluaisin toki olla mukana rohkaisemass kaikkia taspuolisesti, mutta oma pää ei pysy mukana tässä nimmerkkiviidakossa.
Minultakin tervehdys kaikille uusille. Tosiaan, nyt on tullut niin monta, ettei kerkeä kaikkia niin huomioimaan kuin ripotellen tulijoita. Toisaalta nyt te uudet saatte hyvää tukea toisiltannekin. Mukavaa kuitenkin nähdä, että niin moni tavoittelee raitista elämää!
Minusta tämä tervetuloa juttu olisi pitänyt saada paljon aikaisemminkin tänne, kun uusia kirjoittajia ilmestyy sitä vauhtia, ettei todellakaan pysy perässä. Hyvä se vaan on, että apua lähdetään etsimään ja plinkistäkin sitä näyttää saavan irti.
Pitää oikeastaan ihmetellä, että aika selvästi on ihmiset perillä ongelmastaan, vaikka ongelma on useimmille “tuore”, mutta jotenkin se riippuvuuden syy ja seuraus ei ole pelkkää viinanjuonnin lopettamista, vaan uuden päihteettömän elämän opettelemista.
Onkohan netti jotenkin helpompi paikka käsitellä itseään? No en tiedä, mutta jos jollekin on jäänyt sanomatta, että tervetuloa, niin tässähän tuo tuli sanottua.
Moi.
Kiitos tervetulotoivotuksista, niistä tulee hyvä mieli!
Mulle ei ole helpompaa purkaa tuntoja netissä kuin livenäkään ystävien kanssa, mutta usein ystävät eivät ole paikalla kun asioita syvästi pohtii. Eikä monella mun ystävällä ole alko-ongelmaa, ei kellään itseasiassa, koska mun on mahdoton pitää lähelläni sellaista ihmistä, en voi juoda sen kanssa,en halua. -joten ne ei täysin ymmärrä, tai ainakaan niillä ei ole raitistumisen kokemusta, vertaistukea!
Siinä tämä palsta on ainutlaatuinen, saman läpikäyneitä, kohtalotovereita.
Kiitos kun olette siellä.
Häpeillen olen kolmatta päivää raittiina. Häpeillen kerron sen, muuten olen ylpeä edes noista. Edes kolme. Toivon satoja siihen perään ja teen kaikkeni.
Jep…olen vasta 25-vuotias mutta viina on jo aiheuttanut niin paljon pahaa, että haluan lopettaa kokonaan. En ole vielä ehtinyt tuhota terveyttäni, ihmissuhteitani enkä työpaikkaa. Mutta täytyy sanoa että opiskelijaelämässä alkoholi on nostettu niin korkealle jalustalle että ei tosikaan.
Nyt on kaksi selvää päivää takana. Se ei ole paljon, mutta hyvä alku.
Tervetuloa teikäläinen mukaan
Älähän häppeile kolmesta raittiista päivästä, juomapäiviä niitä kannattaa häpeillä.
Sadat päivät kertyvät yksi kerrallaan. Hienoa että haluat tehdä kaikkesi. Mikä olisi hyvä keino ajatellen lähipäiviä?
Jos tästä plinkistä on apua, lueskele alkuun muiden kertomuksia.
Tsemppiä
Tervetuloa myös sinulle mukaan raitistumaan, kaksi päivää on hyvä alku. Mitäs jos molemmat jepet käväisisitte
AA:n nettisivuilla. Joku voinee laittaa sen perään linkiksi.
Hyvät neuvot ovat kalliit. En ole asettanut muuta tavoitetta kuin olla sunnuntai-iltaan asti juomatta. Huomenna menee koko päivä yliopistolla iltaan asti.
Pahin tulee olemaan perjantai ja lauantai, koska koulu loppuu ja tipahdan ikäänkuin tyhjän päälle. Vanhat ystäväni ja kaverini ovat toisella paikkakunnalla joten jään vkolopuiksi ikään kuin yksin.
Mutta viime vkoloppu oli kaikista hirvein. En ole kehdannut siitä kertoa kuin yhdelle hyvistä ystävistäni.