Uusien ketjujen aloittaminen

Mitä mieltä ootte? Eikö kannattais katsoa joku sopiva ketju, johon kysymyksensä/ kommenttinsa laittaa, varsinkin kun sellaisia esim. diapameista niitä löytyy tuolta satojen ketjujen joukosta jo ehkä aika monta? Mitä mieltä esim. Maago on?

Tai voihan näitä keskusteluja toki silleenkin käydä, että jokainen aloittaa aina uuden ketjun vaikka vaan ilmoittaakseen et nyt vähän ahdistaa.

:unamused:

Foorumi kuolee jos kynnys aloittaa uusi keskustelu nousee liian suureksi.

“uusi keskustelu”? Tottakai uusia ketjuja saa aloittaa, itekin niitä laitan pystyyn tuon tuosta. Meniköhän sulta mun pointtini ohi? Keskustelu ei vaadi uuden ketjun aloittamista. Ja mitä taas on “uusi keskustelu” päihdyttävistä aineista? Täällä?! Tää on ollu pystyssä jo sen verran kauan, et eiköhän täältä jo löydy väähintäänkin yksi ketju jokaikiselle pähdyttävälle aineelle? (En laske mukaan jatkuvalla syötöllä tulevia uusia tutkareita)

Enkä tarkoita et pelkoperseessä pitäis selata läpi saunan joka ikisen ketjun, et onkohan jossain jo keskusteltu kärpässienistä tai kenkien kiillottamisesta tai kärpässienien kiillottamisesta, vai voinko nyt aloittaa uuden ketjun? Mut esim, (lähes) joka ikinen kerta kun joku ihmettelee jonkin taskun pohjalta löytämänsä pillerin vaikutuksia, ni pitää aloittaa uusi ketju. Mikä on tämä pieni punainen pilleri?/ Sininen ovaalin muotoinen tabletti??/ pyöreä valkoinen tabletti, jossa ristikuvio/ jne jne. Täällä on olemassa ihan oma ketjunsa, jossa niitä voi ihmetellä!

Äh, mulla ei oo nyt aikaa jatkaa enempää, palaan asiaan tunnempana…

Täällä on mm. sellainen kun “ryynintunnistus topic” tai sinnepäin. Sivujakin oli jo paljon… Juuri siksi, ettei joka napille tarvitse laittaa omaa topiccia… Sitten on off-topic jonne voi offit laittaa (tätä mä kyllä rikon jatkuvasti, koska offi on vaa niin hemmetin hauskaa :mrgreen: ) jne jne. Vanhoja topicceja voi ja saa nostaa ylös, etenkin kun bentsot ja perusaineet ovat pysyneet foorumin ajan samoina, ei se amfe ole muuttunut muuksi tms. Ne ketkä haluavat hakua käyttää, saavat näiden uusien topiccien takia selata sivutolkulla löytääkseen sen alkuperäisen, usein jo monisivuisen topicin… Lisäksi samasta topicista sais tiedot ilman uusia topicceja. Joissain foorumeilla samaa aihetta käsittelevät topicit yhdistetään oikean otsikon alle…

Hankaluus on ehkä siinä, että jotkut ketjut ovat jo niin pitkiä, tyyliin 468 sivua, ettei niistä enää jaksa etsiä onko joku kysynyt samaa vuosi sitten. Sitten tulee uusia ketjuja samastakin asiasta.

ne bannas mun homonazikuva ketjun heti. :frowning:

no joo pskaa huumoria myönnän mutta pakko se on pikkasen edes yrittää itseääm ja ehkä paria muuta hmonazi fania piristää… (hehe Piri…heheh.)

niin no niin säännöt on säännöt. suljetaakohan nyt tämä. tai ainakin sensuroidaan. vaan niin se menee. ei tehdeä jekkuu jos ei jakseta syödä kahvi pullaa.

On se vaan jos jollain on kysymys liittyen subutexin rännitysongelmiin ja varsinkin jos haluaa nopeaa vastausta niin mielummin tekee uuden ketjun kun postaa johonkin vuosien pituiseen Subutex-ketjuun.

Ei moni avaa sitä vanhaa ketjua enää koska eivät näe uusinta viestiä suoraan.

Juupa juu :unamused: . Alkaa hiljalleen kyrpiä juuri tuon yhden herran tapa avata uusi ketju joka ikinen kerta, kun tulee jotain kysyttävää/kerrottavaa. Jos todella on hoppu jonkun asian/aineen kanssa, eikä jaksa/ehdi kahlata koko Plinkkiä läpi, tai sitten tosissaan haluaa avata ketjun jostakin aiheesta, josta ei ainakaan pikaisella silmäyksellä löydä vastaavaa, niin ei se nyt niin vakavaa tietenkään ole, jos uusi,vaikka vähän “turhakin” ketju tänne ilmestyy, mutta kyllä täällä ovat esim. Tramalit, Lyricat ja benzot sen verran hyvin tapetilla, ihan jo ensimmäisellä tai viimeistään toisella sivulla, että sinne vain ketjun jatkeeksi se oma juttu. Kyllä se huomataan ihan yhtä lailla, jos joku ketju on nostettu, kuin että aloittaisi aina uuden ja ne viimeiset viestit tulee tietenkin ensimmäisenä luettua, etenkin, jos kyseessä on jokin vanhempi ja ties kuinka monta sivua pitkä ketju. Tai minä ainakin luen aina nostetut ketjut ja ne viimeisimmät postaukset läpi ja uskon, että näin tekee moni muukin. Täällä on myös tuo Vittumaista tänään -ketju, johon voi kertoa, jos on sattunut vaikkapa taas päätymään sairaalaan koheltamisensa seurauksena tai jos vituttaa ja ahdistaa ja kitkuttaa, koska lääkkeet ovat taas kerran lopussa.

Ei mun mielestä aina tarvi uusia ketjuja tehdä.Mutta sekin on totta että jos jossain ketjussa on se 400-500 sivua ja se ketju on tehty joskus vuonna 2002,niin eihän sieltä ihan äkkiä mitään löydä.Onhan se mukava jos silloin tällöin tulee uusia ketjuja,mutta ei niitä liikaa saa tulla.Kohtuus kaikessa. :smiley:

^ Mä en tarkoittanutkaan, että jos tulee joku tenkkapoo jonkin asian suhteen, niin pitäisi alkaa kahlata jotain 10 vuotta vanhaa ja 500 sivua pitkää ketjua läpi, koska eihän sitä nyt kukaan jaksa ja tietokin saattaa olla vanhentunutta. Tarkoitin, että jos löytää aiheesta ketjun, niin sen oman kysymyksen voi lisätä siihen perään, vaikka se olisikin vanha ketju. Kyllä se ketju silloin sieltä esiin nousee ja luultavasti ne viimeiset postaukset luetaan ensimmäisinä. Tuskin kukaan nyt siitä suuttuu, jos samassa, etenkin vanhassa ja pitkässä ketjussa, joku kysyy toistamiseen samaa asiaa. Esim. tuo Ryynin tunnistus -topic; kyllä siellä on taatusti kyselty useampaankin kertaan ja saatu vastauskin useampaankin kertaan koskien samaa lääkettä, mutta ei mua ainakaan haittaa, jos sitä samaa kysytään kymmenennen kerran, koska ketju on pitkä kuin nälkävuosi, eikä kukaan sitä, ainakaan ns. akuutissa tilanteessa, ala kokonaan läpi koluamaan. Silti mielestäni mieluummin sinne Ryynin tunnistukseen nuo kyselyt, kuin joka kerta uusi topic, jos on saanut käsiinsä jonkin pillerin, mistä ei tiedä. Tämä siis esimerkkinä.

Se haku-toiminto on myös ihan hyvä jos tosiaan haluu jostain tietystä aiheesta etsiä tietoa. Jopa suurempi todennäköisyys saada askarruttavaan asiaan vastaus, ainakin nopeammin, kuin kysyä ja odottaa että joku vastaa. Ainahan se ei tietenkään toimi, kun se oma hakusana ei välttämättä täsmää täällä puhekielellä käytettyyn ilmaisuun tms.

Joopa joo, taas :unamused: .

1. ketju: Sain kaverilta pari Telaria.

2. ketju: Otin ne pari Telaria.

3. ketju: Sain kaverilta myös pari Tramalia.

4. ketju: Otin ne pari Tramalia.

5. ketju: Nyt on ihan mukava olo.

6. ketju: Nyt niiden lääkkeiden vaikutus lakkasi ja vituttaa.

Aaaargh :imp: ! Eikö näitä asioita voi lisätä esim. ketjujen Mikä vaikuttaa nyt, Positiivista tänään ja Vittumaista tänään jatkoksi?

Ja taas se tapahtui. Oli avattava uusi ketju benzoprobleemalle, johon tiesi vastauksen jo muutenkin. Ja minä olen tyhmä, kun menen aina kommentoimaan kaikkia turhia “hirveä hätätilanne” -ketjuja :unamused: .

Tai “sain bentsoja”, “mulla ei oo tarpeeks bentsoja”, “voidaanko puhuu viel vähän bentsoista”… :open_mouth: :angry: :unamused:

Taitaa Iinalla olla pahemman luokan hallinnan tarve kun pitää yrittää tätäkin hallita ja kontrolloida. Keskity Iina omiin tekemisiisi niin voisit saada apuakin paremmin (jos sitä edes tunnet tarvitsevasi). Sinä et ole maailman napa vaan yksi pieni ihminen miljardien joukossa tällä planeetalla.

Täyttä huomion hakemista. Niinkuin pikkulapsi hakisi huomiota ja täältähän sitä saa.
Voi raukkaa jne…

Nojoo… Ymmärrän sen, että uudet ketjut asioista joita on käsitelty tällä foorumilla ziljoona kertaa saattaa alkaa vituttamaan - itseänikin nää viimeaikaiset “voinko ottaa nipsujen päälle 5-htp:tä vaikka syön vahvaa masaria ja oon vetänyt piriä ja juonut 24 kaljaa mut ihan hyvä fiilis et kandeeks ottaa hei NiiNQ?!” -ketjut on kieltämättä vähäsen alkaneet keittämään, mutta ei kai se toisaalta oo keneltäkään pois jos joku alottaa uuden ketjun samasta aiheesta… eihän siihen oo pakko vastata tai edes avata koko ketjua? Ei oo tarkoitus moralisoida tai päteä, oon vaan ite huomannut et jos alkaa jotkut asiat nettimaailmassa vituttamaan niin helpoimmalla pääsee itsensä kannalta jos antaa niiden vaan mennä ottamatta niihin sen enempää kantaa. Joten enpä avaudu minäkään tästä tämän enempää :slight_smile: :mrgreen: Piis.

Uppistakeikkaa. Mitäs löysinkään :mrgreen: .

Millainen tää plinkin foorumi keskusteluineen on?

On tietoa paljon niin moderaattoreiden foorumin pystyttäjien puolesta ja on myös paljon tietoa keskustelun käyttäjien puolesta ja jopa moneen kertaan ja haulla voi hakea molemmista, kätevää vai mitä?

Me käyttäjät olemme täällä prosessoimassa omia ongelmiamme ja näkemyksiämme ja luulen että tämän
foorumin perustaminen idea on juuri siinä että tää on erityisesti se vertaistuki, jonka avulla itse kukin täydentää
sitä omaa hoitoaan, avun tarvettaan, aika usein just sen muuttuvankin tilanteen mukaan ja muutoksessa on aina
yksilölliä tekijöitä muuttujia joita ei voi verrata yleis fajataa tai jo jonkun/joiden aiemminkeromaan, toki
samojakin piirteita haetaan historiasta?

Vertaistukee kuuluu myös että saa olla mielipiteitä, vaikka jokaisella ihan omansa, ja jokainen saa
täällä toimia em foorumin ohjeiden mukaisesti eli kaikki käyttäjät ovat samanarvoisia ja samanlaisin
oikeuksin.

Tietenkin satojen ehkä tuhansien ihmisten kesken syntyy riitoja syystä tai toisesta mutta
riitelyynhän ei vertaistukeja ole tarkoitettu eli jossakin on siis raja mielipiteiden ja häiriköinnin välillä

Kuka päättää kuka häiriköi jos häiriköi? Se on moderaattori

Tietenkin foorumilla on selvät pelisäännöt ja moderaattorit joka valvovat että pysytään sääntöjen hyvien tapojen sisällä.

Spontaanit jyrkätkin mielipiteet ei ole häiriköintiä koska ne kuuluvat varsin hyvin erityisesti meidän
päihdeongelmaisten elämään että on hyviä fiiliksiä ja joskus sitten vituttaa kaikki jne mutta ne ovat vain mielipiteitä
eivät ohjeita muiden käyttäjien toimille kn käytös on vaan foorumin sääntöjen puitteissa eli “omatekoisia modeja”
ei tarvitta eikä kenenkään ole syytä alkaa uhota, moittia muutakuin vain omana mielipiteenään ei " modepomo-käskynä"

Pitää muistaa että on kyse terveydestä, sairauksien, riippuvuuksien hoito tuesta, siis vakavaa yksilöllistä tukea,
siis todealla painavaa vakavaa asiaa eikä kenenkään mutu -faktoja

Tietääkseni päihdeongelmaiset ovat ihmisiä siinä kuin muutkin eli keskustelujen aiheet ovat laajat
ja taas modet seuloo pois sopimattomat, mutta muuten ei tietääkseni ole rajaa mistä ja kuinka paljon
luoda aiheita ja kuinka monta viestiä vähintää pitää olla että topiikki, aihe olisi hyvä tai kaikille sopiva.

Vertaistuen ei myöskään tietääkseni tartte olla haudanvakavaa eli huumori kuuluu asiaan.

Tänne tulee ja menee porukkaa ja me itsekukin olemme yksilöitä ja tilanteemme vaihtelevat tosi depressiosta
maniaankin, pahasti koukusta,riippuvuudesta irtaantumiseen jne eli asioita mitä tulee mieleen on vain taivas likimain rajana.

Vertaistuki on akuutti spontaani paikkka tulla ja mennä, yrittää saada apua ja yrittää antaa tukea jne tietenkin pääasiassa päihdeteemojen ympäriltä mutta pitää muista että siellä päihdeongelmaisen elämä on taustalla
ja siellä mitä monimaisimman syyt eli ei ole käyttäjäkunnassa asiantuntija sanomaa “määräämään” mikä sopi tai mikä ei sovi, se alue päätöksistä kuuluu modeille.

Edellä kaikenlaista pyöritystä mitä tuli mieleen ja jonka vain tän foorumin perustajat osaaa tarkkaan sanoa
enkä edes yritä kaikkea ymmärtää tai selittää vaan tuoda oman näkemykseni kuin tärkeänä pidän ja koen itse
tätä plinkkiä ja vaikka on luonnollista että välillä “räjähtää” niin saa räjähtää kunhan muistetaan että
olemme tasavertaisia ja modet päättää sitten mikä on liikaa ja mikä ei.

Kuppikuntia syntyy, vaikuttaa ja poisuu ja kuppikuntien mielipide-eroja on ja se on luonnollista mutta turhaa vänkäämistä kukkoilua tuskin tarvitaab koska jokainen voi sanoa mielipiteensä ja jos asia ei kiinnosta niin voi ohittaa, tai luoda omia aiheita, kommentointeja mutta siinä hienossa vertaistuen hengessä jota varten tämä plinkki on luotu

Todellakin olen noviisi mutta jo lyhyessa ajassa olen saanut monia faktatietoja niin plinkin sivuilta, kun käyttäjähistoriasta mutta myös ideoita joihin netistä sitten on löytynyt vastauksia joiden mukaan on voinut auttaa muita tai kysellä tarkemmin eli alueista ja todella elämä menee eteenpäin laajalla rintamille (mm uusia käyttäjiä uusine asioineen) joten on turhaa yrittää pinnallisesti jonkun ulkopuolisen käyttäjän alkaa rajoittamaan muden plinkin käyttötapoja, siis vain moden kautta jonka tietääkseni on se perussääntö kaikissa foorumeissa eli hellapoliiseja, peeloja ei kaivata.

Itse edustan aloittelijaa ja kuten muutkin ovat täällä kirjoitelleet niin ei todellakaan aina akuutissa tilanteessa viitsi jaksa ehdit plärätä pitkiä keskusteja jotka ryöpsyilee eli minusta on oikein että on oikeus luoda sellainen topiiikki kun itse sillä hetkellä haluaa ja mode voi yhdistellä.

Tietty esim. joku kymmenen vuotta täällä “roikkunut elittikäyttäjä” voi naureskella (ennen oli niin kaikki hyvn jne jne) kun toi on jo heille tuttua ja siksi hölmöä taas uutta aloittaa mutta tämä on myös KAIKKIEN käyttäjien foorumi ja modet päättää jos joku menee väärin ja mielestäni täällä on kaikki toiminut hienosti so far kunnes konkareista jotkut kyllästyi mutta ne tutut jutut VOI OHITTAA eli muutkinlöytää ne konkareiden viisaat vuosien takaiset mielipiteet aikanaan, ei ole pakko reakoida, eikä vastata, vaan siis senkun ohittaa jos kokee että liian rankkaa vastata moneen kertaan? Kuka sellaista edes vaatii??? Pitääkö vuosikonkareille alkaa maksaa että he vaivaituisivat kirjoittaaan toiseen kertaan? :slight_smile:

Linkit on hyvin viittauksia historiaan

Pysytään siis SISÄLLÖSSÄ, auttamisessa.

Keskustelu jatkukoon ja ilma puhdistukoon ennenkuin kukaan oikeesti sairas, hätäapua tarvitseva kärsii plinkin huonotuneesta ilmapiiristä?!

Hallinta komentelu jääköön modeille - he puuttuu asiaan jos tarpeellista.