Uusia lääkkeitä

No nyt tuli ilmeisen tujut lääkkeet tähän lääkepalettiin, oxynorm 10Mg ja lääkkeen kirjoittanut lääkäri sitten annoksen unohti ja punanen lappu jäi apteekkiin, seuraava neuroloki kirjoitti korkeintaan 1-3 läpilyönti kipuun. Ekan lääkärin kanssa sovin jos yhden per viikko otan että saan nukuttua. Tämä neuroloki kirjoittaa aina hevos annoksia.

Jos lääke sopii mulle eli ei sivuvaikutuksia on respan uusiminen yhden puhelin soiton takana ja halpaa ku makkara.

No mitä sulla sitten menee tällä hetkellä varsinaiseen kivun hoitoon, jos tuo läpilyöntikipuun?

Norspam kipulaastari, Gapapentin, Neurotol ja Diapamit.

Mikähän idea on käyttää buprea ja oksyä päällekkein?

Jaa-a, paha mennä veikkaamaan. Toisaalta noista laastareista irtoaa sen verran vähän tota buprea, että ovat melkein placeboa.

Joo toi norspan laastari on ihan sellaisille, joilla ei ole mitään kokemusta/toleranssia ns. kovempiin kipulääkkeisiin. Mulla oli noita kans joskus ton niskan ja selän takia, ja ei mulla ainakaan auttanu mitenkään.
Alotettiin 5 mikrogramman laastarilla ja sit 10 mikron ja ei sekään auttanu millään tavalla… :angry:
Paitsi sit ku keksin ns. liimata sen kielen alle… :mrgreen: :sunglasses:
Jota en suosittele kenenkään kokeilevan

Mä söin tai sulatin teemuja kielen alla vuosia, hyi saakeli sitä nousua ja laskua, tämä laastari on mun juttu. Neuropaattiseen kipuun oiva lisä muiden mömmöjen kanssa. Mulla teemuja askikaupalla, ei auta kuin neuropatiaan. Kun selkä sanoo sopimuksen irti enkä nuku niin näitä ny aluksi kokeillaan. Ehkä toimii tai ei, sitten tujumpaa peliin, unilääkkeitä en halunnut. Lääke info sanoo että voidaan käyttää muiden kipulääkkeiden seassa juuri läpilyönti kivun nujertamiseen, ihan sama millä nukun kuhan nukun enkä herää zompinea. Josei auta on vielä kuulemma paljon lääkkeitä ja pistoksia joita diapeetikkona osaan ottaa itse. Tarina ei ole ohi mutta kaikkea pitää kokeilla.

Minä en henk.koht. ymmärrä ensinkään, miten oksikodoni(ylipäätään opparit) voivat auttaa nukkumiseen, etenkään pienillä annoksilla :confused: . Itseäni lähinnä piristävät tai ainakin häiritsevät unta jossakin määrin, vaikka sinänsä alkaisivatkin väsyttää. No, toleranssi on toki TAAS avainsana ja toki mä itseni oksikodonilla nuokkuihin ja jopa tajuttomaksi saan, mutta en mä sitä tilaa miksikään uneksi, ainakaan järin virkistäväksi sellaiseksi, laskisi. Tietty, jos nimenomaan kipu on se syy, joka nukkumista häiritsee, niin ihan ymmärrettävää, mutta siltikin tuon lääkeryhmän lääkkeet eivät toimi mulla tippaakaan hyvinä unilääkkeinä, vaikka häiritsevää kipua lievittäisivätkin ja jopa poistaisivat sen tyystin. Tosin, mitäpä minä tiedän, kun en mikään oikea kipupotilas ole :confused: .

Mä en huolinut unilääkkeitä, nukun jos kipu helppaa. Paketti on avaamaton ja toivottavasti pysyykin. Niitä kirjoitti vanha neurologi joka epäili että vois toimia mulla, teemut ja pari gapapentiiniä ei tuohon hermosärkyyn auta, jotenki rauhoittaa että apu voi olla tuossa paketissa, mä toivon ja jos ei ole niin mennään pistoksiin. Jotain pitäisi jäädä vanhuuden varallekkin.

^ Juu, ymmärrän, että kipu on sulla nimenomaan syy univaikeuksiin ja toivottavasti saat lääkkeistäsi apua, parhaassa tapauksessa tosiaan niin, että pelkkä tieto lääkkeiden kaapissa olemisesta jo auttaa. Omasta puolestani voin vain sanoa sen, että mikäli kärsin joskus unettomuudesta jonkin kivun vuoksi(Yleensä uniongelmani johtuvat kyllä jostakin ihan muusta), niin eipä se kivunlievitys liioin mun unettomuuteni kuitenkaan auta, kun opiaatti-/opioidipohjaisilla kipulääkkeillä on muhun pienillä annoksilla piristävä vaikutus ja suuremmilla, väsyttävillä annoksillakin ne häiritsevät nukkumistani, joten mä tarvitsen jotakin unilääkettä lisäksi, jos meinaan saada nukutuksi kunnolla kipulääkityksen alaisena.

En ole vieläkään avannut pakettia, on pari unetonta yötä takana. Odotan pahempaa ja sitten avaan, lääkäri kyllä lupasi että putoon vartissa. Tolea moisiin ei ole.

Opioditoleranssi on opioiditoleranssia, aivan sama millä opioidilla se on hankittu. Tietysti opioidien kanssa puhutaan ns. "incomplete cross tolerance"sta, mutta se on lähinnä turvallisuuskysymys vaihdettaessa opioidista toiseen.