Uusi yritys

Moi kaikille. Rohkaistuin sitten viimein kirjoittamaan tänne ja esittelemään hiukan itseäni. Päihdelinkin keskusteluja olen seurannut aina sillointällöin kun on hiukan motivaatiota ollut lopettaa. Olen vajaa 40-v mies ja alkoholiriippuvuutta rakentanut 13-vuotiaasta saakka. Lopettamisyrityksiä on niin monta etten ole edes viitsinyt laskea. Raittiusjaksot olleet pisimmillään n. 3 kk:n mittaisia. Nyt taas yksi yritys, josko tällä kertaa onnistuisi. Nyt raittiutta puolitoista kk. takana. Tähän saakka on mennyt todella helposti. Yllättävänkin. Tällä viikolla on vaan alkanut mielessä pyörimään kuin olis kiva muutama kalja ottaa ja joutunut sinnillä vastustamaan. Hiukan alkaa jo huolestuttamaan että kuinkahan tässä käy. A-klinikalla olen käynyt keskustelemassa viikon välein. Nyt tosin parin viikon tauko kun työntekijä on lomalla.

Järjellä kyllä ymmärtää kuinka tuhoisaa alkoholi minulle on. Ei sovi minulle lainkaan. Paljon mielummin eläisin raittiina. Jo tässä 6 viikon aikana olen huomannut positiivisia muutoksia mielialassa. Ja tietty sekin että rahat riittää ihmeen hyvin. Työttömyystuesta meni kevyesti 300-400 kk kaljaan sillon kun join.

Ei kai tässä kummempia. Olen hiukka huono kirjottamaan mutta kiitän tuestanne.

Tervetuloa!
Itsekin olen aivan uusi täällä ja lähdin hakemaan täältä apua raittiuteen. Mullakin on noita lopettamisen yrityksiä niin paljon etten enää laskuissa pysy mukana. Itselläni on myös ollut tyypillistä, että olen ollut kuivilla kuukauden tai muutaman kuukauden, ja sitten taas repsahtanut. Nyt olen ollut vasta puolitoista viikkoa raittiina, joten en ole niin pitkällä kuin sinä, mutta tässä sitä perässä tullaan!

Jonsku12 kirjoitti

Ei sovi alkoholi minullekaan. Raitistuminen olisi helppoa, jos sen pystyisi tekemään pelkällä järjen käytöllä. Mutta sen jälkeen, kun alkoholi on synnyttänyt fyysisen ja psyykkisen riippuvuuden, tarvitaan lopettamiseen enemmän kuin pelkästään järjen käyttöä. Itse jouduin turvautumaan muitten apuun, ja sain sitä menemällä AA-ryhmän palaveriin.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Terve vaan minunkin puolestani.

Sinusta ei ole kuulunut mitään tuon 5. päivän jälkeen, mutta toivon että kaikki on mennyt hyvin tähänkin asti. Jos näin on, niin ollaan aikalailla samassa vauhdissa. Itsellänikin reilu kuukausi takana, tosin Antabuksen voimin joudun alussa kärvistelemään. Nykyään otan sitä vain jos yhtään huomaan että alkaa viinakset pyörimään päässä.

Meillä täällä Jyväskylän alkoholistipiireissä on sellainen ymmärrys asioista, että ensimmäisen vuoden aikana tulee 4 tiukempaa paikkaa. Ne ovat aina 3 kuukauden välein, eli ensimmäisen 3 kuukauden kohdalla, puolenvuoden kohdalla jne… Tämä selittäisi sinunkin pisimmät raittiusjaksosi. Itsellänikin tästä kokemusta on, nimittäin edellinen yritykseni päättyi päivää ennen kolmen kuukauden rajapyykkiä. No, tämäkin taitaa olla yksilöllistä, mutta hyvä nyrkkisääntö että osaa varautua jo henkisesti näihin hetkiin. Itse aion aloittaa jälleen Antabukset siinä 2,5 kuukauden kohdalla säännölliseen käyttöön että pääsen sen ensimmäisen rajapyykin ohi.

Toivon kaikkea hyvää sinulle raitistumisen tiellä. Täällä et ole ainoa joka näiden asioiden kanssa taistelee. Ihan yhtälailla minäkin täällä koitan mielenrauhaa tavoitella. Positiivisia vaikutuksia raittiudessa on paljon enemmän kuin negatiivisia, joten ei ole vaikeuksia päättää kummalla tiellä aion pysyä.

Nähdään taas kun sinusta jotakin kuuluu! :mrgreen: